[FOTO] MoshMagazine (concertfotografie)

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NikkivanOlst

[FOTO] MoshMagazine (concertfotografie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 20:02

HOI!
Afbeelding

Inmiddels is http://www.wallofdeath.nl opgeheven en word er verder gegaan met http://www.moshmagazine.nl waarvoor ik interview, schrijf en fotografeer!
Onlangs ben ik naar een aantal leuke concerten geweest voor Mosh: EP release Pelgrim 013, August Burns Red Tivoli en Being as an Ocean Bibelot.
Graag wil ik wat foto's laten zien, (opbouwende) kritiek is zeker welkom!

Ik fotografeer met:

Canon EOS 1000D
Kitlens 18-55
En onlangs een 50mm 1.8 gekocht :j

We beginnen met de EP release van Pelgrim (line up: Combined Fragments, Reaching For Dawn, Pelgrim, As Prayers Fail)
Hier had ik enkel een kitlens bij en de lichtomstandigheden waren niet zo fijn

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Daarna naar de Tivoli! Daar speelden Counterparts, Blessthefall & August Burns Red, hier had ik mijn 50mm 1.8 al wel en schoot er dus voor de 1e keer mee :j

Mijn persoonlijke favoriet (ook openingsfoto van het topic :)) )
4.
http://moshmagazine.nl/wp-content/uploa ... 13_024.jpg

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

(ook absoluut 1 van mijn favorieten)
8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

En als laatste en meest recente concert: Being as an Ocean in de Bibelot
Speelden met Capsize & The Elijah
Totaal geen prettige zaal om te fotograferen helaas, niet zulk prettig licht, geen heel fijn podium en een beetje en iets te losgeslagen mosh crowd :=
Hier dus voornamelijk met 18-55 gefotografeerd omdat ik tegen het podium werd gedrukt :')

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

Commentaar mag! Maar houd het netjes, ik moet gewoon nog veel leren en zit met beperkingen van mijn huidige set :)
Een lichtsterke lens 18-55 achtig en een 650D staan nog op de verlanglijst :)
Binnenkort zal ik nog wel een topic openen, mag nog 2x naar de Never Say Die! tour, Vans Warped, Distortion Fest, The Dillinger Escape Plan en meer :j Dus blijf er zoiezo mee bezig en doe zeker wat met de tips!

Mijn grootste punt is om eerst het scherpstellen wat fijner voor elkaar te gaan krijgen, dat is nog niet altijd even soepel met mijn nieuwe lens, heb hem nog niet helemaal lekker onder de knie :j

dancer_

Re: [FOTO] MoshMagazine (concertfotografie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:05

Whuuut ik ben zo jaloers dat je al die concerten af mag zeg :oo Vooral de Vans Warped! Maar buiten dat om erg leuke sfeerplaten :j Super! Misschien ook op sommige foto's het publiek er wat meer bij betrekken? Maar ik heb verder geen ervaring met concert fotografie dus denk niet dar je aan mij wat hebt!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:07

Gave platen.
Er zou in een aantal platen idd wat meer scherpte mogen zitten. Veel ruis ook, maar met zulke foto's niet perse storend. Sfeer genoeg.

Het eerste dat me aan de eerste foto meteen opvalt is dat uitstekende okselhaar helaas, maar dat is niet jouw pakkie an :+ :+

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 20:09

dancer_ schreef:
Whuuut ik ben zo jaloers dat je al die concerten af mag zeg :oo Vooral de Vans Warped! Maar buiten dat om erg leuke sfeerplaten :j Super! Misschien ook op sommige foto's het publiek er wat meer bij betrekken? Maar ik heb verder geen ervaring met concert fotografie dus denk niet dar je aan mij wat hebt!

Publiek er bij trekken doe ik wel eens op zn tijd, maar dat doe ik liever op buiten festivals :j

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Binnen is toch vaak niet helemaal lekker licht :))
(en bij gebrek aan flitser...)
Afbeelding
Afbeelding

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 20:10

Goof schreef:
Gave platen.
Er zou in een aantal platen idd wat meer scherpte mogen zitten. Veel ruis ook, maar met zulke foto's niet perse storend. Sfeer genoeg.

Het eerste dat me aan de eerste foto meteen opvalt is dat uitstekende okselhaar helaas, maar dat is niet jouw pakkie an :+ :+

Hahaha tsja... Was al dolgelukkig dat hij zo met de camera ging spelen :j Hij keek al een paar keer scheef naar mijn camera, blij gezicht, keer knipogen, ik lief lachen :') En toen bij de toegift stond hij toch even uitgebreid IN de camera te kijken :):)

Ruis etc vind ik heel lastig er uit te houden, anders heb ik weer niet genoeg licht binnen... Scherpte werk ik aan :j Heb ook het idee dat mijn zelf moeite begint te krijgen met scherpstellen (5 jaar oud beestje)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:41

mooie foto's hoor nikki! ruis stoor ik me bij deze platen eigenlijk helemaal niet aan, past er ook wel een beetje bij! het enige wat ik indd nog mis is wat scherpte maarja, oefening en het is gewoon verdomd lastig binnen! :j

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:51

Gave platen hoor nik!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 17:44

Daar ben je weer met je mooie foto's van concerten alsof je er midden in staat. :D
Ik stoor mij ook helemaal niet aan de ruis, dat hoort overduidelijk bij jouw stijl namelijk. :j

RC86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:28

Er zitten zeker leuke dingen bij hoor :D Zeker als ik zie met wat voor apparatuur je werkt.
Ik maak zelf ook veel concertfoto's voor 3 voor 12. Gewoon lekker veel blijven doen dan leer je steeds meer. En ja die belichting blijft altijd wel lastig. Bij de ene zaal is het perfect maar bij andere zalen denk je van zet het licht eens aan haha.

Ik vind het ruis ook niet storend, maar je kan het met na bewerken wel verminderen mocht je dat zelf nodig vinden. En ja toegezongen worden is altijd leuk :)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 11:10

magda_90 schreef:
Daar ben je weer met je mooie foto's van concerten alsof je er midden in staat. :D
Ik stoor mij ook helemaal niet aan de ruis, dat hoort overduidelijk bij jouw stijl namelijk. :j

Thnx! :D

RC86 schreef:
Er zitten zeker leuke dingen bij hoor :D Zeker als ik zie met wat voor apparatuur je werkt.
Ik maak zelf ook veel concertfoto's voor 3 voor 12. Gewoon lekker veel blijven doen dan leer je steeds meer. En ja die belichting blijft altijd wel lastig. Bij de ene zaal is het perfect maar bij andere zalen denk je van zet het licht eens aan haha.

Ik vind het ruis ook niet storend, maar je kan het met na bewerken wel verminderen mocht je dat zelf nodig vinden. En ja toegezongen worden is altijd leuk :)

Het is inderdaad erg lastig als het zo donker is, je hebt niet in de hand hoe het licht staat. Al zijn er wel wat poppodia waar ik de techniek ken en vraag om een fijn lichtplaatje voor 1 of 2 nummers :j

Wat gaaf dat je ook concertfoto's maakt :D Ik heb ooit paarden gefotografeerd, maar ik leg me helemaal toe op concerten/bands, vind het geweldig :j

Vrijdag mag ik weer aan de gang, dan heb ik een opdracht voor Impericon :D