zwart op zwart bruin op bruin en wit op wit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

zwart op zwart bruin op bruin en wit op wit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 14:26

ik zie veel tekeningen van bijvoorbeeld zwarte paarden, witte paarden en bruine (vos) paarden.

waarvan de vacht en de manen dezelfde kleur. hoe doen jullie dat als je bijvoorbeeld een wit paard maakt om witte manen te maken (als ik dat doen dan zie je namelijk geen manen maar alleen vacht met wat krasjes ofzo)..
ik weet niet wat ik precies moet doen om manen te maken met dezelfde kleur als de vacht.
OK dan!
heeft iemand tips??

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:31

Misschien een beetje afgezaagd maar gewoon net als je het op de foto ziet. Meestal zit er wat schaduw onderaan de manen en valt er zon bovenop. Dat geeft al kleurverschil. Heb zo 123 geen voorbeeld op mijn upload site staan maar als je goed naar een foto kijkt zul je zien (als het een goede foto is tenminste) dat geen enkel paard egaal dezelfde kleur is. Werk gewoon met licht en donker effecten.

SnowFlake

Berichten: 1794
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:35

voor natasha: wat voor materiaal gebruik jij om te tekenen??? want ik
gebruik potlood maar dat ziet er bij mij niet uit

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 22:07

ik gebruik pastel (ziet er bij mij ook niet uit)

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:20

goed kijken idd, maar er zijn wel wat dingen die kunnen helpen:
als een paard goed gepoetst is glanst hij (ja echt waar Tong uitsteken ) en iets wat glansts weerkaatst licht (dat is die glans Tong uitsteken ) maar het weerkaatst niet alleen licht maar ook de omgeving, dus staat het paard in een groen weiland met een blauwe lucht dan zal hij voor de helft een wat blauwige en een wat groenige glans hebben. Een voorbeeld is de tekening van Snowdon, hij stond in een bak met gelig zand, zijn buik was heel wit en wit neemt altijd kleur van de omgeving op dus de onderkant van zijn buik heb ik wat gelig gemaakt en natuurlijk schaduw. Maar om het nou weer niet als een pisvlek over te laten komen heb ik de grond dus ook een beetje geel/bruin gekleurd. Snap je?

Ik heb op mijn website ook een witte arabier staan, die heeft ook meer geel, bruin en blauw krijt als wit verbruikt Knipoog .

Een zwart paard heeft vaak een blauwe glans, dus dan meng ik zwart met blauw, je ziet het op het eerste gezicht niet, maar wanneer je er weer puur zwart voor de schaduw in zet heb je toch schaduw effect zonder dat je gelijk denkt: hee een blauw paard Nagelbijten / Gniffelen , de glans van een zwart paard is ook echt puur wit, dus wanneer je dat tekent zie je een zwart paard, als je het met grijs gaat doen lijkt het gewoon een grijs paard en dat is ook niet je bedoeling Knipoog .

Met de manen in dezelfde kleur gebruik je gewoon precies dezelfde trucjes, maar dan geef je het een andere structuur waardoor je ziet dat het manen zijn (de shire op mijn site bijv. Knipoog )

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 19:56

kijk hier heb ik wat aan... Knipoog OK dan!
ik ga nog eens een paar pogingen wagen!!

wat is je website? misschien kan ik nog even extra spieken voor de duidelijkheid.. Knipoog Schijnheilig

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 20:27

IcePrincess:
nog 1 vraagje Knipoog Lachen

ik neem aan dat je de manen niet als eerste gaat maken, maar teken je dan de manen over de vacht die je al hebt ingekleurd?
ik kreeg namelijk daardoor erge lijnen (ook van het dunne randje potlood, maar ook van de bruine vlek op de hals)

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:03

ik maak eerst het lijf helemaal af en laat een stuk vrij waar de manen komen (ong. de helft) dat stuk wat ik vrij heb gelaten komen dan gewoon de manen dicht zeg maar en dan verder naar onder krijg je steeds meer die punten waardoorheen je dan de rest van de nek ook nog ziet Lachen



(en mijn website is http://www.dustydesigns.nl Haha! )

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 21:05

okee ga ik dat denk ik ook maar proberen...
ik vind die effecten in je schilderijen altijd zo mooi! vroeg me al echt een hele tijd af (bij sommige dingen nog steeds) hoe je dat toch voor elkaar krijgt Knipoog Haha! Verward

ik neme een kijkje op je site..