[FOTO] Eerste keer "blackphoto's"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

[FOTO] Eerste keer "blackphoto's"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 12:29

Afgelopen weekend mijn knappe vosmeisje er nog knapper opgezet en eens de welbekende "blackphoto's" geprobeerd te maken. In het begin was het even flink zoeken naar de juiste instellingen, maar eenmaal door ging het eigenlijk heel gemakkelijk! Ben ook best tevreden met de resultaten voor de eerste keer. Het licht was niet heel ideaal (zon was al onder, foto's zijn dan ook 's avonds gemaakt), andere kant is het nu wel vrij zacht licht zonder harde schaduwen.

Tips en feedback zijn heel erg welkom!!

Afbeelding
1.

Afbeelding
2.

Afbeelding
3.

Afbeelding
4.

Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Afbeelding
7.

Afbeelding
8.

Afbeelding
9.

Afbeelding
10.

Afbeelding
11.

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:20

Dat ziet er netjes uit, zeker voor een eerste keer! Super geslaagd :j
Zelf had ik de eerste drie foto's iets opgelicht, de pony valt nu een beetje weg tegen de donkere achtergrond. Met meer licht springt 'ie er wat meer uit, denk ik.
Jouw hoofdstel <3

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [FOTO] Eerste keer "blackphoto's"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:24

Voor een eerste keer, wauw hoor! Wel eens met bovenstaande commentaar :)

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: [FOTO] Eerste keer "blackphoto's"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 18:56

Dankjewel allebei! Ben het er inderdaad mee eens, zal nog eens wat met de belichting proberen te spelen. :j
Na een paar uur er mee bezig zijn zie je het ook gewoon niet meer, haha.

Jaa ben zo blij met mijn hoofdstel!! <3
Ook super multifunctioneel. Je kan er heel simpel een sperriem aanmaken (en dus ook afhalen zonder dat je er iets van ziet) en gemakkelijk een stang & trens van maken.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [FOTO] Eerste keer "blackphoto's"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 19:06

Voor de eerste keer zeker goed gelukt!!
De eerste foto's vind ik wel te donker, wellicht het paard de volgende keer wat verder naar voren zetten, hij hoeft namelijk niet helemaal binnen te staan, als je hem tot de schouder buiten houdt krijg je het mooiste resultaat zonder te bewerken

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 20:03

Mossel schreef:
Voor de eerste keer zeker goed gelukt!!
De eerste foto's vind ik wel te donker, wellicht het paard de volgende keer wat verder naar voren zetten, hij hoeft namelijk niet helemaal binnen te staan, als je hem tot de schouder buiten houdt krijg je het mooiste resultaat zonder te bewerken


Dankjewel! Zeker mee eens. :j

Ja daar kwam ik inderdaad achter, de lichtere foto's staat ze inderdaad verder buiten. Nu was t ook wel al vrij donker (rond 11 uur 's avonds). Binnenkort nog eens proberen, ook met wat beter/meer licht. :j

Ik was nog heel erg zoekende naar instellingen en zo (vooral licht meting vond ik lastig, uiteindelijk kwam ik t beste uit met spotmeting, maar als ie dan op haar bles terecht kwam werd alles heel erg donkere := ). Ik heb ook relatief weinig hoeven bewerken, hier en daar wat lichtere dingen in de schuur achter haar. Alleen De stand foto van op zij moest ik veel weg werken. Geprobeerd haar staart terug te toveren, maar dat is niet gelukt.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-17 21:17

Ik heb de eerste nog eens opnieuw bewerkt, vooral wat lichter gemaakt.
Afbeelding

Deze beter geworden?
Heb wel t idee dat er nu erg veel ruis in zit. :=

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Re: [FOTO] Eerste keer "blackphoto's"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:46

Er zit wel wat ruis in ja, maar dat is wellicht iets om de volgende keer met de instellingen op te lossen. Het paard springt er wel veel meer uit nu! :D mooi hoor!! Prachtig model ook :j

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-17 21:58

Ik denk dat de ruis vooral door de bewerkingen komt, tenminste dit zijn de instellingen bij deze foto: ISO 400 - F/5.6 - 1/640.

ISO is niet zo heel erg hoog, lijkt me dat daar de ruis niet vandaan komt? Of hoe kan ik dat beter doen?

Dit is trouwens de originele, deze foto kwam sowieso ook al heel erg donker uit de camera (even print screen):
Afbeelding

Dit is nummer 6 onbewerkt (ook even een print screen):
Afbeelding

Zo waren de meeste foto's onbewerkt.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [FOTO] Eerste keer "blackphoto's"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:42

Als ik eens tijd heb zal ik eens kijken wat mijn instellingen zijn bij de blackfoto's.
De bewerking vind ik ook te warm en indd wat ruis

Abacab

Berichten: 1894
Geregistreerd: 10-08-02

Re: [FOTO] Eerste keer "blackphoto's"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 18:06

Blsack foto's worden het mooist als je je onderwerp er echt uit laat knallen. Dat lukt vooral door je onderwerp in het zonnetje te zetten of iig in het licht. Met nabewerking maak je de omgeving donker.