leuke tips voor leuke tekeningen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

leuke tips voor leuke tekeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 20:32

heey

geen inspiratie? ik doe regelmatig:

cartoontekenen

maak een heel erg gek paard, met superdikke neus, enzo dat geeft een melig effect!

lijnen (echt gedult werkje)

begin met een of meerdere vormen. daar trek je precies dezelfde lijn ernaast, met een klein beetje wit over, en steeds meer lijnen weer daarnaast. . verander een lijntje steeds wat meer, bijv steeds wat groter op een bepaalde plaats. als je lijnen elkaar kruissen kun je ze laten overlopen

lijnen 2

je schetst heel vlug een paard, hoeft echt niet SUPERmooi. daarna kleur je het paard in een willekeuringe kleur, (onnatuurlijk, denk aan paard, blauw, geel, etc.) dan pak je een stift (ook onnatuurlijke kleur) entrek je de lijn over. nu (dat is het verschil met lijnen 1) zet je pecies dezelfde lijn in een andere kleur ernaast. er hoeven maar een stuk of drie lijnen naast te staan, maar je krijgt eenheel grappig effect!

hellaas heb ik hier geen foto's van. hebben jullie een van bovenstaande gedaan en heb jue daar fto's van? plaats ze dan, a.u.b! (ben nieuwsgierig)

xx gunufje

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:09

ik vat voorbeeld 2 niet Verward

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 16:51

je tekend bv een rondje, en daaromheen weer een rondje. zorg dat (bv) aan de linkerkant de tweede lijn korterbij de eerste staat als de tweede. (das lastig uit te leggen, maar ik krijg het voorbeeld niet ingescand.)