[FOTO] The Ocean Cleanup prototype

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

[FOTO] The Ocean Cleanup prototype

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 22:05

Ik ben niet meer zo vaak op Bokt als vroeger. Dat krijg je als je een nieuwe baan hebt en wat uit de paarden bent. Maar m'n camera gaat nog wel eens mee, zo ook de afgelopen dagen bij de onthulling en installatie van ons prototype in de Noordzee. Meer over The Ocean Cleanup en het prototype vind je op de website. En vragen staat natuurlijk vrij :)

( En om weer eens iets van me te laten horen hier, voor het eerst in tijden weer eens een topic :) )

Dinsdag werd de barrier gevuld met lucht in de haven van Scheveningen:
Afbeelding

Binnen waar het 'launch event' plaats zou vinden hing een demo-stukje van de barrier, waar ik wat persfoto's van Boyan Slat (oprichter & CEO van The Ocean Cleanup) kon maken:
Afbeelding

Afbeelding

Woensdag was de persconferentie. Daar was gelukkig veel aandacht voor, en hebben andere mensen betere foto's gemaakt dan ik :D

Afbeelding

Donderdag werd de barrier geinstalleerd op 23km van de kust voor Scheveningen. De dag begon bewolkt (wat dan weer wel mooie plaatjes oplevert)

Afbeelding

maar langzaamaan brak de zon door en werd de barrier tussen de boeien bevestigd:
Afbeelding

Afbeelding

En zo ligt ie er nu bij voor het komende jaar en gaan we goed in de gaten houden hoe ie zich gedraagt om informatie te verzamelen voor het ontwerp van de barriere die in 2020 in de oceaan moet komen te liggen :)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Muurp op 24-06-16 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: TAG in hoofdletters.

Anoniem

Re: [Foto] The Ocean Cleanup prototype

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:07

Mooie foto's, vooral de laatste spreekt me erg aan. :j

Die jongen/man doet me enorm denken aan Elijah wood!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:11

Ik word hier zo blij van! Eindelijk actie om een start te maken aan het oplosen van de plastic soep probleem. Hoop echt dat het gaat lukken. Het idee alleen al dat overal ter wereld plastic te vinden is brrr... en dan te denken aan de schildpadden die plastic zakken aanzien voor kwallen en vogels die plastic eten. Daar moet wat aan gedaan worden. Fijn dat je deze goede stap met ons wil delen.

Oscar
Forumcoördinator

Re: [Foto] The Ocean Cleanup prototype

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:28

Leuk om weer eens wat van m'n ex-collega te horen en te zien!
Wat een gaaf project! Toen ik er net van hoorde had ik er een beetje een (te) idealistisch zweverig idee bij, wat voor mijn gevoel ook totaal niet realiseerbaar was (iets met dweilen met de kraan open enzo), maar daar ben ik toch van teruggekomen. Alle beetjes helpen en zo te zien doen jullie goed werk!
Was je niet zeeziek geworden?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 12:19

De zee was spiegelglad, dus dat viel gelukkig mee :)

Wat ik er leuk aan vindt, is dat het juist helemaal niet zweverig is, maar dat alles begint met technische realiseerbaarheid. (Dat is ook de reden dat we nu dit prototype hebben).

Je hebt wel volledig gelijk: het is dweilen met de kraan open. Punt is alleen, dat als we nu de kraan dichtdoen, het plastic wat nu in de oceanen drijft, niet ineens weg is. Wij zien het echt als en/en. De kraan moet dicht (leve het plastic tasjes verbod, plastic recycling) en daar is nog een hoop werk te doen. Maar het plastic wat er nu inzit moet er ook uit, en daar ligt onze focus.

Szan

Re: [FOTO] The Ocean Cleanup prototype

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 12:45

Fantastische foto's van een bijzonder project +:)+

Roosch

Re: [FOTO] The Ocean Cleanup prototype

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:10

Heel gaaf project en mooie foto's, Eline.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:35

Gaaf Eline...ik vind dit een geweldig project. Pas wanneer je plastic gaat scheiden realiseer je je hoeveel plastic er in omloop is. Ik heb wekelijks 1 zak afval + groenafval en ook 1 zak plastic/pakken/metaal etc. Dat is veel!! Ze kijken mij al meewarig aan bij supermarkten omdat ik mijn fruit los op de band gooi, maar het is bijna onbegonnen werk...