[FOTO] Paarden in de studio

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MerelBormans

[FOTO] Paarden in de studio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 22:13

Het was tijd voor een nieuwe uitdaging! Namelijk, een paard in de studio!

Voor diegene die nog niet bekend zijn met mijn werk, ik fotografeer al een tijd in opdracht en daarbij fotografeer ik paarden, het liefst in een mooie natuurlijke omgeving (Merel Bormans Photography). Sinds kort heb ik een studio, daar had ik al enkele huisdieren in gefotografeerd, dit heb ik die keren gedaan in een studioruimte aan huis, maar met paarden is dit natuurlijk geen doen. Daarom heb ik alle apparatuur mee genomen en fotografiesessie gehouden op ML-stables.

Mijn zusje had daar een leasepaard en wilde die graag op de foto hebben voordat het leasecontract (helaas) eindigt. Ik heb van deze gelegenheid gebruik gemaakt en nog een aantal andere paarden in de studio gezet, een erg leuke en mijns inziens een zeer geslaagde avond!

De shoot heb ik overigens samen met Lisa Dijk gedaan. Heel erg gezellig!
Die avond was het trouwens wel heel erg koud, ik zag de thermometer op -8 staan!

Bij deze de resultaten van de shoot:

#1 Zorgana, het ex-leasepaard van mijn zusje, deze prachtige merrie is nu ergens anders heen, onbekend waar.
Afbeelding

#2 Knappe Paint Peppy
Afbeelding

#3 Een leuke foto van Bucky
Afbeelding

#4 Quarter horse Lee
Afbeelding

#5 Connomara Flower
Afbeelding

#6 Prachtige Quartermerrie Pocos, dit was een lespaard op ML-stables, ik heb er zelfs een paar weken geleden nog een drietal lesjes op gereden, ontzettend leuk dier! Maar tijdens de shoot kwam ik erachter dat ze inmiddels van een particulier is, ze hebben een ontzettend leuk paard aan haar!
Afbeelding

Hoewel er nog ruimte is voor verbetering (als je suggesties heb, ze zijn zeer welkom) vind ik het een geslaagde dag geweest en ik kijk al uit naar de volgende shoot! (die staat al in de planning).

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Ik hoor graag wat je er van vindt!
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 20-02-13 10:25, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Vergeet je [TAG] niet! :)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:15

Wauw.. Ik zou mijn paad ook wel in z'n studio willen hebben!! Wat een super mooie foto's zijn dit!
Edit: Alleen de borst van #5 ziet er een beetje raar uit.
Laatst bijgewerkt door Susyb op 19-02-13 22:18, in het totaal 2 keer bewerkt

MerelBormans

Re: Paarden in de studio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 22:18

Dank je wel!

Dat is natuurlijk te regelen! Ik weet niet of je op een stal staat met meerdere paarden, want dan kan er een groepssessie worden geregeld, dat is een stuk goedkoper voor iedereen :).

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:19

kgambler schreef:
Dank je wel!

Dat is natuurlijk te regelen! Ik weet niet of je op een stal staat met meerdere paarden, want dan kan er een groepssessie worden geregeld, dat is een stuk goedkoper voor iedereen :).

Momenteel staan wij met 8 paarden op 1 stal maar er komt uitbreiding.. Ik zal het eens vragen of er intresse is ;) Ik wwon zelf momenteel namelijk in Frankrijk terwijl mijn paard gewoon in Nederland staat..

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 22:21

Dat is apart! Hoe is dat zo gekomen?

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:28

Mooie foto's :) Heeft wel iets speciaals in de studio :)

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 22:29

Dank je wel NessaX

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:45

Jaaaa! Daar is onze lekkere Peppy *\o/* Wat een guppenkop trekt ie daar toch <3 Zucht.....ik hou dat van dat peerd :+:
Ik vind het erg mooie foto's geworden en ik ben erg blij dat Pepje model mocht staan!

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:51

Wow wat een mooie foto's zeg!

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:55

Wauw, stuk voor stuk fijne platen! En wat een aansprekende paarden staan daar gestald :9

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:29

Erg mooi belicht hoor! Nice die omlijning en de glans :j Niets op aan te merken!

Ik zie steeds meer fotografen studiofoto's maken met paarden en bijna altijd met donkere achtergrond. Heb je hier bewust voor gekozen?

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 23:37

Petra, ik vond het ook super dat Peppy erbij was! Het beste model van de avond, met alsmaar de oortjes naar voren :), knap paard!

Kenyada, ook bedankt!

Ellee, knappe paarden inderdaad! Er staan nog veel meer paarden daar op stal. Was geen staf om daar rond te lopen.

Dank je wel Wendy! Ik heb inderdaad bewust gekozen voor een donkere achtergrond, een volgende keer willen ik wel experimenteren met een gekleurde achtergrond, maar ik vind persoonlijk de zwarte achtergrond in de meeste gevallen nog wel het mooiste.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:49

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 23:59

Ik snap wat je bedoeld, de foto's die je laat zien zijn niet helemaal mijn smaak, komt denk ik vooral door de achtergronden en het, in de eerste foto, hoge contrast. Maar ik snap wel waar je heen wilt met die foto's en zoiets is inderdaad ook heel gaaf.

Wat me vooral heel mooi lijkt is zo'n onheilspellende donkere lucht met grijs/zwarte wolken en dan een studioflitser erbij.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 00:28

kgambler schreef:
Ik snap wat je bedoeld, de foto's die je laat zien zijn niet helemaal mijn smaak, komt denk ik vooral door de achtergronden en het, in de eerste foto, hoge contrast. Maar ik snap wel waar je heen wilt met die foto's en zoiets is inderdaad ook heel gaaf.

Wat me vooral heel mooi lijkt is zo'n onheilspellende donkere lucht met grijs/zwarte wolken en dan een studioflitser erbij.

Mijn smaak ook niet hoor, maar was even om mijn verhaal te ondersteunen :) Je laatste idee klinkt als liefde in de oren haha! Gewoon een keer doen (en hier plaatsen!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 09:39

Keurig uitgevoerd Merel.
Echt een hele nette serie!

xStephanie

Re: [FOTO] Paarden in de studio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:43

Wauw de foto Van de paint! Ontzettend mooie foto's, complimentje :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:54

Lipydo schreef:
Wat ik een beetje mis is 'diepte' in deze foto's, het is bijna een 'opgeplakt' paard als je begrijpt wat ik bedoel (niet negatief bedoeld natuurlijk)

Sluit me hierbij aan, alhoewel ik geen tips zou hebben hoe dit te verbeteren ;)
Vind 2 en 3 het meest geslaagd omdat daar het licht het mooist op de hoofden valt en de uitdrukking het best naar voren komt. 1 en 4 vind ik (het hoofd) wat te donker.
En 6 lijkt wel een aquarel ipv een foto :o Mooi dier, maar vreemde foto.

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 00:04

Dank jullie wel voor de complimenten!

Vooral van een, in mijn ogen, ervaren en goed studio fotograaf als jij Femke :).
Dank je wel xStephanie, die paint vond ik ook heel gaaf!
Goof, dank je wel voor de complimenten.
Ik snap denk ik wel wat je bedoeld met foto 6, het feit dat hij palamino is zorgt voor een heel ander effect met de belichting. Misschien zorgen de grijze vlekken op zijn lichaam extra voor een vervreemdend effect? Vooral op zijn achterhand lijkt hij "vies" te zijn (niet te zien in de foto), dit zorgt voor een aparte vachtkleur, zou dat het kunnen zijn? Of is het puur de belichting en de kleur combinatie?

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:35

Super mooie serie! Ik ga het binnenkort ook een uitproberen met een medefotograaf! Lijkt me zo leuk om te doen om met een studio te werken :)).

Wellicht dat je hebt na bewerkt in Lisa haar LR of iets dergelijks want in je EXIF staat lisa genoemd als fotograaf, zag ik toen ik ff bij je EXIF keek :o

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 23:01

Ja klopt, ik heb met Lisa haar camera gefotografeerd, Nikon past niet op Canon en vice versa, was op dat moment makkelijker, alleen het werd wel lastig om de bestanden naar mij te krijgen daarna.... Maar ook dat is gelukt.

Ik ben heel benieuwd naar jouw resultaat! Laat je het zien als je klaar bent? :)

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:51

kgambler schreef:
Ja klopt, ik heb met Lisa haar camera gefotografeerd, Nikon past niet op Canon en vice versa, was op dat moment makkelijker, alleen het werd wel lastig om de bestanden naar mij te krijgen daarna.... Maar ook dat is gelukt.

Ik ben heel benieuwd naar jouw resultaat! Laat je het zien als je klaar bent? :)

Ah zo :D! Ja ga ik een topicje van maken :j! Heb er echt zin in :):)

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 13:01

Nogmaals, ik ben erg benieuwd Maysie!

Heb je het al gepland staan?

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 22:47

Afbeelding

Binnenkort staat er weer een studioshoot op de planning, voor nu mogen jullie nog genieten van enkele andere foto's van de vorige shoot :)
Hier nogmaals de prachtige Peppy!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 10:44

Wat een prachtige serie! :)
Hele nette, rustige beelden. En mooie kleuren.
Mijn complimenten! +:)+