[Verhaal]De laatste reis, wat vinden jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annash
Blogger

Berichten: 26549
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 22:37

wooowww moooooi Haha!

echt leuk om te lezen, heel anders als dat van mij. ik vind hem echt goed!!

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 22:38

Thx Haha!

Annash
Blogger

Berichten: 26549
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 10:36

nou jij weer bij mij Schijnheilig
ben je al weer druk aan t schrijven? ik wel, iets anders nuttigs kun je onder de lessen Engels toch niet doen Tong uitsteken

Tamara

Berichten: 10445
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:35

shadowfaxx schreef:
Thx Lachen

Het word écht spannend. Weten jullie trouwens wie die "geesten van de eenzame landen" zijn Haha! ?


Ik zit te denken, zijn dat niet de Mensen, dus Faramir en zn mensen? Weet niet hoor, doe maar een wilde gok...

Het is trouwens ElFen en niet ElVen. Knipoog O enne, hier zitten dingen in die ik niet helemaal vind kloppen:

Mijn volk zijn ook elven, en ik zal hun verdedigen in goed en kwaad, zal hun helpen in deze strijd tegen het kwade, en ik keer niet terug voor dat m’n opdracht voltooid is, het kwade moet voor eens en voor altijd uitgeschakeld worden in deze wereld”. Legolas staat op en werpt een doordringende blik naar de andere leden, waarop Gimli op staat. “ Voor mij is er dan geen thuis meer, en ik ben dan misschien de laatste dwerg in Middel – Aarde, maar deze dwerg zal door iedereen herinnert worden want ik vecht mee met de elven, ze zijn mijn bondgenoten , net als alle anderen”
Sam slaakt een diepe,diepe zucht en kijkt met medelijden naar Frodo. “ Meneer Frodo, waarom moet jij altijd de zware last dragen?” vraagt hij.

Denk dat je van de 1e zin beter iets kunt maken in de trant van "Ik behoor ook tot de Elfen, ik zal ...."
Verder is het niet HUN helpen maar HEN helpen net als het HEN verdedigen is.

Beter: waarop Gimli opstaat, dus op en staat aan elkaar plakken, nu leest het wat raar.

Combinatie van Meneer Frodo en jij is een beetje raar, noemde Sam Frodo niet steeds u? Weet het eigenlijk niet helemaal zeker meer, maybe dat iemand anders het weet maar zo klopt t naar mijn idee niet helemaal....

Tamara

Berichten: 10445
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:37

shadowfaxx schreef:
Thx Lachen

Het word écht spannend. Weten jullie trouwens wie die "geesten van de eenzame landen" zijn Haha! ?


Ik zit te denken, zijn dat niet de Mensen, dus Faramir en zn mensen? Weet niet hoor, doe maar een wilde gok...

Het is trouwens ElFen en niet ElVen. Knipoog O enne, hier zitten dingen in die ik niet helemaal vind kloppen:

Mijn volk zijn ook elven, en ik zal hun verdedigen in goed en kwaad, zal hun helpen in deze strijd tegen het kwade, en ik keer niet terug voor dat m’n opdracht voltooid is, het kwade moet voor eens en voor altijd uitgeschakeld worden in deze wereld”. Legolas staat op en werpt een doordringende blik naar de andere leden, waarop Gimli op staat. “ Voor mij is er dan geen thuis meer, en ik ben dan misschien de laatste dwerg in Middel – Aarde, maar deze dwerg zal door iedereen herinnert worden want ik vecht mee met de elven, ze zijn mijn bondgenoten , net als alle anderen”
Sam slaakt een diepe,diepe zucht en kijkt met medelijden naar Frodo. “ Meneer Frodo, waarom moet jij altijd de zware last dragen?” vraagt hij.

Denk dat je van de 1e zin beter iets kunt maken in de trant van "Ik behoor ook tot de Elfen, ik zal ...."
Verder is het niet HUN helpen maar HEN helpen net als het HEN verdedigen is.

Beter: waarop Gimli opstaat, dus op en staat aan elkaar plakken, nu leest het wat raar.

Combinatie van Meneer Frodo en jij is een beetje raar, noemde Sam Frodo niet steeds u? Weet het eigenlijk niet helemaal zeker meer, maybe dat iemand anders het weet maar zo klopt t naar mijn idee niet helemaal....

Verder trouwens weer supergaaf hoor! Wat een talentjes hier toch op Bokt...

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 19:41

Jij kijkt wel erg nauw vind ik Knipoog

Hij noemde hem in de film niet altijd "u", heb er ook op gelet, dus ik denk dat eerder deze combinatie niet fout geschreven is, maar ik akn het er wel op verbeteren.

Ja en die eerste zin klopt idd niet echt helemaal, nu ik hem herlees zie ik het ook Haha! Maar waarop Gimli opstaat; Die klopt wel vind ik, Gimli had plaatsgenomen naast Legolas, Legolas stond op, deed zijn zegje, en Gilmli valt hem weliswaar "in de rede" (gimli houd toch nooit z'n mond) en dat wil ik er een beetje mee uitdrukken, en ook dat Gimli vanaf de oorlog Legolas ziet als en vriend, wat extreem uitzonderlijk is omdat dwergen en elfen nooit zo'n dikke vriendjes waren Knipoog


Ik ga verder met Hoofdstuk 2 in iig Lachen !

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 19:49

*Tamara* schreef:
Ik zit te denken, zijn dat niet de Mensen, dus Faramir en zn mensen? Weet niet hoor, doe maar een wilde gok...


Half juiste gok Knipoog

Die geesten zijn de geesten(maar wel intact, lijken nog altijd op gewone mensen, hoe ze waren maar kunnen niet meer sterven) zijn Aragorn,Arwen,Merijn,Pepijn,Faramir,Boromir, .... zeg maar de "goede geesten" . Grima Wormtong(weet niet of je hem herinnert, hulpje van Saruman in de tijd van de twee torens) is samen met Saruman teruggekeerd na de oorlog uit hun toren in Isengard(die ondertuusen met de grond gelijk is ge maakt) en is door hun wraak nog wat schade gaan aanrichten in de gouw, waar Saruman's keel is overgesneden door Grima, en Grima doorboord is door Hobbitpijlen. Je zal hun geesten niet in de eenzame landen aantreffen maar die zijn verhuist naar de donkere landen, continent onder het continent van Middel - Aarde.

Ik ben van plan een kaart te maken van de 3de Era, en van de 4de Era(het tijdsperk waar we ons nu begeven is in 2466'ste jaar van de 4de Era) dus ga ik ook een kaart maken van hoe het er nu uit ziet. Beslis ff: willen jullie eerst de kaarten zien, zodat jullie jezelf wat kunnen voorstellen, of eerst nog verder schrijven Verward

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 20:08

De wereld is veranderd. Niets is wat het lijkt. Wat eens was, is vergeten. Ik voel het, in alles wat is, en wat is geweest. “ Dat zijn wijze woorden” zegt Gandalf. “ Voel jij het ook?” Vraagt hij. “ Alles is veranderd sinds de 4de Era is aangebroken Gandalf” Antwoord Galadriel. “ Middel – Aarde is veranderd. Ook al leef ik nu op zo’n grote afstand, ik voel dingen”. “ Wat voor soort dingen”? Frodo komt aangewandeld met een boek in z’n hand. “ Goedemorgen, vrouwe Galadriel, Gandalf” met een knikje in hun richting kijkt hij naar de zeespiegel, waar de nog jonge zon van de ochtend helder weerspiegeld word in het bewegensloze water. “ Een heerlijke ochtend, zoals altijd” groet hij hun en wandelt de trappen af, op naar het strand. Hij wandelt in het nog kille zand, nog niet verwarmd door de vroege maar warme zonnestralen van de opkomende zon. In de verte ziet hij een schaduw op de rotsen zitten. Hij loopt er heen. “Sam, sam!!” roept Frodo. “ Goedemorgen Meneer Frodo” groet Sam hem. “ Ben je weer aan het vissen, Sam ?” vraagt Frodo. Sam zucht. “Ik kan het niet laten”, en een pijnvolle grimas verschijnt op z’n gezicht. Frodo zucht ook en kijkt in de verte waar alleen maar zee te zien valt, waar de zon al in volle glorie aan de hemel staat. “ Je hebt nog steeds heimwee, na al die jaren” zegt Frodo. “ De gouw, daar ben ik opgegroeid en gestorven” zegt Sam. Frodo zucht nog een keertje en wend zijn hoofd af , als hij in de verte een grote stofwolk ziet oprijzen dat zich snel naar het noorden van het strand verplaatst. “Legolas … “ mijmert hij in gedachten. Achter de grote stofwolk ziet hij een klein stofwolkje verschijnen, en het gaat niet zo snel als de eerste stofwolk. “ Potvolblomme, stom beest ga nou eens een beetje sneller” hoort hij iemand in de verte vloeken. “Haha, en dat is Gimli “ Roept Sam lachend nog voor Frodo een woord kan uitbrengen. Samen schieten ze in de lach.

The world is changed. Nothing is, what it likes. What once was, is forgotten. I feel it, in things that are, in things that were. " That are wise words" Gandalf says. " Do you feel it to ?" " Everything is changed since the 4th Age has comed Gandalf" Respond Galadriel. Middle-Earht is changed. " Even if i live in such great distance, i still can feel it" "What's changed?" Frodo walks in with a book in his hand. " Goodmorning lady Galadriel, Gandalf" With a knick in there direction he looks to the seamirror, where the young sun of the morning is reflected in the moveless water. " A lovely morning, as always" he meets them, and walk off the stairs up to the beach. He walks in to the kil sand, not yet warmed by the first "zonnestralen" of the rising sun. Further he see's a shadow sitting on the rocks. He runs at it. "Sam, sam" Frodo calls. "Goodmorning mister Frodo" sam meets him. "Are you fishing, again?Sam?" Frodo asks. Sam zucht. I can't drop it" and a painfull smile appears on his face. "After al this years, you still miss it" says Frodo." The shire is where i'm grown up, and where i died" Sam says. Frodo zucht another time and looks the other way, where he see's a huge sandclouth rising, moving fast to the northside of the beach. "Legolas .." he says in his mind. After the huge sandclouth, he's see's another one, smaller and much slower. " Damned you beast, why din't you go a little faster?" he hear someone saying. " And that's Gimli" says Sam before Frodo can say anything. They look at eachother, and together they have to laugh.



Ff naar het engels vertaald, ofwel in mijn "engels" Haha! heb nog maar 2 jaar engels, ikweet dat het slecht is Haha!

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:17

Heel leuk verhaal Ik wil de rest ook lezen Haha!

Je Engels is zo heel slecht nog niet, hier en daar wat gramaticale fouten... Maar dat geeft niet, toch? Haha!

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 20:33

Haha, wat moet ik nou doen, verder schrijven of eerst de kaarten voorbereiden Haha!

Ik heb altijd spelfouten maar ben blij dat ik al wat kan spreken, kan me in ieder geval verstaanbaar maken. Is dat niet het belangrijkste, toch Lachen ?

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:06

Ja, precies Tong uitsteken
Misschien kun je gewoon verder schrijven, en op school morgen de kaarten tekenen? Tong uitsteken Maar op school kun je ook schrijven. Nee, teken de kaarten nu maar Tong uitsteken Anders moeten we daar zo lang op wachten.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:07

Schrijven Lachen.

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 21:58

De kaarten van middel-aarde haal ik van internet, en vervorm ze met PSP naar de 4de Era kaarten, snel gebeurd. Dan schrijf ik verder Lachen

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 19:01

Gisteren was het toch niet zo snel gebeurd, heb m'n tijd zitten verdoen naar Temptation Island te zitten kijken, en moest nog wat studeren Haha!

In alle geval, kaarten komen meteen, en dan beloof ik verder te schrijven hoor !

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 20:10

Hier is dus de kaart van Middel-Aarde tijdens de 3de Era:



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 20:11

De namen van plaatsen en steden zijn iig wel een beetje onduidelijk Verward jammer, want alle plaatsen staan er exact op.

Ik ga verder met hoofdstuk 2 dat zal heten:

De reis huiswaarts

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:15

Mooi, ik ben benieuwd Haha!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:24

Ik ook Knipoog.

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 20:59

Ik ga nou éérst eten, en ik zweer op wel 10duizend bijbels dat ik daarna verder schrijf voor jullie Haha!

Tamara

Berichten: 10445
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 22:07

Gaaf die kaarten! Jammer dat die onderste niet zo duidelijk is. Ben erg benieuwd naar hoofdstuk 2!

Kijk idd vrij nauw, maar ik let zelf ook nogal op spelling enzo, stoor me er gewoon aan als iets niet klopt. Maar als je het vervelend vind, dan stop ik ermee hoor!

Grima Wormtong, die weet ik nog heel goed! Nou heb ik deel 1 en 2 allebei al 4x ofzo gezien dus t zou slecht zijn als ik dat niet wist. Knipoog

Over Sam heb je gelijk, zo kan het idd ook. En over dat stukje van Gimli, weet wel wat je ermee bedoelt maar het is net of hij nu ergens op gaat staan ipv dat ie opstaat. Snap je wat ik bedoel?

Wacht met spanning op de rest!

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 22:35

Haha, ik snap het Knipoog

Ik vind het helemaal niet vervelend hoor, als anderen tips geven of ze verbeteren, je kan er net uit leren en uit die tips kan je ook merken wat anderen liever lezen, en op welke manier, wat dus goéd is , want zo verkopen boeken ook beter Knipoog

In alle geval, hier is al een (klein) deeltje van hoofdstuk 2, want ik heb niet zovéél tijd, heb 4 Htoetsen deze week *slik*, maar voor jullie toch een deeltje al

-------------------------------------------------------------------------

Hoofdstuk 2 : De reis huiswaarts

"Het lijkt allemaal of het gisteren was" kijkt Sam hoopvol de verte in. Legolas,Gimli,Sam,Frodo,Gandalf,Elrond en zefls Galadriel en Celeborn zijn allemaal meevarenden voor de terugkeer naar Middel-Aarde. Gandalf had een antwoord gestuurd op de brief van de Orde, dat de beslissing van het oud-genootschap genomen was onder leiding van Gandalf, en dat iedereen had ingestemd met het idee om terug te keren voor een laatste voorbereiding en een laatste gevecht. Ondertussen in Middel-Aarde had de Orde enkele voorbereidingen getroffen: De koning van Gondor en Rohan waren op de hoogte gesteld dat de onsterfelijken uit de landen zouden terugkeren, en ook de Hobbits, en de elfen in het Demsterwold en Rivendell. " Hoe zou het nou zijn in de gouw, Meneer Frodo?" vraag Sam. " Geen idee Sam" antwoord hij. " Ik hoop dat er nog altijd de felgroene heuvels zijn, de kleine watervalletjes en dat ik word verwelkomd door de heerlijke geur van de eerste boterbloemen die in dit seizoen hun leven terug vinden". Sam staart voor zich uit in de verte. "Kijk, Meneer Frodo, daar!" Sam wijst enthousiast over 2 grote torens in de verte. Plots legt Galadriel een hand op Sam's schouder. "Dat zijn de twee wachttorens van Mellëon"zegt ze. Frodo herkent de torens: de laatste maal dat hij die torens heeft gezien is bij z'n vertrek in de grijze havens. " De grijze havens!" roept hij blij. Samen met Sam maakt hij een rondedansje over de houten vloer van het schip.Maar plots blijft Frodo stil staan. " We zijn terug Sam" met een glimlach op z'n gezicht, zien ze samen het beeld in hun gedachten benaderen van de gouw. Ook een glimlach verschijnt op Sam's gezicht. "Misschien dat ik nu nog eens rustig kan gaan vissen aan een watervalletje" zegt Sam al lachend. Een kwartiertje later zetten ze voet aan wal. " De lucht is hier zo licht, zo vers" zegt Frodo. " Dat komt omdat de lucht hier zo oud is, en omdat je terug Middel-Aarde inademd" zegt Elrond. "Er wacht een koets op jullie" zegt hij, en wijst naar een eenvoudig houten koetsje. " Net zo'n koetsje uit Hobbiton!" zegt Sam. Ze nemen afscheid van Legolas en Gimli en beloven hun spoedig weer te zien. Ook nemen ze afscheid van Galadriel,Celeborn en Elrond. Ze stappen in de koets, en het koetsje rijd stilletjes vooruit. Beiden vermoeid van de reis vallen een tijdje in slaap. Plots schud Sam Frodo hevig door elkaar. " Wat doe je nu Sam" zegt Frodo mijmerend half in z'n slaap. "Kijk Meneer Frodo, de gouw!" Qzegt Sam en wijst naar buiten. Frodo opent z'n ogen en ...

---------------------------------------------------------------

En dat houd ik tot morgen, ik ga nog wat studeren en dan slapen Haha!!

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 22:39

Heel leuk Haha! Serieus. Ik ben echt benieuwd naar de Gouw

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 22:43

Tja,het zou saai zijn als ie er terug zo zou uitzien als ervoor, dus ga ik hem wel ietsie wat veranderen Haha!


iig, thx Bloos ik schrijf graag, en hoop echt dat ik een "boek" afkrijg Haha!

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 16:39

Vervolg Hoofdstuk 2: de reis huiswaarts Lachen



Slaapdronken kijkt Frodo uit het kleine raampje van de koets. Verbaasd kijkt hij naar buiten en wrijft in z'n ogen. " Dit is de gouw?" vraagt hij. Hij wrijft nog en keer in z'n ogen. " Dat is wat de koetsier me heeft verteld tenminste ..." Antwoord Sam. "Wat?" Vraagt Frodo. " Hoe lang heb ik geslapen dan?" " Een uur of vier" zegt Sam. "Ik heb maar een half uur kunnen slapen" zegt Sam weer. " Ik heb een hele poos naast de koetsier gezeten" verteld hij. " De koetsier wootn dicht bij Hobbiton" en Sam begint te vertellen over de koetsier, Marriédus Trotsvoet. Hij verteld hoe "Matt" zo noemen vrienden hem, hem heeft verteld hoe de gebeurtenis van de dood van Sauron een legende is geworden, net zoals de allereerste oorlog tegen Sauron een mythe is geworden. Maar steeds worden deze verhalen doorgegeven aan kinderen,kleinkinderen enzovoorts. Matt heeft ook verteld hoe de gouw veranderd is: Breeg is een oeroude stad vol Hobbits en mensen, Hobbiton is uitgegroeid tot een nog grotere stad waar veel aan handel word gedreven, en waar reizigers naartoe komen van over heel Middel-Aarde. Sam verteld ook hoe hij heeft kunnen genieten van het landschap. " Het is hier zelfs veel mooier geworden" verteldhij. Plots voelen ze dat de koets vertraagd. Nieuwsgierig kijken ze uit het raampje. Hij ziet dat de koetsier afstapt, en hun deurtje komt openen. " Goedemiddag Frodo, goed geslapen?" Vraagt Matt. "Ik denk van wel ..." zegt Frodo. De jonge Matt doet teke dat Frodo en Sam moeten uitstappen. Frodo bekijkt de omgeving. " Mooi .." wispelt hij. Groene heuvels,verse velden vrij van vorst, en een warm zonnetje zijn tekenen van een groene hobbitlente.

Alle huisjes weerblinken in het verse zonnetje. Ze zijn terechtgekomen op een pleintje met allemaal hobbitholen tussen 2 reuzachtige heuvels. Een klein sprankelend watervalletje loopt van een heuvel af, en in de zon schittert het als bergkristal. Het voorjaarsgras op de heuvels is zo groen, dat het je ogen verblind. Het pleintje ziet er echt hobbit-achtig uit: Hobbitholen verscholen in de grond, met allemaal ronde deurtjes in leuke kleurtjes, en met kleine voortuintjes als juweeltjes. " We houden een middagstop" zegt Matt en hij klopt op een felrode deur. "Jaja, ik kom al" hoort Frodo iemand vanuit het huis roepen. Plots opent iemand de deur. Een kleine,keurige hobbit staat in de voordeur. Zijn haren krullend, zoals bijna elke Hobbit, en netjes gekamd. Glimmend gepoetste schoenen, en de knoopjes op z'n jas glimmen nog harder als z'n schoenen. Hij draagt een rode vest, en een gele broek. " Ah, Marriébus kom binnen met je harem" zegt hij.Ze lopen allemaal naar binnen. Een frisse geur van vers fruit bekreupt Frodo's neus,en hij vind het heerlijk. "Ik heb eten voor jullie klaarstaan" vertelt de keurige Hobbit, en leid hun voor naar een mooie eetkamer met stoelen en een reusachtige tafel(voor een hobbit toch) van Entenhout. Op de tafel staan verschillende eetschotels: Wild everzwijn,heerlijke sausjes,gepocheerd fruit, hobbitkoeken, zandwafeltjes,kaasschotels en verschillende kannen met verschillende bessen in verschillende smaken en kleuren. De keurige hobbit ziet Sam en Frodo staren met wijdopen ogen. " Wta nou?Eten ze bij jullie noit uitgebreid dan?Neem plaats aan de tafel,kom!" Dit doet Frodo denken aan de tijden dat hij nog met Oom Bilbo in hun keurige hobbithol woonden, aan het 1ste en 2de ontbijt, 11-uurtje, diner, 4-uurtje, souper, en laat-uurtje. "Kom jongeman hobbit, hebt u geen honger?" Frodo schrikt op uit z'n dagdroom en begint met opscheppen van het eten. Hij ziet Sam al hevig eten en hij kan een lach niet onderdrukken. Na het eten word de hobbit meerdermaals bedankt voor de gastvrijheid. De hobbit blijkt een achterneef te zijn van de tante van een oom van de vader van Matt. Ze stappen terug in het koetsje en worden uitgewuifd door de hobbit. Ze rijden het heuveldal uit, op naar Hobbiton, hebben ze in gedachten.



Enkele uren later, wanneer het donker al de bossen en wegen van de gouw heeft overschaduwd, zien ze hier en daar lichtjes verschijnen langs weerszijden van de weg. " Hobbits wonen nooit verder dan een mijl van de stad af" zegt Sam. " Dat betekent dat we er al bijna moeten zijn .. " zegt Frodo steeds opgewekter. Plots stopt de koets met rijden. Ze horen Matt van de koets af stappen, en met iemand praten. Frodo en sam stappen uit, té nieuwsgierig waarom ze stoppen. Matt staat met z'n vrouw te praten,blijkt. Wat is er Matt?Waarom houden we halt?" vraagt Sam. "ik woon daar" en Matt wijst naar een hobbithol aan de linkerkant van de weg. "en vermits het al donker en laat is wil ik naar me bedje toe" zegt ij. Jullie hebben te kiezen; of jullie lopen naar Hobbitton, of ik breng jullie morgen en jullie overnachten hier. Frodo kijkt naar de weg en ziet in de verte honderden kleine lichtjes branden. " Ik loop, zonder twijfel" zegt hij. Ze pakken hun rugzakken uit de koets en bedanken Matt voor de reis huiswaarts. Ze lopen naar Hobbitton alsof iets hun op de hielen zit. Wanneer ze eindelijk aangekomen zijn in de stad kan Frodo z'n blijdschap niet op. "Bijna alles is nog hetzelfde sam, hier" en Frodo loopt rond. Plots wenkt Sam frodo en wijst op een uithangbord. " Onze kroeg, laten we hier overnachten!" Niemand natuurlijk die hun herkent, en ook herkennen zij niemand. Ze huren een kamer. Frodo valt vredig in slaap en heeft het gevoel alsof hij terug thuis is.

Haha!

Alinda

Berichten: 1208
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 17:47

Ik vind het heel leuk, maar wie heeft nou die brief geschreven? Want het lijkt nu net alsof Gandalf hem geschreven heeft, wat volgens mij niet de bedoeling kan zijn, aangezien de brief is gericht aan Mithrandir