[FOTO] Krugerpark en Tshukudu Game Reserve

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

[FOTO] Krugerpark en Tshukudu Game Reserve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 20:11

Ik ben op vakantie geweest naar Mozambique en Zuid-Afrika. Ik ben vier dagen in het Krugerpark geweest en nog drie dagen in het Tshukudu Game Reserve en daar heb ik heel veel foto's gemaakt.
Ik zou er graag een paar met jullie willen delen. Hoop dat jullie ze leuk vinden :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 12-08-12 20:32, in het totaal 6 keer bewerkt

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 20:14

Ik vind ze mooi!
Simpel, de compositie is steeds het zelfde maar wel scherp.
Wel vind ik ze allemaal wat, ja hoe zeg je dat, 'kleurloos'?
De gele snavel van de vogel is niet fel geel, de rode huid(?) van de andere vogel is niet fel rood.
Er lijkt een wat grauwe waas over heen te zitten.
De laatste foto is echt super gaaf qua moment!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 20:17

Hmm.. dat ligt misschien aan jouw beeldscherm, want bij mij zie ik dat niet. Ook heb ik de foto's naar mijn telefoon gekopieerd en daar zie ik genoeg kleur. Ik heb de foto van de vogel met rode snavel even verwisseld voor een andere met volgens mij meer kleur.
Ik hou zelf van eenvoudige composities.

Kaus

Re: [FOTO] Krugerpark en Tshukudu Game Reserve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 20:32

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 02:04

Ook op mijn beeldschermen zijn ze behoorlijk kleurloos. Erg zonde, want er zitten leuke foto's bij!

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:34

Superleuke foto's, ook qua compositie en scherpte, dat moet echt een kicken ervaring zijn geweest, wat heb je veel wild gezien!!!!

De opmerkingen over de kleuren ben ik het mee eens, er zit weinig contrast in de foto's. Heb je ze nabewerkt? Misschien kan je het contrast wat verhogen met nabewerken.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:32

Afbeelding Afbeelding

Dit wordt er bedoeld. Je ziet dat in deze ff snel bewerkte foto meer kleur zit :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 08:48

Ja ik zie het, hoewel hij rechts nu wel iets teveel gephotoshopt lijkt vind ik. Wordt dus een middenweg vinden voor mezelf. Misschien heb ik de camera niet op het goede kleurenprofiel staan dacht ik opeens, daar moet ik ook even naar kijken.
Ik heb ze inderdaad nabewerkt, maar eigenlijk doe ik er niet al teveel aan. Ik zorg dat de levels ok zijn en ik snij de foto meestal wat bij. De cheetah zou inderdaad wel iets meer kleur kunnen gebruiken.
Foto's zijn trouwens genomen met een canon 30d en een canon 70-200 2.8 objectief, dus scherp moeten ze zijn!

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 09:58

Ontzettend gave foto's. Jammer dat je ze niet genummerd hebt en erbij geschreven welke dieren het zijn .
(Wrattenzwijn? nijlpaarden of neushoorns?????vogel??? Cheeta, antilope, giraf, geelsnavelneushoornvogel???)
Ik weet graag waar ik naar kijk en vooral bij dieren vind ik het leerzaam.
Dat je de foto's niet gefotoshopt heb, vind ik niet erg. Het bewerken en er kleur inbrengen bij die Cheetah? zoals _Daniella is wel goed gedaan, maar is zeker bij de andere foto's helemaal niet nodig. Ik heb genoten van deze foto's!!! *\o/*

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 22:03

Die laatste foto zou je eigenlijk in de gang moeten hangen. :j Wat een prachtige reeks heb je hier staan, ik heb er even flink van genoten. Technisch ga ik mee met het commentaar van de fletsheid.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:25

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:59

Mooie foto's hoor! Ik ben zelf ook naar het Krugerpark en Tshukudu geweest toen ik vrijwilligerswerk deed in Zuid-Afrika, gaaf dat jij er ook bent geweest!

Ersin, volgens mij zie je achtereenvolgens een wrattenzwijn, (witte) neushoorn, luipaard, Southern Ground Hornbill, cheetah, Duiker, giraffe, Southern Yellow Billed Hornbill en nog een luipaard. :)