photoshop alt voor klonen werkt niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlexandraM
Berichten: 4677
Geregistreerd: 08-11-05

photoshop alt voor klonen werkt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 13:14

hoi hoi, ik hoop dat t hier goed staat.

ik gebruik Sins kort Adobe Photoshop CC 2015 en ondervind een probleem met de clone optie.
Er word gezegd dat je ALT moet inhouden op een stukje te selecteren dat men wilt klonen. En hier komt het probleem. Hij pakt de alt niet. Andere snelkoppelingen doen het gewoon *bijvoorbeeld met de S kom ik bij klonen*

Kortom ik kan niks klonen. Iemand een idee wat ik kan doen om dit werkend te maken? Hij zou up to date moeten zijn daar hij pas Sins gister geïnstalleerd is.
tools herstellen heb ik ook al gedaan maar werkt niet.
ik heb zowel met lagen geprobeerd als op de origelen foto, de cursor verandert gewoonweg niet als ik 1 van de 2 alt knopjes inhoud en wil klikken. Dan krijg ik of de melding dat ik met alt een punt moet kiezen. of met de andere muisknop krijg ik een menu waar ik de hardheid etc van de kwast kan aanpassen (waar men ook inkomt zonder alt) en bij de andere alt opent zich vaak mn startmenu.

Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen

Warboel
Berichten: 14685
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 13:20

Je hebt 'm via zo'n Adobe abo neem ik aan? Misschien even updaten naar CC2017, wellicht werkt dat.
Raar idee misschien maar werkt je ALT toets wel goed?
Anders misschien even op het Adobe forum vragen of even zoeken daar of iemand dat eerder gehad heeft :j of even aan de bel trekken bij Adobe zelf.

AlexandraM
Berichten: 4677
Geregistreerd: 08-11-05

Re: photoshop alt voor klonen werkt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 13:33

ik heb even alles bekeken en ik voel me nu echt een enorme domme kluns :P

Ik heb tijdje terug perongelijk wat over mn toetsenbord gemorst en heb hem uit elkaar gehaald om te kijken hoe of t ergens ingelopen was (wat gelukkig niet kan bij mijn toetsenbord mits ik niet een heel kopje eroverheen gooi.
Toen heb ik het windows en alt knopje verruilt aan beide kanten .... logisch dat t net werkte 8)7

Warboel
Berichten: 14685
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: photoshop alt voor klonen werkt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:02

:') het verklaart wel een hoop :D

AlexandraM
Berichten: 4677
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 22:30

Warboel schreef:
:') het verklaart wel een hoop :D



Haha ja :')

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: photoshop alt voor klonen werkt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:22