[FOTO] Wat vakantie-kiekjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joey_lover

[FOTO] Wat vakantie-kiekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 21:25

In de vakantie me maar weer eens bezig gehouden met alle foto's die ik tijdens de zomervakantie gemaakt heb. Ik ben echt nog een beginner en tijdens de vakantie had ik m'n camera net 2 weken. De foto's heb ik geschoten in RAW. Ik heb echter nog nauwelijks ervaring met het (na)bewerken van foto's en ben nu dus een beetje photoshop aan het ontdekken. Tips zouden heel erg fijn zijn :j

Edit: Ik heb een canon 1100D en deze zijn gemaakt met de 55-250 mm lens.

De eerste twee heb ik in raw+jpg geschoten. Eronder staat steeds het originele jpg bestand in een link om te vergelijken.

1
Afbeelding

Dit is het originele jpg bestand:
http://i1332.photobucket.com/albums/w60 ... d0de3b.jpg

2
Afbeelding

Dit is het originele jpg bestand:
http://i1332.photobucket.com/albums/w60 ... 528245.jpg

3
Afbeelding

4
Afbeelding

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 21:32

Over het algemeen houd ik er niet van om m'n eigen topic omhoog te gooien, maar ik zou het toch wel erg leerzaam vinden als iemand een reactie zou willen plaatsen. Ook als je het geen mooie foto's vindt, hoor ik dat graag. Want ook daar leer ik van :)

Goof

Re: [FOTO] Wat vakantie-kiekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:18

Foto 1 vind ik iets flets, die had van mij iets meer kleur mogen hebben.
Foto 2 +:)+ +:)+ Heel tof. Mooie scherpte-diepte, heel netjes.
Foto 3 vind ik wat te krap uitgesneden, ik had er iets meer ruimte omheen willen zien. Vind hem desondanks wel heel netjes.
Foto 4 zelfde verhaal. Ik vind de hond hier ook niet heel aantrekkelijk opstaan, dus de foto spreekt me niet zo aan.

Agossie

Re: [FOTO] Wat vakantie-kiekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:53

Foto 1: Eens met Goof dat hij wat kleurloos is, maar, de ogen vallen des te meer op van de Landsheer(?). Foto 4 vind ik meer geslaagd van de hond.

Foto 2: is gewoon mooi! Mooi kleurgebruik, mooie compositie. Gewoon mooi!
Foto 3: erg veel ruis... Jammer! Volgende keer zou ik de iso zo laag mogelijk houden en een langere sluitertijd kiezen (op statief). Ook je diafragma niet te groot maken bij een foto als deze.

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 20:56

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ben zelf ook erg blij met foto 2. De hond is inderdaad een landseer :j Dat foto 1 meer kleur had mogen hebben was me niet zo opgevallen, maar zie nu wel wat jullie bedoelen. Ook bedankt voor de tip over het kleine diafragma. Heb nu de neiging om alles met zo'n groot mogelijk diafragma te fotograferen, dus zal daar wat meer op gaan letten :)