[FOTO] Hartjesboek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quir

Berichten: 17366
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

[FOTO] Hartjesboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 16:50

Even een simpel "studiootje" op tafel in elkaar geflanst en wat gespeeld met de scherptediepte (groot diafragma uitgeprobeerd). Creatieve naam: "hartjesboek". :')

Foto's zijn gemaakt met mijn canon 100D en 50mm f/1.8 lens.

Ben er op zich best tevreden over, ook voor de eerste keer volledig met de hand scherpgesteld, dat viel me nog niet alles mee... :=


Afbeelding
1. F/2.2 - ISO200 - 1/25s - 50mm

Afbeelding
2. F/2.2 - ISO200 - 1/20s - 50mm

Afbeelding
3. F/2.2 - ISO200 - 1/20s - 50mm

Afbeelding
4. F/2.2 - ISO200 - 1/30s - 50mm

Afbeelding
5. F/2.2 - ISO200 - 1/40s - 50mm

Tips en feedback zijn van "harte" welkom! Wil graag veel leren en beter worden. :)

Agossie

Berichten: 16372
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:11

Allereerst... Ik vind het érg mooie foto's!

Het is duidelijk te zien dat de foto's met 1/20 niet scherp zijn en die met 1/25 en 1/30 wel. Heb je uit de hand geschoten of met statief? Dan zou het namelijk kunnen dat jij bij 1/30 een voldoende vaste hand hebt om uit de hand te schieten en zou je bij 1/20 of langer toch met statief moeten werken.

Daarnaast vind ik de bewerking van foto 5 niet mooi, maar dat zal persoonlijk zijn.

De kleuren vind ik wel mooi en de scherptediepte houd ik ook zeker van. Dat is hier heel mooi gelukt! Foto 1 heeft mijn voorkeur omdat je daar meer van het boek ziet en de bladzijde je écht meeneemt de diepte in.

Quir

Berichten: 17366
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 20:17

Dankjewel! Inderdaad de foto's uit de hand geschoten, zie nu ook wat je zegt. Was me eerder nog niet echt op gevallen. :)
Foto twee en drie zijn inderdaad niet scherp, ik zag iets maar wist nog niet wat. :=

Statief is inderdaad wel een goed idee voor de volgende keer! Aangezien het toch vrij donker was binnen, wilde ISO eigenlijk ook op 100 maar dan moest de sluitertijd te lang (en ik denk dan nog niet aan een statief (terwijl ik die wel heb), haha).

Foto's zijn trouwens allemaal onbewerkt. Alleen verkleind en bij een paar een klein beetje bijgesneden. Ik heb wel Photoshop, ook wat mee proberen te spelen, maar ik vind de foto's onbewerkt dan mooier dan "bewerkt". Weet de weg ook nog niet zo goed in Photoshop.

De laatste foto is denk ik één waar je van moet houden. In het begin had ik m weg gegooid, later toch weer terug gehaald. Ik blijf er namelijk toch telkens weer naar kijken. Ik had op de achterste rand van het boek scherpgesteld. Maar kan er goed in komen als iemand het niets vind, vond ik eerst dus ook. :D

Heel erg bedankt!
En volgende keer dus met statief aan de gang!

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:35

Erg mooie fotos! Leuke achtergrond ook!

Lumi

Berichten: 4439
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: [FOTO] Hartjesboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:40

Hele mooie foto's! Mooie sfeer ook!

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Re: [FOTO] Hartjesboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:07

Wat een gave foto's! Ik vind de eerste het mooiste, die is precies zo scherpgesteld dat het je aandacht trekt. Hoe krijg je dat mooie bokeh effect, vooral op de laatste foto? Het lijkt wel alsof er lichtjes op de muur erachter schijnen o.i.d. :D

Quir

Berichten: 17366
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 23:26

_KiMbErLeY_ schreef:
Erg mooie fotos! Leuke achtergrond ook!


Dankjewel! :D


Lienie_F schreef:
Hele mooie foto's! Mooie sfeer ook!


Dankjewel! :D


IsaCalixa schreef:
Wat een gave foto's! Ik vind de eerste het mooiste, die is precies zo scherpgesteld dat het je aandacht trekt. Hoe krijg je dat mooie bokeh effect, vooral op de laatste foto? Het lijkt wel alsof er lichtjes op de muur erachter schijnen o.i.d. :D


Dankjewel!
De eerste vind ik inderdaad zelf ook het beste gelukt en de laatste ergens ook, ik blijf er namelijk steeds weer naar kijken. Haha.

Zijn inderdaad lichtjes! Maar dan niet op de muur, maar op de laptop. Ik heb dus ook het scherm van de laptop als "achtergrond" gebruikt. Licht stipjes in een aantal kleuren en grote willekeurig getekend (zijn wel gewoon allemaal rond) op een gekleurde achtergrond (gewoon van Google, mooie overlopende kleuren gezocht) en door het grote diafragma is het dit geworden. De eerste zijn verder weg en de laatste wat dichter bij het scherm, daardoor ook wat minder onscherpte/bokeh van de stipjes dan bij de eerste vier. Op de laatste kan je ook wel redelijk goed zien wat voor stippen het getekend zijn (gewoon simpel in photofilter gedaan).

Deze bijvoorbeeld (gezocht op oa colored background):
https://www.google.nl/search?q=colored+ ... L58B2emDZM:

En daar stipjes op tekenen in verschillende lichtere kleuren en grote.
Eigenlijk dus heel makkelijk, alleen beetje creatief. :D

Niobe

Berichten: 7988
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [FOTO] Hartjesboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:55

Oh, ik had die ene al in het POTW topic gezien, maar uit dit rijtje kan ik niet eens een favoriet kiezen, wat een ontzettende mooie foto's <3 heel kunstig!

Quir

Berichten: 17366
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 11:24

Niobe schreef:
Oh, ik had die ene al in het POTW topic gezien, maar uit dit rijtje kan ik niet eens een favoriet kiezen, wat een ontzettende mooie foto's <3 heel kunstig!


Dankjewel! :D