[FB] (URBEX) Dat oude theater...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FB] (URBEX) Dat oude theater...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 09:07

Eventjes geurbexed (is dat een woord?) in de oude bioscoop van Schiedam, het Monopole theater. Op de begane grond is het dan wel bewoond, maar als je de trap op gaat kom je ineens in een hele andere wereld terecht... (het onbewoonde gedeelte!)

1
Afbeelding
De enigste die ik onbewerkt heb gelaten, althans... Heb een stukje gebouw vanachter het glas weggeknipt. Maar het uiteindelijke resultaat vindt ik wel OK. (of iets té roze?)

2
Afbeelding
Raampje en daarachter is/was de projectieruimte. (Let maar niet op de projector, vanwege het Fotofestival stond deze een film te projecteren op een muurtje!)

3
Afbeelding
Inkijkje vanuit de projectorruimte richting filmzaal. Met veel pijn en moeite gedaan want er was die dag ook een andere grotere urbexgroep en die liep steeds langs de deurpost heen...

4
Afbeelding
5
Afbeelding
Dak van de loft. (Of het loft?!) Mening van mijzelf: mooi lijnenspel van de oude (en nieuwe!) planken.

6
Afbeelding
Trappenhuis naar beneden. Enge griezelige trap. Wie weet hoeveel filmgangers al die trap hadden gebruikt richting loft om te genieten van het uitzicht? Nu kreunde en steunde het.

7
Afbeelding
If these walls could talk... Héérlijk al die ouwe steentjes!

8
Afbeelding
Doorgeroeste deurknop. Vreemd genoeg was de deurhendel nog zo goed dat hij nog goed op en neer kon en dat hij niet steeds naar beneden viel uit zich eigen.

9
Afbeelding
Vindt ik zelf de mooiste, dat zonlicht op de muur. Lekker subtieltjes.

Maar wat vindt Bokt?

Ohja, zo zag het er in 1950 eruit:

Afbeelding

Goof

Re: [FB] (URBEX) Dat oude theater...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:15

Ik vind de foto's erg donker en weinig gedetailleerd. Juist in oude verlaten gebouwen (deze ziet er trouwens gewoon goed onderhouden uit) zijn details erg gaaf als je die mee kan pakken.
Foto 2 is zo donker dat ik er eigenlijk niks uit kan opmaken.
Foto 4 en 5 zijn voor mij 'gewoon' een dak, ik weet niet zo goed wat je ermee wil zeggen?
Foto 7 en 9 idem, wat wil je laten zien?
Foto 8 is een leuk detail, jammer dat deze foto zo donker is.

Al met al vast een leuke ervaring daar ;)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 15:49

Goof schreef:
Ik vind de foto's erg donker en weinig gedetailleerd. Juist in oude verlaten gebouwen (deze ziet er trouwens gewoon goed onderhouden uit) zijn details erg gaaf als je die mee kan pakken.
Foto 2 is zo donker dat ik er eigenlijk niks uit kan opmaken.
Foto 4 en 5 zijn voor mij 'gewoon' een dak, ik weet niet zo goed wat je ermee wil zeggen?
Foto 7 en 9 idem, wat wil je laten zien?
Foto 8 is een leuk detail, jammer dat deze foto zo donker is.

Al met al vast een leuke ervaring daar ;)

Ik wilde het oude, het half-vergane, het (beetje-) URBEX-gevoel laten overkomen. Omdat dit oude theater zo oud is, wilde ik ook de foto's echt OUD over laten komen (daarom ook in zwart-wit en met een oldies-rand). Het gebouw was ook niet echt één van de lichtste, er brandde ook amper licht. Ja, wel in het trappenhuis en zo, maar in de verlaten lokalen was er geen tot amper licht. Waar het wél licht was, dat was in de grote filmzaal en helemaal beneden op de begane grond in de Foyer (waar nu een soort van cafeetje is ingericht.)

Het dak was voor mij zo bijzonder omdat alles zo netjes recht liep. Netjes alles naar elkaar toe, mooi lijnenspel als het ware. Foto 9 wilde ik alleen laten zien van hoe het destijds was in de Jaren 50, toen het nog in gebruik was, en niet in verval zoals nu. Bij de projectieruimte was het echt aardedonker, flitser moeten gebruiken. Daarom komt het vast zo donker over.

Maar het is een mooie URBEX-locatie hoor!

Blijkbaar is foto 1 wel op orde?