[VOLG] Mijn eigen fotostudio in opbouw. *Update pagina 3*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Re: [volg] Mijn eigen fotostudio in opbouw.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 19:30

Zo het is weer mooi geweest voor vandaag,

Na dat we de vloer gelegd hebben voor het omkleedhokje, heeft mijn vriend hem geschuurd:
Afbeelding

Vervolgens de eerste keer in de lak gezet;
Afbeelding


Ondertussen heb ik 2 tafeltjes in elkaar gezet, ofja 1tje, en de andere wat aanpassingen aan gedaan omdat vriendlief hem niet stevig vond, maar dat was ie wel als je hem goed aantikte met een hamer!

Afbeelding

Tafeltjes worden gebruikt als opslag voor wat kleine dingen, er komt nog een grotere kast bij.

Wanneer t vloertje klaar is kunnen de voorste en de zei plank weg, en dan kan ok het statief en het doek op gaan hangen, zodat we aan de gang kunnen met foto's maken!!

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: [volg] Mijn eigen fotostudio in opbouw.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 19:31

Ik ben echt zoooo jaloers op jou :(

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 20:38

Gianti schreef:
Ik ben echt zoooo jaloers op jou :(


Je mag er wel een keer gebruik van komen maken hoor hihi!! :o

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:02

aMomentLT schreef:
Gianti schreef:
Ik ben echt zoooo jaloers op jou :(


Je mag er wel een keer gebruik van komen maken hoor hihi!! :o



Nou daar zeg ik geen nee tegen <3

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 16:40

Ondanks dat de gezondheid het deze week allemaal niet toelaat, kon ik het niet laten om samen met vriendlief even naar mijn studiootje te gaan, om nog een piepklein dingetje te doen!

Vandaag heb ik de lampen opgebouwd, en zo dat ze kunnen blijven staan.. Het einde komt nu stiekem toch wel heel dichtbij ook!!


Afbeelding

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 18:34

Het is weer even stil geweest, vooral door de warmte! Gezien het daar binnen 40 grade is wanneer het buiten 30 graden is.

Maar de herfst is er, en vanaf oktober gaan we beginnen met fotoshoots doen.

Vriendlief heeft vandaag het vloertje van het omkleedhokje weer een keer in de lak gezet. Wanneer die droog is, ga ik stofzuigen, en dweilen.. en dan kan het doek al afgebouwd worden!


Afbeelding

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: [volg] Mijn eigen fotostudio in opbouw.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:50

Wat gaaf al zeg. Ben benieuwd hoe het is als het af is.

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Re: [volg] Mijn eigen fotostudio in opbouw.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 19:52

Ik ook Geerte! Kan zelf totaal niet door die dingen heen kijken, maar vriendlief kan dat gelukkig wel!!

Wel ben ik bang dat mijn doek helemaal vouwen heeft als ik hem uitpak.. iemand tips wat ik hieraan kan doen??

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-16 21:48

We zijn de afgelopen week weer druk bezig geweest met werken in de toekomstige studio. We zijn nu echt al een heel eind.. Aankomende vrijdag staat er een shoot in de studio..

Toen ik afgelopen week aankwam was het nog best wel een rommeltje.. Wel stond het statief voor het doek al opgebouwd:

Afbeelding

Ik had besloten om deze dag alles op te gaan ruimen, en al vast 1 ronde te stofzuigen.. Na het opruimen leek het al weer een stuk meer als hoe het moest zijn:

Afbeelding

Afbeelding


Daarna heb ik alle dingetjes van de grond af geraapt, en de stofzuiger gepakt, en ik ben echt lang aan het stofzuigen geweest.. Maar er ligt nog steeds onwijs veel stof.. Maar gelukkig al minder dan het al was!

Afbeelding


Eenmaal opgeruimd en zo veel mogelijk stof al weg gewerkt, ben ik de kastjes die ik eerder opgebouwd had, al op hun plek gezet..


Afbeelding

Afbeelding


Het tafeltje met de 2 stoelen die er staat word mijn ''bureau'' Ik wil er eigenlijk mijn standaard papierwerk neer leggen. En dus echt een soort kantoor hoekje van maken.

Verder wil ik voor vrijdag, nog 1 keer stofzuigen, eventueel nog een rondje met een vochtige doek rond, zodat de vloer 100% stofvrij is voor als het doek gehangen word, en zodat de verdieping iets vochtiger word, want het is er nog enorm droog. (Kan ook niet anders met een nieuwbouw verdieping die nog nooit gebruikt is..)
Voor vrijdag wil ik al wat kleine dingetjes meenemen die leuk zijn voor de shoot.. De kamer schermen om het vloertje komen later. Gezien de shoot met een vriendin is, vind zij het ook geen enkel probleem als ik even omdraai..

Al met al.. Het is bijna klaar! Enkel nog wat kleine dingetjes die moeten gebeuren. Maar dat heeft geen haast!

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: [volg] Mijn eigen fotostudio in opbouw.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 00:59

Wat ontzettend gaaf zeg! Toch ook wel een beetje een droom van mij, wie weet over een paar jaar!

Ben stiekem heel benieuwd naar de eerste foto's van een shoot in het studio!

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 23:43

Quir, daar ben ik ook onwijs benieuwd naar! Vrijdag of zaterdag kan ik het laten zien!!
En die droom komt vast wel uit! Hier was het gewoon het geluk hebben dat de ruimte en plek er was!

Vandaag ben ik weer even naar de "studio" geweest.. vriendlief had gisteren al onwijs hard gewerkt, en dus hing het doek al, en was er gedweild! Echt tof!

Vandaag ben ik eerst is gaan kijken hoe het was! En ik kan zeggen, ik ben echt tevreden.. verder hebben we nog maar 2 keer stof gezogen, bij het raam al het tape van het verven eraf gehaald, ramen zijn even grof afgedaan zodat we weer naar buiten kunnen kijken! :=
We hebben ook nog de verdieping in zijn geheel opgeruimd, er staat een tafel met stoelen waar we gezellig kunnen zitten.
En voor het bed hebben we ook een goeie bestemming ( bed staat daar na dat de oud tante van mijn vriend overleden is.. en dit bed stond daar nog als nieuw en weinig gebruikt (logeerbed)) we gaan over het matras een hoeslaken trekken, en daar boven op, komen de kussens die ze bij mijn vriend thuis dubbel hadden van hun bank, en zal dat bed dus voortaan als bank dienen! ( staat ook minder vreemd)

Morgen gaan we naar de Ikea, spulletjes halen om alles mooi aan te kleden, en een beetje kleur in de ruimte brengen.. & mijn vriend wilde nog iets aan de kabels doen, zodat die niet midden door de ruimte heen dwalen! maar voor nu is het dit:

Afbeelding
Afbeelding

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-16 20:29

Vandaag zijn we even naar de Ikea geweest, lekker wezen shoppen.. En uiteindelijk is er eigenlijk meer mee gekomen dan we in de planning hadden! We hadden een aardige bon!

Wat we gekocht hebben:

- 2x sier kussen voor in de bank
- 2x vloerkleed Grijs & Oranje
- 2x Krukje voor de foto's
- 1x Keuken trapje/Krukje
- 1x Salon tafeltje
- 1x Vaasje
- 1x Geurstokjes
- 1x Wand klok
- 1x Dekbed overtrek, voor matras bank
- 1x kleding roller
- 1x Stekkerdoos 2 in een verpakking
- 1x Deurmat voor het doek ivb met de laatste stof
- 1x pennenbakje
- 1x bigshopper

En ik kan wel zeggen dat het gezelliger geworden is.. Helaas hadden we vandaag geen tijd om de kabels weg te werken, maar morgen gaan we bijtijds richting de studio, om de laatste dingetjes te doen.. En dan zal het toch echt shooten worden!!

Ook heb ik van mijn vriend nog een leuk lensje gekregen! Namelijk een 50 MM F1.8 lens.. Deze is echt meer dan perfect voor in de studio, gezien het doek niet strak te krijgen is, dan heb je aan de F1.8 redelijk veel!

Foto's van vandaag:


Afbeelding

Afbeelding


(Sorry voor de stofzuiger in beeld)

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Re: [volg] Mijn eigen fotostudio in opbouw.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 01:03

Vandaag was het dan zover! Mijn studio zou de eerste shoot mee gaan maken!

Vlak voor de mensen kwamen nog snel 2 foto's gemaakt, gezien hij nu echt bijna af is! Enkel nog wat kleine dingetjes! Maar dat was nu nog niet van belang!

Afbeelding
Afbeelding

Morgen kan ik eventueel wel foto's van de eerste shoot plaatsen als jullie dat leuk lijkt???

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 07:21

Wauw! Mooi geworden!
Zelfs een luxe vloertje voor de omkleedhoek. *\o/*

Ik ben écht een fotografie leek: is dat nadelig die kreukels in het doek? En hoe kan een 50 mm f1.8 lens daar in helpen?

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: [volg] Mijn eigen fotostudio in opbouw.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 08:35

Heel erg gaaf geworden!

Hannanas, ik denk doordat de 50 mm een heel licht sterke lens is (groot gat, diafragma van f/1.8). Bij een groot diafragma (laag getal) kan je makkelijker de achtergrond wazig maken.

Weet het niet 100% zeker, maar dit denk ik hihi. Klopt dit aMomentLT?

DShots

Berichten: 5206
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Maassluis ZH

Re: [volg] Mijn eigen fotostudio in opbouw.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 10:44

Wauw heel gaaf, ik ben nu ook eindelijk klaar met de studio helaas moet ik hem plaatsen in mijn woonkamer :}

Ik gebruik de 50mm ook, je achtergrond is dan heel erg wazig. Gebruik hem niet op 1.8, maar zet hem eerder naar 2.2/2.8 zodat je nog een beetje alles scherp krijg.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [volg] Mijn eigen fotostudio in opbouw.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 11:01

Ziet er goed uit zo
En makkelijk dat er ruimte over was :D

Ga je nog iets voor het raam hangen eigenlijk? Omdat je anders misschien last krijgt van de lichtinval. Zou natuurlijk zonde zijn als iedereen met z'n ogen dicht op de foto staat door de felle zon :P

horserider22

Berichten: 1017
Geregistreerd: 24-01-14

Re: [volg] Mijn eigen fotostudio in opbouw.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 16:34

Leuk project! Ben benieuwd naar de eerste resultaten.

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Re: [volg] Mijn eigen fotostudio in opbouw.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 17:21

Hannanas: wat Quir zegt, dan word de achtergrond vaag gemaakt, waardoor je de plooien in het doek minder tot niet meer ziet!

Quir: dankjewel!! Ben er echt trots op!

DShots: is dat niet lastig telkens alles op bouwen en afbreken?? Maar van de andere kant, je kan wel studioshoots geven! Toch wel fijn dat het materiaal er zo is! :o

Palousa_boy: daar zijn we nog aan het overna denken! Ja ik denk wel dat er iets moet komen.. maar ik ben ook nog een beetje aan het experimenteren hoe de foto's het beste lukken! Met of zonder echt "daglicht" erbij! Of dat donker het fijnste werkt. Maar daar zijn we over na aan het denken..

Horserider22: strakjes ga ik ze online zetten!

Ik moet toegeven, na een nachtje geslapen te hebben, zit ik ook te denken, om toch eens een rol papier te gaan gebruiken, want ondanks de goeie recensie van een bekende, vallen de plooien me echt heel vies tegen! Ach en als papier dan niks is, heb ik altijd het doek nog!

De foto's zijn nog ver weg van "perfect" maar ik denk voor een eerste keer een shoot in een studio te doen, dat ik zeker niks te klagen heb! Maar ik ben ook benieuwd naar jullie mening straks!!

DShots

Berichten: 5206
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Maassluis ZH

Re: [volg] Mijn eigen fotostudio in opbouw.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 17:54

Ben bang van we, maar helaas geen ruimte tot mijn beschikken en is anders heel erg klein. Dus het is even aankijken hoe of wat! De woonkamer is namelijk erg groot en ruim, dus qua ruimte zl het niet liggen haha

Ik heb nu zelf baby blauw en geel als papier en heb hout en zwart/wit in vinyl als achergrond
Je kan daar ook evt bij de kwantum of leenbakker kijken voor die op koopjes.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 18:02

Ik vind zelf niets om met on klein diafragma getal in studio te schieten :o

Maar het ziet er al echt leuk uit!! Ben benieuwd naar de foto's en blijf verder dromen over zon ruimte Haha!

Ik vind papier trouwens gewoon fijn werken! Ik heb voor kleine hondjes enzo Ikea tafels om ze op te zetten... van die kleintjes van 5 euro

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 18:13

Gianti schreef:
Ik vind zelf niets om met on klein diafragma getal in studio te schieten :o

Maar het ziet er al echt leuk uit!! Ben benieuwd naar de foto's en blijf verder dromen over zon ruimte Haha!

Ik vind papier trouwens gewoon fijn werken! Ik heb voor kleine hondjes enzo Ikea tafels om ze op te zetten... van die kleintjes van 5 euro



Papier is ook veel minder wegwerk/bewerk werk?
En tafeltjes, niet toevallig zo een als voor de bank staat? Hihi

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 18:26

Ik heb bijna nooit wat weg te werken.. :)

Ja precies die! Heb hem zelf in zwart en wit

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 19:14

DShots schreef:
Ben bang van we, maar helaas geen ruimte tot mijn beschikken en is anders heel erg klein. Dus het is even aankijken hoe of wat! De woonkamer is namelijk erg groot en ruim, dus qua ruimte zl het niet liggen haha

Ik heb nu zelf baby blauw en geel als papier en heb hout en zwart/wit in vinyl als achergrond
Je kan daar ook evt bij de kwantum of leenbakker kijken voor die op koopjes.



Slimme tip! Heel slim! Ik ga de foldertjes in de gaten houden! Verschillende achtergronden vind ik toch wel leuk!

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 19:16

Gianti schreef:
Ik heb bijna nooit wat weg te werken.. :)

Ja precies die! Heb hem zelf in zwart en wit



Zeker een goed iets om overna te denken!

Haha! Die tafeltjes vind ik zo leuk! Het was bij ons echt niet de bedoeling dat er een tafeltje zou komen te staan voor de bank.. maar toen zag ik die.. en dacht ik.. JA en voor dat geld is het echt heeeeel leuk!!