[Tek] Aangespannen paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
8Eveline

Berichten: 3207
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

[Tek] Aangespannen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 19:28

Ik ben na mijn Friespaard ([CB] (Tek) Friespaard maar weer eens aan een nieuw paard begonnen. Het lukt niet echt helemaal, maar ik vind de schaduwen ook zo vreselijk moelijk. Noujah oordelen jullie maar Knipoog Lachen Ik zou graag willen weten niet alleen wat beter kan maar ook hoe ik dat voortaan kan doen Schijnheilig

Afbeelding

Nog steeds dyslecties


Roosch

Berichten: 36635
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:09

ik vind hem moooi....! tenminste een fan!

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

KeeK

Berichten: 3748
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Huis ter Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:28

Ja heel mooi
Al weer een stap vooruit gegaan OK dan!
Maar probeer ook in het hoofd nog iets meer lijnen/schaduwen te maken (donkere vlakken) en ook op de benen. Het is nu zo een geheel, maar probeer deverschillende lichaamsdelen er goed uit te laten komen. (iets meer proberen toch de botten enzo 'eruit' te laten komen en de benen iets minder 'stijf') En de neusgaten zijn misschien iets aan de grote kant. Verder kan ik nu wel allemaal commentaar geven, maar je bent al vooruit gegaan, ga vooral zo door!!! Lachen

Bokker sinds 02-02-03.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 16:31

Wat voor potlood gebruik je?

8Eveline

Berichten: 3207
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 18:32

Dankje Keek ik zal aan je commentara denken de volgende keer. Tja je hebt wel gelijk het neusgat is weer te groot.... zka puntje van mij denk ik Knipoog

Eih ik gebruik het meest HB-potlood en tja ik heb een doosje met euh... z'on 6 potloden van verschillende sterktes die gebruik ik ook wel eens. Vooral als ik iets wta donker wil maken en het lukt niet zo geweldig met HB-potlood.

Nog steeds dyslecties

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 22:32

best mooi, maar je moet zeker schaduw aanbrengen. Nu lijkt het net of hij plat en met schaduw geef je hem mooi diepte. En persoonlijk vind ik dat het tuig echt bijna zwart zou moeten zijn. Ik denk met die schaduw enzo. dat je tekening echt heel mooi zal zijn!
succes!!!

8Eveline

Berichten: 3207
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 12:49

Dankje Bayan, tja die schaduwen blijven een probleem. Maar ik ben van plan veel te gaan oefenen. Tja en over dat tuig, ik was bang dat het er vreemd uit zou gaan zien als ik het helemaal zwart maakte. IK dnek dat ik morgen meschien begin aan een nieuwe tekening (ikku heb er zin in Lachen )

Nog steeds dyslecties

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 12:55

Ik denk dat je die 'donkerdere' (zachtere) potloden vaker moet gebruiken, daarmee is het makkelijker om schaduw aan te brengen.

Klopt het dat je het potlood ook uitveegt?

8Eveline

Berichten: 3207
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 12:57

Ja dat klopt ja, anders krijg ik alleen van die echte lijnen. En dat vind ik zelf niet zo mooi.
Bedoel je daarmee De h-potloden of de B-potloden (beide heb ik namelijk)

Nog steeds dyslecties

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 13:04

H is Harder B is zachter, B dus

Als ik jou was zou ik nog niet gaan uitvegen. Ik doe het zelf wel, maar als je nog moeite heb met schaduwen maak je het jezelf er erg moeilijk mee als je het ook nog eens uit gaat vegen. Om te oefenen kan je gewoone een keer een tekening wel 'krasserig' maken, maar dan proberen erg overdreven met schaduw te werken

de H potloden kan je eigenlijk 'weggooien', die gebruik je eigenlijk alleen als je 'technisch' gaat tekenen, dus kleine scherpe details (in bijvoorbeeld het tuig kan je ze gebruiken). Ik weet niet of je een B potlood heb (dus gewoon B niet 2B/HB ofzo) als je daarmee tekent heb je al minder 'krassen'

8Eveline

Berichten: 3207
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 13:10

Meestal begin ik met een schets maken in HB, en als die er goed uiziet ga ik beginnen met het grijs maken.
Oke ik ga het eens proberen zonder uitevegen. Bedankt voor je tips zo word ik steeds beter. THANKS Lachen
Ik zal zo gauw ik weer heb iets heb geprobeerd hem weer op een topic zetten. (maar eerst heb ik deze week een paar REP en SO, dus het zal wel donderdag/vrijdag worden vorodat ik kan beginnen)

Nog steeds dyslecties

Otjuh

Berichten: 2218
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:49

Ik vind hem wel mooi hoor, maar alleen dat neusgat. schaduw kan ik zelf ook niet dus ik weet hoe moeilijk het is!!.. Knipoog Knipoog Knipoog

    Prix.
      B+2 :D

8Eveline

Berichten: 3207
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 15:27

Otjuh snapt me Dankje Lachen

Nog steeds dyslecties

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:18

de randen zouden bijna zwart moeten zijn denk ik (bijna!) en dan zo overgangen maken dat het niet meer te zien is dat de rand een lijntje is. als je tekening donkerder is zou ie zoveel mooier zijn denk ik
toch knap hoor!

8Eveline

Berichten: 3207
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 12:40

Dankje Bayan ik zal er aan denken

Nog steeds dyslecties


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 bezoekers