[FOTO]De kunsten van een 70-200 lens

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

[FOTO]De kunsten van een 70-200 lens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 22:34

Hoihoi allemaal!

Ik ben sinds een jaar weer volop aan het fotograferen. Nieuw camerageweld, er wordt gegooid met nieuwe lenzen, shoots en vooral fotoklussen op festivals en concerten, mee met bandjes and that stuff :D . Voor de nerds B-) ; Ik ben in bezit van het volgende apparatuur.
Canon 1DS Mark III
Canon 24-70mm f/2.8L USM
Canon 50mm f/1.8 II
En nu dus: Sigma 70-200 f/2.8 EX DG OS HSM <3

Nu heb ik een paar weekjes geleden in de carnavalsvakantie eindelijk mijn langverwachte 70-200 f/2.8 aangeschaft. De versie van Sigma voor mijn Canon, de nieuwe Canon versie werd mij net iets te duur en ik had hem toch wel snel nodig i.v.m. mijn fotografie op festivals en concerten. Ik doe steeds grotere concerten en dan is op den duur een lichtsterke telelens een must.

Ik was heel erg aan het twijfelen over de Sigma, uiteindelijk toch maar gedaan en ik heb er nog geen moment spijt van gehad! Vooral de kleuren hebben mij ontzettend aangesproken, de autofocus is hartstikke snel, mooie bokeh en ragscherp (zelfs op een 2.8 diafragma) .

Goed, ondertussen heb ik er genoeg mee geschoten en ook genoeg wat ik graag met jullie wil delen, dus enjoy mah pictures!

Diezelfde middag dat de lens binnen kwam gelijk gaan testen op de eigen beestjes, gelijk verliefd natuurlijk!

http://boktimg.nl/img/m/50ih1W.jpg

Afbeelding

Verder die week begonnen met een shoot op de heide in Bergen op Zoom

Afbeelding

http://boktimg.nl/img/m/HdVsvw.jpg

Zelf de volgende dag met de eigen hondjes ook nog de heide op geweest.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://boktimg.nl/img/m/idc9ob.jpg

En toen konden aan het eind van de vakantie de concertjes beginnen! Ik had er twee gepland staan voor mijn werk bij 3voor12, allebei in hetzelfde weekend en bij dezelfde venue :D
Begonnen met Celine Cairo

Afbeelding

Afbeelding

http://boktimg.nl/img/m/Dzi8UW.jpg

Afbeelding


De volgende dag bij JeBroer in de grote zaal. Hier was het licht allemaal iets minder, maar de lens deed het nog steeds hartstikke goed. Ik moest gewoon wat harder werken :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En van de week mocht ik weer, same venue, same room, different band. Deze keer was Waylon aan de beurt. Superblij met de resultaten en het fotoverslag is online :D https://3voor12.vpro.nl/update~3ebbd32f ... mezz~.html

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Ik hoop dat jullie het leuk vonden, mochten jullie het leuk vinden dat ik vaker foto's kom showen, let me know! Ik vind het altijd leuk om werk te delen en ook voor eventuele feedback.

Groetjes!
Laatst bijgewerkt door Warboel op 30-03-17 09:59, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: TAG toegevoegd en foto's in link gezet

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Re: [FOTO]De kunsten van een 70-200 lens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 16:55

Leuke serie! Ik vind de laatste 2 foto's van Waylon erg tof. :)

Bij foto 3, jammer dat het pootje er net niet helemaal op staat.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14469
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [FOTO]De kunsten van een 70-200 lens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 16:41

Kan niet anders zeggen dan: waanzinnig! _/-\o_ Echt top platen.
Inderdaad bij foto 3 jammer net van het pootje, maar dat soort dingen heb ik af en toe ook wel eens. Voor de rest doe ik je dit niet na! :)

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Re: [FOTO]De kunsten van een 70-200 lens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-17 19:52

Ontzettend bedankt!! Gaaf om te horen :D
Jaaa zonde van het pootje, zijn een stelletje die twee dus met z'n tweeën leuk op de foto krijgen was nog niet gemakkelijk. En dan was deze de beste, maarja wel het pootje, goed dat neem ik dan maar. Voor de volgende keer op letten dat als het een lastig setje is, ik wel moet zorgen dat ze goed in beeld zijn.

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [FOTO]De kunsten van een 70-200 lens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:23

Jeetje wat heb jij een gave stijl <3

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 21:54

Mondy schreef:
Jeetje wat heb jij een gave stijl <3

Een van de mooiste complimenten <3 Dankjewel!

Anoniem

Re: [FOTO]De kunsten van een 70-200 lens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 22:04

Wauw, die laatste van Celine vind ik echt schitterend! Ik zou haar eens een bericht sturen, of ze de foto wil hebben :D Wel kopen he :P

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 00:42

Joolien schreef:
Wauw, die laatste van Celine vind ik echt schitterend! Ik zou haar eens een bericht sturen, of ze de foto wil hebben :D Wel kopen he :P

Bedankt!
Ik heb al veel contact met haar, foto's heeft ze al van mij gekregen en dan in ruil voor een fotopas voor een volgende keer (how I roll :') ). Ik zou eigenlijk haar tour fotograferen maar er kwamen voor mij dingen tussen , dus wordt een volgende keer. Maar ze heeft er al superveel gepost wat altijd fijn is met naamsvermelding erbij! :D