[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:47

Ik wilde nog even zeggen dat het probleem met mijn Canon 1300D waar ik ongeveer een week geleden een vraag over gesteld had idd een fout bleek met de kaart! Dus voor de mensen die gereageerd hebben; mijn dank _/-\o_ Ik heb een nieuwe kaart gekocht en die oude kon ik een defragmenteren ofzo op de pc dus dat ga ik binnenkort maar eens uitvogelen :P

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 00:11

Ik heb een D90 en zie dat deze al bijna 8 jaar oud is. Welke spiegel raden jullie me aan? Ik heb een 50mm lens, een 18/105 en een 70/300 lens bij mijn camera. Deze wil ik graag blijven gebruiken. Ik hoef geen professionele camera, maar wil goede foto's maken op vakantie.

Ik zie een D3300. Is dat wat?

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 08:53

De D90 :+: , heerlijke camera! Wil je in de lijn van de D90 blijven dan zou ik voor zijn opvolger gaan de D7100 of de D7200. Ondanks dat de D3300 opzich best een prima camera'tje is, denk ik dat hij misschien je wel kan gaan tegenvallen. Qua specs is hij wel beter, maar vooral qua bediening zul je alles via de menu's moeten doen, iets waar de D90 al ver op vooruit liep in dat opzicht. De D5300 zou je ook nog kunnen bekijken. Heeft nog altijd het nadeel dat de bediening via menu's verloopt, maar de specs zijn al een stuk leuker.

Maar als ik jou was zou ik de d7100/7200 eens gaan bekijken.

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:48

Ik heb de Canon 1300D en ik merk toch dat ik met die standaard lens niet genoeg kan inzoomen, welke lens kan ik dan het beste kopen? Ik fotografeer vooral dieren (hond paarden cavia's)

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:11

Afhankelijk van je budget, maar er van uit gaan dat die niet heel groot is (anders 70-200mm) zou ik voor een 55-250mm gaan.

Athelas

Berichten: 1970
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:00

Hoihoi, ik heb een vraag over welke camera ik het beste kan kopen.
Ik fotografeer nu met een Canon Poweshot SX10IS (hiervoor een Nikon, maar die is helaas gevallen en stuk gegaan |o ), maar ik ben langzaam op zoek naar een betere camera, meet meer mogelijkheden omdat het me toch erg leuk lijkt om verder te komen in de fotografie. Ik fotograveer voornamelijk dieren (met name paarden), maar afentoe ga ik vogels, insecten, bloemen/planten of landschappen fotograveren. Ik zoek dus een spiegelreflexcamera waar verschillende lenzen op passen, dus heb ik wat rond gekeken en deze twee spraken mij wel aan.

https://www.camerashop.nl/product/61429 ... -accu.html

https://www.camerashop.nl/product/45636 ... -accu.html

Ik wil de camera dus voornamelijk voor het fotograveren van dieren gebruiken, afentoe iets anders maar op dieren ligt mijn focus.

welke van de twee raden jullie aan? Of raden jullie andere lenzen aan om te komen ipv deze lens? De D5300 is wel zo'n 150 euro duurder, dus dat is wel een puntje. Ben 15 en moet het van mijn bijbaantje betalen. Ik ga de camera dus ook niet nu meteen kopen, maar over een paar maanden, wanneer ik genoeg geld heb gespaard. :)

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:32

om mee te beginnen is de D3300 een prima camera. Met de kitlens en de 55-200 heb je voor paarden en andere beesten een fijne startersset. Eventueel kun je er later nog een speciale macrolens bij aanschaffen.

Bijvoorbeeld:

https://www.cameranu.nl/nl/p484342/nikon-d3300-dslr-zwart-af-p-18-55mm-vr-55-200mm-vr-ii?utm_source=googleshopping&utm_medium=site&utm_campaign=affiliates&utm_content=digitale-cameras,spiegelreflex-camera&gclid=Cj0KEQiA0L_FBRDMmaCTw5nxm-ABEiQABn-VqVFtK7AUcBOoZSnVoGeDqNQQPyrj8xwzO6LjU9Z3UC4aAnOK8P8HAQ#tab-info

Athelas

Berichten: 1970
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:37

maaikemuis schreef:
om mee te beginnen is de D3300 een prima camera. Met de kitlens en de 55-200 heb je voor paarden en andere beesten een fijne startersset. Eventueel kun je er later nog een speciale macrolens bij aanschaffen.

Bijvoorbeeld:

https://www.cameranu.nl/nl/p484342/nikon-d3300-dslr-zwart-af-p-18-55mm-vr-55-200mm-vr-ii?utm_source=googleshopping&utm_medium=site&utm_campaign=affiliates&utm_content=digitale-cameras,spiegelreflex-camera&gclid=Cj0KEQiA0L_FBRDMmaCTw5nxm-ABEiQABn-VqVFtK7AUcBOoZSnVoGeDqNQQPyrj8xwzO6LjU9Z3UC4aAnOK8P8HAQ#tab-info


Dankje, dat klink inderdaad wel fijn. :) En is een stuk goedkoper dan de D5300!

Naoom_

Berichten: 1979
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:50

:wave:

Aangezien ik door de bomen het bos niet meer zie van de Systeemcamera's.. stel ik mijn vraag hier. Heeft er iemand ervaring met systeemcamera's?

Ik fotografeerde altijd met een spiegelreflex van Canon, maar ben opzoek naar een wat handzamere camera om mee te nemen op vakantie, te gebruiken voor het bloggen/vloggen. Tevens heb ik ook wel een paar eisen :+

- Kantelbaar/opklapbaar scherm
- Lens met groot diafragma (2.8 of lager)
- Liefst een waarbij je het diafragma manueel kan aanpassen

En dat all voor een budget voor ongeveer €500/600,-

Momenteel kwam ik uit op Sony, omdat daar meer keuze in objectieven is dan bij de standaarden Canon/Nikon bij de dslr wereld.

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:39

Ik heb een Sony A6000 met 16-50mm, 55-210mm en 30mm 2.8 en ben er heel tevreden over. Je zou de body los kunnen kopen eventueel en dan je lens los aanschaffen, de standaard lenzen/package (16-50 en 55-210 hebben F3.5/5.6) zijn al geen optie voor je.

Naoom_

Berichten: 1979
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:45

Amburtjoz schreef:
Ik heb een Sony A6000 met 16-50mm, 55-210mm en 30mm 2.8 en ben er heel tevreden over. Je zou de body los kunnen kopen eventueel en dan je lens los aanschaffen, de standaard lenzen/package (16-50 en 55-210 hebben F3.5/5.6) zijn al geen optie voor je.


Naar die had ik inderdaad zitten kijken. :j
Maar kan je daar ook spelen met je diafragma zoals op een dslr? Want ik lees dat sommige dat dus in het menu hebben zitten waardoor het heel irritant is om dat continu te wisselen.

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:54

Ja hoor! Er zit bovenop de camera een draaiknop voor verschillende standen (auto/M etc.) en het diafragma kan je makkelijk dmv een draaiwieltje aan de rechterzijde instellen, dit werk met sluitertijd hetzelfde. Ik vind het erg prettig werken!

Naoom_

Berichten: 1979
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 17:08

Amburtjoz schreef:
Ja hoor! Er zit bovenop de camera een draaiknop voor verschillende standen (auto/M etc.) en het diafragma kan je makkelijk dmv een draaiwieltje aan de rechterzijde instellen, dit werk met sluitertijd hetzelfde. Ik vind het erg prettig werken!


Oh nice dat is precies wat ik zoek! :D dankje!
Ga zondag naar de winkel toe, nu nog even googlen qua prijs..

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 00:11

Hoi! :D
Ik zit al een hele tijd te denken om een nieuwe camera aan te schaffen: m'n Canon 1100D gaat nu al wat jaren mee (en het was al een occasion) en ik merk echt dat ik steeds meer kwaliteitsverlies heb en dat hij er steeds meer moeite mee heeft.
Nu ben ik een beetje aan het rondzoeken en vind ik het lastig, omdat ik geen groot budget heb. Nu zie ik (betaalbaar) een Canon 700D staan, mijn vraag is: is dit een goede opvolger? Om gewoon weer even een paar jaartjes mee vooruit te kunnen. Of hebben jullie betere opties die niet veel duurder zijn? :)

Ik fotografeer hobbymatig, met af en toe een shoot bij vrienden/kennissen, dus ik hoef geen 'echte' professionele spullen.

Alvast bedankt :)

Anoniem

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 01:59

Tsja, dat is afhankelijk van je doelen denk ik zo. De 700D komt uit 2013 en is qua technologie dus echt wel wat verouderd.. Snufjes waar nu mee geadverteerd wordt en die voor steeds meer mensen ook belangrijk worden zitten er nog niet op. Aan de andere kant heb ik vorig jaar een tweedehands 500D gekocht en ben ik daar helemaal tevreden mee. Enige wat ik mis is autofocus tijdens het filmen, maar dat is echt maar een marginaal detail.

Ik denk dat je er zeker nog wel een paar jaar mee vooruit kan als je hobbymatig fotografeert, maar als je toch de enigszins professionele kant op wilt of toch een beetje een zwak hebt voor snufjes dan zou ik voor een nieuwer model gaan.

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 09:12

Emmaa_ schreef:
Tsja, dat is afhankelijk van je doelen denk ik zo. De 700D komt uit 2013 en is qua technologie dus echt wel wat verouderd.. Snufjes waar nu mee geadverteerd wordt en die voor steeds meer mensen ook belangrijk worden zitten er nog niet op. Aan de andere kant heb ik vorig jaar een tweedehands 500D gekocht en ben ik daar helemaal tevreden mee. Enige wat ik mis is autofocus tijdens het filmen, maar dat is echt maar een marginaal detail.

Ik denk dat je er zeker nog wel een paar jaar mee vooruit kan als je hobbymatig fotografeert, maar als je toch de enigszins professionele kant op wilt of toch een beetje een zwak hebt voor snufjes dan zou ik voor een nieuwer model gaan.



Dankjewel voor je reactie! Kan ik zeker wat mee. En zoals de 750D, die is nieuwer toch? Of maakt dat niet veel verschil?
Zo jammer dat ik geen groot budget heb :') Ga in ieder geval nog niet direct iets aanschaffen, eerst even rondkijken :)

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 09:19

kirsten4 schreef:
Emmaa_ schreef:
Tsja, dat is afhankelijk van je doelen denk ik zo. De 700D komt uit 2013 en is qua technologie dus echt wel wat verouderd.. Snufjes waar nu mee geadverteerd wordt en die voor steeds meer mensen ook belangrijk worden zitten er nog niet op. Aan de andere kant heb ik vorig jaar een tweedehands 500D gekocht en ben ik daar helemaal tevreden mee. Enige wat ik mis is autofocus tijdens het filmen, maar dat is echt maar een marginaal detail.

Ik denk dat je er zeker nog wel een paar jaar mee vooruit kan als je hobbymatig fotografeert, maar als je toch de enigszins professionele kant op wilt of toch een beetje een zwak hebt voor snufjes dan zou ik voor een nieuwer model gaan.



Dankjewel voor je reactie! Kan ik zeker wat mee. En zoals de 750D, die is nieuwer toch? Of maakt dat niet veel verschil?
Zo jammer dat ik geen groot budget heb :') Ga in ieder geval nog niet direct iets aanschaffen, eerst even rondkijken :)

De 750 is nieuwer en ja, dat maakt verschil. Of jij dat merkt, is weer een ander punt :D

Ik blijf bij mijn standpunt dat je de duurste en nieuwste camera moet kopen die je je kunt veroorloven (of redelijkerwijs bij elkaar kunt sparen). Als je een leuke 750 tegen komt (tweedehands) is dat altijd een betere keuze dan de 700, als je budget het toelaat.

Ik quote mezelf even uit het lenzentopic:
ikke schreef:

Heb je alvast wat adressen om in de gaten te houden.

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:27

Ik heb ook de 700 D en vind hem prima en doe het ook voor de hobby :)

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 23:00

ikke schreef:
De 750 is nieuwer en ja, dat maakt verschil. Of jij dat merkt, is weer een ander punt :D

Ik blijf bij mijn standpunt dat je de duurste en nieuwste camera moet kopen die je je kunt veroorloven (of redelijkerwijs bij elkaar kunt sparen). Als je een leuke 750 tegen komt (tweedehands) is dat altijd een betere keuze dan de 700, als je budget het toelaat.

Ik quote mezelf even uit het lenzentopic:
ikke schreef:

Heb je alvast wat adressen om in de gaten te houden.


Thanks! :) Die sites ken ik idd! En ik ga dan idd voor de duurste en nieuwste camera die ik me kan veroorloven, dankje!

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 23:06

Dan heb ik direct weer een vraag: de Canon 60D? Zie 'm als occasion bij Cameraland. Helaas is de 70D wel echt buiten mijn budget.
Lees ook wel veel op het internet, maar vind het toch ook fijn om ervaringen van anderen hier te horen! :j

Edit: en passen mijn lenzen hier gewoon op? Een Canon kitlens en een Canon 55-250mm F/4-5.6 iS II (als het goed is). Bij welke camera's kan dit niet meer? Of zit ik dan echt in de hele dure modellen?

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 08:42

kirsten4 schreef:
Dan heb ik direct weer een vraag: de Canon 60D? Zie 'm als occasion bij Cameraland. Helaas is de 70D wel echt buiten mijn budget.
Lees ook wel veel op het internet, maar vind het toch ook fijn om ervaringen van anderen hier te horen! :j

Edit: en passen mijn lenzen hier gewoon op? Een Canon kitlens en een Canon 55-250mm F/4-5.6 iS II (als het goed is). Bij welke camera's kan dit niet meer? Of zit ik dan echt in de hele dure modellen?

Die lenzen passen op alle camera's tot en met de 7D (mark II). Dat zijn allemaal APS-C ofwel crop-camera's. Vanaf de 6D wordt het FF ofwel Full Frame en passen alleen de EF-lenzen.

60D is al wat ouder maar in de basis geen verkeerde camera. Eventueel iets bijsparen voor een 7D?
https://www.cameratools.nl/occasions/oc ... lr-body-2/

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 10:04

ikke schreef:
kirsten4 schreef:
Dan heb ik direct weer een vraag: de Canon 60D? Zie 'm als occasion bij Cameraland. Helaas is de 70D wel echt buiten mijn budget.
Lees ook wel veel op het internet, maar vind het toch ook fijn om ervaringen van anderen hier te horen! :j

Edit: en passen mijn lenzen hier gewoon op? Een Canon kitlens en een Canon 55-250mm F/4-5.6 iS II (als het goed is). Bij welke camera's kan dit niet meer? Of zit ik dan echt in de hele dure modellen?

Die lenzen passen op alle camera's tot en met de 7D (mark II). Dat zijn allemaal APS-C ofwel crop-camera's. Vanaf de 6D wordt het FF ofwel Full Frame en passen alleen de EF-lenzen.

60D is al wat ouder maar in de basis geen verkeerde camera. Eventueel iets bijsparen voor een 7D?
https://www.cameratools.nl/occasions/oc ... lr-body-2/


Dankjewel! :) Zou namelijk een beetje jammer zijn als m'n lenzen niet passen :') 7D is ook zeker een mooie optie, daar kan ik denk ik nog wel even wat voor bijsparen, dus nog even wachten met iets kopen :)

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:16


Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 16:12

Even een vraagje voor mensen hier;

Ik wil graag de maandelijkse versie van LR aanschaffen maar heb geen credit card en zie ook geen andere optie. Hoe hebben jullie dit gedaan? Ik zag wel dat er een Paypal optie is, maar als ik die aanklik krijg ik de melding dat ik een CC toe moet voegen aan mijn Paypal omdat ik anders nog niet kan betalen. Beetje nutteloos dus...

Ik heb ook geen zin om een CC aan te schaffen speciaal ervoor, vooral omdat het een gedoe is om een CC te krijgen (heb enkel een NL bankrekening en pas opsturen vanuit ABN naar hier duurt eeuwen)

Ik voel me bijna gedwongen om een gehackte versie te nemen, maar behalve dat ik die slecht kan vinden zou ik ook liever gewoon de legale versie hebben.

Iemand tips?

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 17:41

Allereerst, staat er voldoende op je PP? Je kan ook je bankrekening koppelen aan PP, dan zou je in principe geen CC nodig hebben.

En anders kun je lightroom ook gewoon los kopen. Dus geen abonnement, maar gewoon het programma in 1 keer.

(Of 'lenen' van het internet)