[FOTO] Twee knappe paarden en heel veel zand ...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pinici

Berichten: 211
Geregistreerd: 17-08-13
Woonplaats: Brabant

[FOTO] Twee knappe paarden en heel veel zand ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 19:21

... zorgde voor een hele geslaagde eerste paarden shoot in 2017! :D

Na een maand of twee meer met portretfotografie bezig te zijn geweest begon het weer te kriebelen; ik wilde weer paarden voor mijn lens. De eerste reportages stonden al in de agenda en gisteren was het zo ver. :)

1. El Duende, een Spaanse knapperd in Spaans tuig.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding


De tweede reportage was op dezelfde dag geplanned, een jonge bonte pony met prachtige ogen stond voor mijn lens. En wat een pit zat erin bij het losgooien!

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Detailfoto van haar prachtige ogen
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding


Bedankt voor het kijken! Een reactie zou ik heel leuk vinden :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO] Twee knappe paarden en heel veel zand ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 19:31

Foto 1: ik vind het niet fijn kijken dat alleen het paard scherp is en de achtergrond extra wazig gemaakt. En naar mijn mening is hij nog een tikje te donker.

Foto 2: het steiger moment is te vroeg en hier geld ook hetzelfde voor de achtergrond.

Foto 3: steiger moment is beter en het links plaatsen van het paard is leuk. Verder vind ik het grauw ook.

Foto 4: galop moment is niet mooi. En een paard met tuig zonder ruiter vind ik ook niet mooi. Haal dan het tuig eraf of zet er een ruiter op. Dit geld trouwens voor alle foto's.

Foto 5: verkeerd galop moment en ik vind het paard teveel naar rechts in de foto staan, had hem liever meer naar links gezien en de leegte rechts gehad.

Foto 6: ook verkeerd galop moment en het is jammer dat je kan zien dat er een longeertouw aangezeten heeft want het bit wordt helemaal naar binnen getrokken.

Foto 7: gewoon een prima foto.

Foto 8: hij lijkt scheef genomen, paard loopt af naar rechts toe. Foto rechtzetten of bij het fotograferen al rekening mee houden.

Foto 9: Deze had ik verticaal genomen maar dat zal een kwestie van smaak zijn, ik mis nu een deel paard en ik vind dat storen.

Je hoeft niets met mijn commentaar te doen, dit is puur mijn mening. :)

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: [FOTO] Twee knappe paarden en heel veel zand ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 19:34

Vind je een mooie stijl hebben! Alleen vind ik defoto's met totaal tuig zonder "mens" heel vreemd ogen.. alsof er iets mis gegaan is en ruiter ergens in de bosjes ligt :Y)

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [FOTO] Twee knappe paarden en heel veel zand ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 19:39

Bij die eerste paar foto's zit er een randje om het paard heen, je hebt echt duidelijk de achtergrond met de hand waziger gemaakt. Jammer, ik vind het er niet mooier op geworden.

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 19:47

Wat mij als eerste op valt is dat je zelf met de onscherpte hebt zitten spelen. Persoonlijk vind ik dat afbreuk doen aan de foto en dat is ook iets wat je (in mijn ogen) door de camera moet laten doen.

Foto 1 heeft een rustige sfeer, maar zou naar mijn mening wat lichter mogen :)

Foto 2, 3, en 5 kijken niet zo lekker weg, omdat je de ruimte aan de ''verkeerde'' kant hebt gelaten. Het kijkt fijner weg als je ruimte over laat in de richting waar je onderwerp naar toe beweegt/kijkt. Wellicht ook een momentje later klikken bij de steigerfoto's, even iets meer power in het beeld :)

Foto 4 heeft geen fijn galopmoment, maar ik moet ook zeggen dat ik het vreemd vind kijken met het volledige tuig erop. Enkel een hoofdstel was hier denk ik mooier geweest. Het zadel lijkt geen toegevoegde waarde te hebben.

Foto 6 kijkt al een stuk fijner! Persoonlijk vind ik het momentje eerder (dus met meer power in de galop, het opwaartse moment) mooier. Als je gebruik maakt van een longeerlijn tijdens het losgooien, is het handig om als tip aan je model mee te geven om meer mee te bewegen met het paard. Zo voorkom je dat je aan het bit ziet dat er iets aan heeft gezeten :D

Foto 7 is een nette foto. Inderdaad, een prachtig oog <3

Foto 8 lijkt wat scheef genomen te zijn. Wellicht is het handig om van te voren rekening mee te houden met het nemen van de foto, of om dit recht te trekken bij het nabewerken. Misschien is dan iets meer ruimte aan de rechterkant over houden ook handig :j

Foto 9 is een hele lieve foto <3 Het paard er volledig op (iets meer uitzoomen/afstand nemen/foto verticaal nemen) voorkomt dat al gauw. Het licht in de foto vind ik fijn en subtiel, het past mooi bij het tedere moment <3

Pinici

Berichten: 211
Geregistreerd: 17-08-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 19:58

Gianti schreef:
Vind je een mooie stijl hebben! Alleen vind ik defoto's met totaal tuig zonder "mens" heel vreemd ogen.. alsof er iets mis gegaan is en ruiter ergens in de bosjes ligt :Y)


Hihi nu je het zo zegt... :+ We hebben er tijdens de shoot expres voor gekozen omdat ik het tuig zo mooi en bijzonder vind.

En Bellatrix, bedankt voor je reactie, commentaar kan ik wat van leren. Het tuig hadden we voor gekozen om het erop te laten aangezien het origineel Spaans is op de PRE.
De galopmomenten ga ik op letten! Vind 4 en 5 juist fijn kijken, bij foto 6 ben ik het met je eens.
En het bit dat opzij getrokken werd door het longeertouw, iemand daar nog tips voor, eventueel in photoshop? :)

Tigress, heel erg bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ga er op letten bij de volgende shoots. En bedankt voor je tip van de longeerlijn en het bit, ga ik zeker onthouden. :D

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [FOTO] Twee knappe paarden en heel veel zand ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:13

Ik vind het super gave foto's vooral 9 vind ik heel mooi. Natuurlijk kan iedereen leren en vooruit gaan in fotografie! Maar deze foto's zijn heel tof en wat had je mooie paardjes voor de lens :o.

xpattystagor

Berichten: 541
Geregistreerd: 14-01-14
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [FOTO] Twee knappe paarden en heel veel zand ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:13

Je kan met actiefotos een stuk recht laten galloperen zodat het hoofd (en daardoor het bit) niet omgetrokken wordt ;) of prikpaaltjes met lint aanschaffen

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:49

xpattystagor schreef:
Je kan met actiefotos een stuk recht laten galloperen zodat het hoofd (en daardoor het bit) niet omgetrokken wordt ;) of prikpaaltjes met lint aanschaffen

Dit kan inderdaad, mocht je het nou toch niet kunnen vermijden kan je de longeerlijn door het bit heen aan de andere bitring vast laten maken. Dan heb je ook een veel mooier effect :) (wel lastiger weg te shoppen als bovenstaande 2 opties)

Pinici

Berichten: 211
Geregistreerd: 17-08-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 17:45

EAST schreef:
Ik vind het super gave foto's vooral 9 vind ik heel mooi. Natuurlijk kan iedereen leren en vooruit gaan in fotografie! Maar deze foto's zijn heel tof en wat had je mooie paardjes voor de lens :o.


Dankjewel voor je lieve reactie! :)


xxwienekexx schreef:
xpattystagor schreef:
Je kan met actiefotos een stuk recht laten galloperen zodat het hoofd (en daardoor het bit) niet omgetrokken wordt ;) of prikpaaltjes met lint aanschaffen

Dit kan inderdaad, mocht je het nou toch niet kunnen vermijden kan je de longeerlijn door het bit heen aan de andere bitring vast laten maken. Dan heb je ook een veel mooier effect :) (wel lastiger weg te shoppen als bovenstaande 2 opties)


Dankjewel voor jullie tips!

Pinici

Berichten: 211
Geregistreerd: 17-08-13
Woonplaats: Brabant

Re: [FOTO] Twee knappe paarden en heel veel zand ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 17:45

En wat gaaf om in uitgelicht te staan zeg :D

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO] Twee knappe paarden en heel veel zand ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:56

Mooie foto's, maar ligt het nou aan mijn ogen of zijn bij foto 2 en 4 ineens een stukje teugel weg gephotoshopt ?

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:01

_classic schreef:
Mooie foto's, maar ligt het nou aan mijn ogen of zijn bij foto 2 en 4 ineens een stukje teugel weg gephotoshopt ?

Nee, dat ligt niet aan jou. Op verschillende foto's is er rondom de teugels en de longeerlijn wat onzorgvuldig gefotoshopt.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: [FOTO] Twee knappe paarden en heel veel zand ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:19

Knappe Duende en Lola! Mooie foto's heb je gemaakt!
Als je nog oefenmateriaal zoekt, heb ik nog een mooie bonte staan <<)

Pinici

Berichten: 211
Geregistreerd: 17-08-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 18:24

Kimmie25501 schreef:
Knappe Duende en Lola! Mooie foto's heb je gemaakt!
Als je nog oefenmateriaal zoekt, heb ik nog een mooie bonte staan <<)


Hihi :D Je kan altijd contact met me opnemen via mijn website of circefotografie@hotmail.com!

DohoShots

Berichten: 4101
Geregistreerd: 03-06-11

Re: [FOTO] Twee knappe paarden en heel veel zand ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:34

Allereerst wat een prachtige locatie en modellen!
Ik deel de meningen over het waziger (blurren) maken van de achtergrond, vind ik persoonlijk echt een afbreuk aan de foto's terwijl je dit met de juiste instellingen ook gewoon rechtstreeks uit je camera kunt creëren!

Probeer er ook op te letten dat het paard niet als het ware 'uit de foto' loopt zoals bij foto 3 en 5.
Ook mis ik op een aantal foto's scherpte maar dit kan misschien ook aan het bewerken liggen

De laatste foto vind ik het meest gelukt! Mooie lichtinval en de compositie vind ik zo leuk, weer eens wat anders!