[verhaal] lees dit ff a.u.b.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

wat vinden jullie van dit verhaal?

leuk
62 (79%)
niet leuk
4 (5%)
er tussen in
6 (7%)
geen mening
6 (7%)

Totaal aantal stemmen: 78


Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:59

pff, jij schrijft goed zeg!!!
vervolg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 09:28

he waar blijft de vervolg Scheve mond hup hup! WE WANT MORE!!

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:48

In je profiel staat dat je 11 jaar bent,klopt dat serieus?Want dan ben ik nog meer onder de indruk!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:51

ruitje schreef:
In je profiel staat dat je 11 jaar bent,klopt dat serieus?Want dan ben ik nog meer onder de indruk!


ik was zelf ook heel erg verbaast Bloos!

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 12:52

ja, ik ben sirieus 11 jaar Bloos na aandringen is hier het vervolg, maar dan maar een klein stukje. Ik beloof: vervolg volgt vanmiddag na kwart over drie Tong uitsteken

‘Voorzichtig!’ Riep ik angstig. We hadden een dikke stapel enveloppen gevonden. Maar helaas, ze waren ieder met dikke, vergeelde tape dichtgeplakt. Met haar nagels maakte Ruby de eerste envelop open. ‘Een krantenartikel!’ Gretig begonnen we te lezen. Het eerste uitgeknipte artikeltje was een geboorteadvertentie. Klein, en onopvallend.

3-mei 1992

Gisteren kwam Tine Gorderstak als een wolk van een baby ter wereld.Ik ben erg trots op je, mijn lieve Tine. Leef nog lang en gelukkig. Veel liefde, je moeder Antionette.

‘Niet echt bijzonder, vind je niet?’ Ik knikte. ‘Volgende!’, riep Ruby gretig. Het volgende was een geboortekaartje, met ongeveer dezelfde inhoud. Dat was het dan in die envelop. Terwijl Ruby de volgende envelop open maakte wachtte ik geduldig af. Deze envelop bevatte ook niet veel interessants. Wat felicitatiekaarten. De volgende envelop, en tevens ook de laatste, bevatte wél bruikbare informatie.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:57

aaaaaaaah flauw!! kan je echt niet doorgaan Tong uitsteken

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:41

Ik vind het tot nu toe een leuk verhaaltje Lachen Echt knap dat je al zo'n schrijfstijl hebt op je 11de! Dat beloofd wat voor de toekomst Knipoog

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 17:20

het is toch allang kwart over drie geweest??
meer meer meer!!!

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 17:56

tis nu bijna 18 uur
er moest al 3 uur een vervolg gestaan hebben!!!
*please!!!!!!!!!!!!!*

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 18:51

Als eerste een klein krantenartikeltje.

26 juli 1992 Daalwassen

Gisteren is een hysterische vrouw aangetroffen in het Noorderbos te Daalwassen. De politie heeft haar meegenomen en onderbracht in een psychische kliniek. Onderzoeken hebben nog niets uitgewezen, wel weet de politie wie deze vrouw is. Als iemand hier meer informatie over weet, bel ons dan.

Daaronder stond een rits telefoonnummers. ‘Denk jij, dat Antionette die vrouw is? Die hysterische vrouw?’ Ik dacht even na. ‘Wie anders? Alleen, waarom is ze zo hysterisch?’ Ruby haalde haar schouders op. ‘Daar komen we vast nog wel achter.’ Ik knikte. Net toen Ruby de volgende envelop wou open maken hoorde we een stem. ‘Ruby? Sophie? Komen jullie?’ Ik stond op en klopte het stof van mijn broek. Het was Ruby’s moeder die riep. Vlug klommen we weer naar beneden en deden het luik dicht. Trap af, nog een trap af, en toen waren we beneden. ‘Waar waren jullie?’ Ik keek Ruby vlug aan, en bedacht toen een smoes. ‘Wij waren even op mijn logeerkamer, ik wou Ruby mijn verzameling postzegels laten zien!’ Ik hield mijn adem in. Wat een slechte smoes! ‘Waarvoor moesten wij naar beneden komen?’ Vroeg Ruby, die redelijk slecht gehumeurd was geworden. ‘Ik wou met jullie gaan zwemmen. Hebben jullie daar zin in? Daar is zelfs een speciaal bad waar honden in mogen!’ Ik en Ruby knikte hevig. ‘Leuk zeg! Sophie kan een bikini van mij lenen. Kom Soof, dan gaan we er een uitzoeken!’ We liepen de trap op, en even later weer af, maar nu was ik in het bezit van een leuke bikini. ‘Had jij al alles ingepakt?’ Ruby’s moeder knikte. ‘Handdoeken, honden met riemen, lekkers, brood, geld, kortom alles!’ Zei Ruby’s moeder trots. ‘Kom, dan gaan we.’

Een half uur later lagen Ruby en ik allebei op een handdoek te zonnen. ‘Enjoy?’ Riep ik. Enjoy kwam kwispelend naar me toe, weliswaar druipnat, maar dat gaf niet. ‘Knuffel?!’ Enthousiast likte Enjoy me door mijn gezicht. ‘Jaja, je bent lief en ik hou ook van jou!’ Enjoy liet een balletje voor me vallen, dat ik vandaag al zeker twintig keer had weggeworpen in het water. Ik gooide het balletje weg en glimlachend keek ik Enjoy na, die met een harde ‘plons’ in het water sprong. ‘Wat is het toch heerlijk zo, niets aan je hoofd, en vooral geen geesten of enge mysteries!’ Zei ik lachend. Ruby knikte instemmend. ‘Heb je enig idee wat we kunnen doen?’ Vroeg Ruby. Ik haalde mijn schouders op en schudde mijn hoofd. ‘Nu even niet! Ander onderwerp!’ Ruby lachte. ‘Wanneer komt die Katinu? Dat hondje?’ Ruby barste in lachen uit. ‘Het is een Akita Inu! Ik gniffelde. ‘Een takitanu, ook goed, of whatever, wanneer komt hij?’


schijrf strax denk iik verder

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 19:07

OK dan! goed!!

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 19:45

*applaus*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:07

Ik vind het een aardig begin, zeker als je serieus 11 bent, maar verder vind ik dat je nog veel moet oefenen, en leren. Je hebt namelijk de neiging om heel erg van de hak op de tak te springen, je springt steeds naar de volgende zin, ipv hem over te laten lopen. Die stijl kan op zich wel, maar daar pas jij dit net even te snel toe, snap je, dat gebeurt allemaal te snel. Maar ga zo door, en veel oefenen!

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:27

Maya,voor een 11 jarige vind ik het echt GEWELDIG!Ik ken maar weinig mensen die dit zouden kunnen op hun elfde hoor Tong uitsteken!En oefenen doet ze nu Haha! !

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:44

Je schrijft zeker goed voor een 11 jarige, alhoewel leeftijd niets uit hoort te maken. je hebt een prachtige schrijfstijl Knipoog
toppie Knipoog

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 23:03

ook hier mijn complimenten OK dan!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 23:04

ik wil meeerr!!
je schrijft heel erg goed vind ik!
ga zo door je komt er nog wel Haha!
*vervolg gevraagt Tong uitsteken*

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 12:52

ik ga vanmiddag verder, beloofd Lachen

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:40

Ja belooft

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 18:17

dat is dus een dag later geworden Schijnheilig

Ruby giechelde nog eens. ‘Hij komt helaas pas over een maandje, dan ben jij hier al weg.’ Ik trok een pruillip. ‘Ach, zielige jij, wahaha!’ Ik grinnikte. ‘Ruby?’ ‘Ja?’ Ik schoof wat korter naar Ruby toe. ‘Moeten wij jouw ouders niets vertellen van dat hele gedoe met die vrouw en haar baby?’ Ruby bleef even stil. ‘Ik weet het niet, ik denk zelf dat het daar nu nog te vroeg voor is.’ Toen kwam Ruby’s moeder met de mededeling dat we moesten gaan. ‘Trouwens, wil je vanavond op mijn kamer slapen, gezellig met z’n tweeën?’ Ik knikte hevig. ‘Graag zelfs!’

‘Wat nu?’ Het was vier uur ’s nachts, en ik en Ruby zaten hopeloos op het bed. Ruby half-huilend, ik wanhopig.We konden allebei niet slapen. We hoorden steeds enge geluiden, voetstappen, stemmen en voelde regelmatig een koude vlaag. ‘Ik durf niet meer te gaan slapen!’ Jammerde Ruby. ‘Ik zuchtte. ‘Wat moeten we nu doen?!’



sorry, had geen goede inspi Schijnheilig

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 19:41

Tjemig wat knap, 11 jaar en je weet mij nagelbijtend 4 pagina's door te helpen, haha.
Ik volg een opleiding voor schrijfster(schreef vroeger ookj heel veel) maar wegens inspiratie tekort niks meer mee gedaan, helaas. Je hebt een leuke schrijftstijl, maar je kan te lang op een detail doorgaan, dat werkt verwarrend voor de lezer. Je weet iig de spanning er goed in te houden en zal zeker je topic blijven volgen. Succes

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 08:55

Ik vind het iig erg leuk om te lezen, wacht op het volgende deel!!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:55

Aah wat kort Scheve mond nou ik wacht op de vervolg

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 12:01

Achja, moonChloe.. ze heeft iig geschreven Haha!
Je kan natuurlijk niet altijd even lange stukken schrijven

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 12:53

Laar schreef:
Achja, moonChloe.. ze heeft iig geschreven Haha!
Je kan natuurlijk niet altijd even lange stukken schrijven


daar kan ik je 100% gelijk in geven!!!!

schrijf straks (denk ik, waarschijnlijk) verder