[Info][FOTO] ABC project 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: [CENTRAAL][FOTO] ABC project 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:15

Ik ga straks/vanavond, als het resultaat van mijn foto slaapt, even zitten voor de feedback :j

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Re: [CENTRAAL][FOTO] ABC project 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:51

Ja ik ook, zat er gisteren ook nog aan te denken maar toen had ik tijd te kort. Zal vanavond ook een poging doen :)

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:24

Zo, ik heb tijd om even feedback te geven aan iedereen :)

F_Orumster: Wat een enorm fijne foto om naar te kijken. Fascinerend hoe de trein in een wazige flits voorbij rijdt. Ik blijf er naar kijken.

xMaxxiee: Een lekkere frisse foto van je hond. Jammer dat het puntje van zijn staart mist. Van mij zou je de volgende keer wat lager op de grond mogen liggen (lekker met die sneeuw :D) zodat je de hond recht van voren ziet. En ik vind het achterpootje zo leuk. Ik blijf naar die teentjes/kussentjes kijken.

Marieke1994: Een bijzondere foto voor je. van mij had hij iets lichter mogen zijn. Het duurde toen ik de foto zag (en ik kijk eerst voor ik lees) voordat ik door had dat er een vlecht voor lag. Ik kijk nu meer naar het glas er achter.

Geerte: Mooie foto. Bijzonder dat noorderlicht altijd. Wel jammer dat er vrij veel ruis in zit, maar een foto maken met mobiel helpt dan niet mee volgens mij. Ik word nu alleen ook erg naar het licht bij het rechterhuis getrokken. Deze is erg fel.

Agossie: Heerlijke avondkleuren en contrast met de modellen. Het is ook fijn om nog een beetje de gezichtsuitdrukking van het model te zien.

horserider22: Het is je goed gelukt om de focus op de afwijkende bloem te leggen. Dit is het eerste waar ik naar kijk. Ook heeft de foto een erg fijne scherptediepte.

Ann_Pam: bijzondere locatie voor een avondfoto. Veel dynamiek ook in de foto. Wel twijfel ik of de horizon helemaal recht is. Ik zit al naar de boomstammen te kijken, want ik weet niet hoe heuvelig het is, maar voor mijn gevoel moet de foto iets naar rechts gekanteld worden.

En toen was ik er alweer doorheen. Erg leuk topic en leuk om te zien hoe iedereen met een ander thema komt. De A moesten we allemaal nog even inkomen met verzinnen volgens mij. Ik ben benieuwd naar alle B's :))

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:59

F_Orumster : Creatieve foto, kleuren en compositie heb je goed op de foto gezet. Gaaf gedaan!

NAIWHL: Awh alles klopt gewoon. Het paard wat met zijn hoofd naar het bord gedraaid staat, de schoenen en balonnen. Erg leuk gedaan, mooie heldere kleuren ook.

xMaxxiee : Het hondje is goed scherp, wel vind ik het jammer dat de foto gecropt is en er een stuk van de staart mist.

marieke1994: De gedachte achter de foto is erg mooi. Wel valt het onderwerp nu wel weg vind ik doordat het zo donker is. De compositie daarin tegen, met die bloem en het kaarslicht op de achtergrond vind ik wel mooi bedacht.

geerte: Wat gaaf dat je het noorderlicht hebt mogen zien, erg lastig om vast te leggen ook dus vind het al knap dat je zo iets met je telefoon kan maken. Wel erg jammer van de vele ruis op de foto, ook trekken de lichten die vanuit de huizen schijnen meer de aandacht dan het noorderlicht zelf.

Agossie: Mooie silhouet foto, kleuren komen er mooi uit zeg. Wel zou ik persoonlijk zelf nog wat meer van de portretten willen zien, bijv. het beeld iets meer naar beneden stellen zodat het paard en mens er net wat meer op staan zeg maar.

horserider22: Ook creatief bedacht! Wel had ik de uitsnede wat anders gedaan, zo mist nu opeens de helft van de rechterbloem. Verder leuke foto.


NAIWHL: Ik snap wat je bedoelt, het was erg heuvelachtig inderdaad waardoor het mischien lastig te zien is. Foto is genomen in Zimbabwe trouwens :) Bedankt voor je tips!

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:46

De B van bliksem :) wat helaas niet te zien is, maar misschien wel leuk is, is dat er hyena's rond liepen iets meer aan de linker kant. Wat ik zelf jammer vind is dat de vegetatie aan de linkerkant niet scherp is.
Afbeelding

ikkebenmar

Berichten: 876
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: een heel klein dorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:06

Ik wil me ook graag aanmelden in dit topic. Op deze manier misschien een stok achter de deur om weer wat meer te gaan fotograveren.
Voor de A ben ik al te laat, maar heb er toch nog 1 gekozen uit de oude doos.
Namelijk de A van actie:
Afbeelding

de b is voor Welsh B, mij merrie vanmorgen lekker spelend in de wei:
Afbeelding


Zal binnenkort even tijd zoeken voor feedback op jullie foto's :)

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: [CENTRAAL][FOTO] ABC project 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:29

Mag ik me ook nog melden?
Ik ben dummy.. maar vind het wel leuk om eens met een thema foto's te maken.
Moest even slikken bij de foto van de armband bij de kaars, die foto zag ik op de dag dat 3 jaar geleden mijn merrie is overleden.

Onder het mom van Afscheid had ik vandaag een shoot waar deze foto uit gekomen is

Afbeelding 24 jarige ruin die eind van de week gaat rusten..

marieke1994
Berichten: 459
Geregistreerd: 20-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:31

Nou ik heb ook even de tijd genomen om feedback te geven. Tot zover je het feedback kan noemen. Ik ben absoluut geen professional of iets dergelijks. En de dingen die ik 'op te merken heb'. Is vooral op persoonlijke voorkeur...

F_orumster: knappe foto! Erg mooi en bijzonder hoe je die beweging van de trein zo hebt vastgelegd.

NAIWHL: prachtige foto! Alles klopt gewoon!

xMaxxiee: het onderwerp klopt helemaal van je foto Aahh. Mooie foto met een erg mooie belichting vind ik!

Geerte: mooi zo dat licht vastgelegd! Knap! Het enigste wat mij persoonlijk afleid is dat felle licht van dat huis rechts onderin.

Horserider22: leuk orgineel bedacht. Hij is zo mooi door zijn eenvoud. Niks geen gekkigheid met de achtergrond of iets dergelijks.

Ann_pam: prachtige kleuren en mooi door dat stof waar het licht zo door heen schijnt.

Ikkebenmar: leuke hond! Persoonlijk vind ik het jammer dat je zo weinig details ziet op de hond. Zijn ogen bijvoorbeeld vallen een beetje weg omdat de hele hond zo donker is.

Ladgiroc: sterkte!! Prachtig paard en mooie foto!

En ben het helemaal eens met de feedback op mijn foto. Nu ik hem weer eens bekeek is het onderwerp helaas niet zo duidelijk nee. Hoe kan ik dit duidelijker maken? Iemand tips daarvoor. Ik vind het persoonlijk wel een mooi onderwerp met het kaarslicht etc. Voor het eerst dat ik zo'n soort foto heb gemaakt dus ben erg benieuwd hoe ik dit dan kan verbeteren.

ikkebenmar

Berichten: 876
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: een heel klein dorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:47

Ik heb ook tijd gemaakt voor feedback:

F_orumster: prachtige foto! Ik blijf er maar naar kijken! Alles klopt voor mijn gevoel, kan zo in een blad.
NAIWHL: Origineel, vrolijk en kleurrijk! Erg leuk idee
xMaxxie: zo lief koppie, echt aahhhh. Heel sprekens, alleen jammer dat de staart er niet helemaal op staat.
marieke1994: mooie kleuren maar bij mij is het niet direct duidelijk wat ik op de foto zie. Sterkte nog met het verlies!
geerte: de foto heeft aardig wat ruis, misschien komt dit door je mobiel of door het uploaden? Het felle licht uit het huis leidt wat af. Lijkt me trouwens een waanzinnige ervaring!
Agossie: heel mooi, vooral ook het paard als silhouet maar dan toch nog de lach op het gezicht van de persoon zien. Mooi detail!
Horserider22: origineel, mooie kleuren. Jammer dat een aantal bloemen buiten beeld vallen.
Ann_Pam: warme kleuren, mooi moment met het opwaaiende stof.
Ladygiroc: mooie foto, troste houding van het paard. Mooi aandenken op deze manier. Wel wat jammer van de drukke achtergrond.

Ik zag dat mijn foto's door het uploaden ook niet mooier zijn geworden, hier kun je ze nog wel iets beter zien:
hondje:
http://www.mbrouwerfotografie.nl/components/com_eventgallery/helpers/image.php?option=com_eventgallery&mode=full&view=resizeimage&folder=honden&file=DSC_6482d.jpg
en mijn pony:
http://www.mbrouwerfotografie.nl/components/com_eventgallery/helpers/image.php?option=com_eventgallery&mode=full&view=resizeimage&folder=paarden&file=do+hoofdje+met+logo.jpg

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:49

Ik heb het lijstje van de A even compleet gemaakt en nieuwe start voor lijstje B. Hopelijk kloppen de data die ik er in heb gezet.

Daarnaast nog mijn feedback voor de laatste A-ers

Ikkebenmar: Ik weet hoe snel je hond is en daarmee lastig scherp te stellen als hij zo snel gaat. Mooie focus op zijn ogen. Wel lijkt de foto erg warm/bruin in de nabewerking

Ladygiroc: Mooie foto waar je de kracht van het paard nog goed ziet. Ik zou het mooier vinden als de achtergrond wat waziger zou zijn. Dan springt het paard er nog meer uit.

Citaat:
ABC Thema : A

Thema A loopt van 1-15 januari en zal opgevolgd worden door thema B vanaf 16 januari tot de 31e. Daag jezelf uit om de foto vers te trekken in opdracht van dit topic, maar als je echt krap in tijd zit en een perfect passende foto hebt knijpen we een oogje toe. Succes!

Inzendingen:



Citaat:
ABC Thema : B

Thema B loopt van 16-29 januari en zal opgevolgd worden door thema C vanaf 30 januari tot de 12e februari Daag jezelf uit om de foto vers te trekken in opdracht van dit topic, maar als je echt krap in tijd zit en een perfect passende foto hebt knijpen we een oogje toe. Succes!

Inzendingen:



@marieke1994: het idee van het kaarslicht bij het onderwerp is inderdaad heel erg mooi. Je zou de armband en bloem ook nog wat extra kunnen verlichten met een extra lichtbron. Dat hoeft niet heel sterk, maar dan wordt de aandacht daar beter naar toe getrokken.
Je zou ook als je een statief hebt 2 keer een foto kunnen maken vanuit hetzelfde punt. 1x dat de kaars goed belicht is en de 2e dat de armband en bloem goed verlicht zijn en die twee foto's samenvoegen.
Een andere optie is om de kaars op een andere plek te zetten zodat deze niet achter de armband en bloem staat, maar ervoor en op die manier de foto belicht.
Vaak is het veel experimenteren :j

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 21:56

Bedankt voor het bijwerken Nawihl!

Hierbij mijn inzending voor thema B.
De B van berichten. Hoe zou het eruit zien als we met de communicatiedriften van nu, nog moesten werken met de methoden van toen?

Afbeelding

Citaat:
ABC Thema : B

Thema B loopt van 16-29 januari en zal opgevolgd worden door thema C vanaf 30 januari tot de 12e februari Daag jezelf uit om de foto vers te trekken in opdracht van dit topic, maar als je echt krap in tijd zit en een perfect passende foto hebt knijpen we een oogje toe. Succes!

Inzendingen:


Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:12

Ik ga eens kijken of ik het kan volhouden. Voor de letter A zat ik steeds te veel na te denken, maar kwam er niks uit waar ik enthousiast van werd. Als thema voor B heb ik iets gekozen wat ik normaal gesproken altijd ontloop...en dat is foto's maken binnenshuis. Om daar toch wat mee te doen, heb ik vandaag gekozen voor de letter B: Binnen

Afbeelding


Citaat:
ABC Thema : B

Thema B loopt van 16-29 januari en zal opgevolgd worden door thema C vanaf 30 januari tot de 12e februari Daag jezelf uit om de foto vers te trekken in opdracht van dit topic, maar als je echt krap in tijd zit en een perfect passende foto hebt knijpen we een oogje toe. Succes!

Inzendingen:


Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: [CENTRAAL][FOTO] ABC project 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:23

Gracezella - Prachtig om te zien! De natuur kan zo mooi zijn <3 Het lamplicht (tenminste, ik denk dat dat het is links onderin :)) leidt mij wat af van het onderwerp.
Ikkebenmar - Wat een snoetje zeg <3 Persoonlijk had ik de foto denk ik liever van een wat lager standpunt gezien, of vanuit een andere hoek :j
F_Orumster - wat een ontzettend gave foto! _O_ Creatief idee, niks op aan te merken!

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:10

In navolging op mijn geboortekaartje voor Aanwinst, kon ik het niet laten om de B voor Baby te gebruiken.
De rest van het jaar ga ik mijn creativiteit beter benutten. :j

Afbeelding

Citaat:
ABC Thema : B

Thema B loopt van 16-29 januari en zal opgevolgd worden door thema C vanaf 30 januari tot de 12e februari Daag jezelf uit om de foto vers te trekken in opdracht van dit topic, maar als je echt krap in tijd zit en een perfect passende foto hebt knijpen we een oogje toe. Succes!

Inzendingen:


NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: [CENTRAAL][FOTO] ABC project 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:45

Korte herinnering dat vandaag en morgen nog voor de B zijn voor wie nog mee doet :D

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Re: [CENTRAAL][FOTO] ABC project 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:06

Ik ben nog aan het brainstormen voor een idee... Moet alleen vandaag werken dus het komt op morgen aan :')

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: [CENTRAAL][FOTO] ABC project 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:25

Shoot shoot shoot! Ik moet mijn "B" nog doen! Ik heb een idee, het zit hem in de uitvoering die ik wat moeilijker vind...

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL][FOTO] ABC project 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:26

Ik sla de over, ik had een idee maar heb besloten het toch niet te doen.

ikkebenmar

Berichten: 876
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: een heel klein dorpje

Re: [CENTRAAL][FOTO] ABC project 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:39

Oei ik moet al weer na gaan denken over de C ;)

horserider22

Berichten: 1017
Geregistreerd: 24-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 16:51

Ik ben voor beweging gegaan. Het is jammer genoeg wel een oude foto geworden, omdat ik de afgelopen weken niet veel tijd heb gehad.
Afbeelding


Citaat:
ABC Thema : B

Thema B loopt van 16-29 januari en zal opgevolgd worden door thema C vanaf 30 januari tot de 12e februari Daag jezelf uit om de foto vers te trekken in opdracht van dit topic, maar als je echt krap in tijd zit en een perfect passende foto hebt knijpen we een oogje toe. Succes!

Inzendingen:


xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Re: [CENTRAAL][FOTO] ABC project 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 17:12

Ik heb nog eentje voor Bloem / Bloemen die zet ik er zo bij! :D

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:16

Citaat:
ABC Thema : B

Thema B loopt van 16-29 januari en zal opgevolgd worden door thema C vanaf 30 januari tot de 12e februari Daag jezelf uit om de foto vers te trekken in opdracht van dit topic, maar als je echt krap in tijd zit en een perfect passende foto hebt knijpen we een oogje toe. Succes!

Inzendingen:

[*] xniieeenke [ Afbeelding ]

marieke1994
Berichten: 459
Geregistreerd: 20-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:07

Ik heb hem ook af. Op de valreep.
Ik ben gegaan voor BRR wat koud..
we hadden die dag een fotomeeting en het was echt ontzettend koud, zeer geslaagd dat wel.

Afbeelding


Citaat:
ABC Thema : B

Thema B loopt van 16-29 januari en zal opgevolgd worden door thema C vanaf 30 januari tot de 12e februari Daag jezelf uit om de foto vers te trekken in opdracht van dit topic, maar als je echt krap in tijd zit en een perfect passende foto hebt knijpen we een oogje toe. Succes!

Inzendingen:

[*] xniieeenke [ Afbeelding ]
[*]Marieke1994 - [ Afbeelding ]

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 00:28

Nou... Na heel lang denken en heel lang proberen ga ik toch voor een andere B... Te weinig tijd om de B nu nog helemaal opnieuw uit te vinden, dus bij dezen... Zowel de naam van de hond, als de kleur...

Blue.

Afbeelding

Citaat:
ABC Thema : B

Thema B loopt van 16-29 januari en zal opgevolgd worden door thema C vanaf 30 januari tot de 12e februari Daag jezelf uit om de foto vers te trekken in opdracht van dit topic, maar als je echt krap in tijd zit en een perfect passende foto hebt knijpen we een oogje toe. Succes!

Inzendingen:



PS Sorry dat ik een dag te laat ben. Dit is overigens in overleg met TS.

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Re: [CENTRAAL][FOTO] ABC project 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:26

Oh wat een leuk topic! Ik fotografeer ook veel te weinig de laatste tijd.
Ik meld me graag aan! O:)
Ik ga vast nadenken over de C-opdracht.

Gave foto's komen er al voorbij, wat een talentjes zitten ertussen hier! :)