[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rennie89
Berichten: 37268
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:03

Stop met hoge resolutie gratis sturen ;) dat is verzuring van de markt.Je maakt leuke foto's. Ik zou er zelf niet voor betalen maar ik maak natuurlijk ook zelf foto's

ismy

Berichten: 3949
Geregistreerd: 14-01-09
Woonplaats: Zaandam

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:08

Bedankt! (:

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 20:23

Ook ik zal maar eens een gokje wagen.

Mylittlelove, ismy, kani_ejj, eline10, xTesske - Hier zou ik niet voor betalen o.a door niet goed scherp, geen interessante compositie of bewogen.
sadekeshia - 15/20 euro
courtjuh - 20 euro

Ik vind de foto's van blz 4 niet echt 'wauw' als ik eerlijk ben. :o

Hier wat foto's van mij, ik vraag nog geen geld voor mijn shoots en maak alleen foto's van mijn verzorgpaarden of paarden die ik tegen kom. Zo af en toe maak ik eens wat foto's van paarden van vriendinnen.
Ik heb bij de linkjes hyves gebruik om up te loaden, want dat gaat even wat sneller dan tinypic, haha. :)
Afbeelding
Afbeelding

Mijn 1e blackfoto
Afbeelding

http://i49.tinypic.com/2visbjn.jpg
http://5.media.hyves-static.net/1520572 ... 72564.jpeg
http://3.media.hyves-static.net/1520537 ... 37714.jpeg
http://3.media.hyves-static.net/1520546 ... 46986.jpeg
http://5.media.hyves-static.net/1520547 ... 47148.jpeg
http://8.media.hyves-static.net/1522872 ... 72575.jpeg
http://6.media.hyves-static.net/1522872 ... 72469.jpeg

Machie

Berichten: 16013
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:11

KirstenVosje, lastig. Ik denk zo'n 45 euro.

Hier 3 foto's van mij :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:23

@MyLittleLove; Ik zou nog even dooroefenen voor je iets vraagt.
@KirstenVosje: Moeilijkkk, oef, ik twijfel, foto 1 vind ik ene kant mooi, maar er zit ook ruis in de achtergrond, 2 trekt de afsnijding me niet aan en 3 oogt niet scherp. Daarom zeg ik €15,- - €25,-
@Machie: ik denk rond de €35,-, vooral door foto 3, vind die zeer mooi!!!

paar van mijn kant :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://imageshack.us/photo/my-images/96/dsc0176q.png/
http://imageshack.us/photo/my-images/689/dsc0199.png/
http://imageshack.us/photo/my-images/594/dsc0032.png/

My_Little_P

Berichten: 1242
Geregistreerd: 25-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:36

MyLittleLove schreef:
Ik twijfel eigenlijk, want ik vraag nu 5 euro en dat is puur omdat ik álle foto's bewerkt, op grote resolutie en zonder logo naar de klant stuur.


Moet je écht mee stoppen hoor, met dat gratis weggeven van je bestanden! Je foto's zijn leuk, maar veel meer dan 15 a 20 euro kun je nu nog niet vragen, denk ik.

Kirstenvosje ook 15 a 20 euro, vind 45 écht te veel (sorry).
Machie idem.

Ben ook wel benieuwd hoe jullie mijn fotografie inschatten.

Afbeelding

Afbeelding

Studio:
Afbeelding

Afbeelding

Nog wat linkjes:
http://plonedfotografie.nl/mediaalbum/v ... ografiejpg
http://plonedfotografie.nl/mediaalbum/v ... ografiejpg
http://plonedfotografie.nl/mediaalbum/v ... ografiejpg

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:40

Ik vind 45 ook veel te veel. Ik dacht zelf aan 10 euro omdat ik nog best jong ben en ook nog niet zo heel veel fotografie-ervaring heb. :P
Ik blijf in ieder geval tot het voorjaar nog gewoon foto's voor mezelf maken, misschien begin ik dan als het wat lekkerder weer wordt met betaalde shoots begin. :)

Gianti - 60 euro ofzo ? :)
My_Little_P ook zoiets.

My_Little_P

Berichten: 1242
Geregistreerd: 25-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:51

KirstenVosje: dank je!
Gratis moet je het sowieso niet doen. Je kunt ook altijd nog portfolio/oefenshoots doen. De fotoshoot is dan gratis, maar willen ze foto's bestellen, dan moeten ze daar wel voor betalen. Zo heb ik dat met mijn studio gedaan en dat werkt echt heel goed!

Gianti: Mooie, scherpe foto's. M.i. zou je zo rond de 60 tot 80 euro moeten gaan zitten.

My_Little_P

Berichten: 1242
Geregistreerd: 25-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:54

Gianti: Als ik op je website ga kijken, ben ik minder gecharmeerd van je foto's! Waarschijnlijk al wat ouder materiaal??

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:00

Wauw, had ik niet verwacht!!

Klopt idd, is "behoorlijk" oud

SternPhoto

Berichten: 6078
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:30

lifaya schreef:
eff een schopje. Denk dat dit topic nog steeds handig is

kani_ejj. Ik zou er geen geld voor over hebben. Lijkt me ook dat je niet echt goede apparatuur hebt?


ik heb een nikon d5100, ondertussen zijn mijn foto's wel al verbeterd, maar heb alleen nog een standaard lens.

Rennie89
Berichten: 37268
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:42

kani_ejj schreef:
lifaya schreef:
eff een schopje. Denk dat dit topic nog steeds handig is

kani_ejj. Ik zou er geen geld voor over hebben. Lijkt me ook dat je niet echt goede apparatuur hebt?


ik heb een nikon d5100, ondertussen zijn mijn foto's wel al verbeterd, maar heb alleen nog een standaard lens.

dan heb je nog niet de juiste aparatuur om shoots aan te bieden toch? althans, paardenfoto's. Je hebt toch echt een zoomlens nodig, dat geeft een veel mooier beeld, hoef je er niet op te staan met actiefoto's enzo :P

Nou, ik ook maar :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en meer op www.reneefotografie.nl

SternPhoto

Berichten: 6078
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 00:07


Rennie89
Berichten: 37268
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 00:39

Ook hier zou ik persoonlijk (nog) niet voor betalen, maar nogmaals, ik ben een fotograaf :P Ik zou als ik jou was een beetje gaan oefenen met verschillende locaties en composities. Het zit er wel :j

Mocht je het leuk vinden, wat tips:
eerste 2 foto's zijn leuk, 2e vind ik wat rommelig, de omgeving past niet bij de modellen en houding. 4e stoor ik me aan het object rechts onder in en wat krap genomen. 5e vind ik ook te krap en stoor me aan de groene/gele plekken (reflectie) in het gezicht. Laatste vind ik wel erg lief <3

SternPhoto

Berichten: 6078
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 00:46

Dank je wel.
Ik ben inderdaad nog druk aan het zoeken wat mijn stijl is.

LisaDijk

Berichten: 3684
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 11:49

Laat ik toch maar even dit bericht van Femke quoten als ik zie wat voor een bedragen er genoemd worden.. Misschien frist het sommige weer wat op :+

Femke schreef:
Ik denk ook dat de titel van het topic een beetje ongelukkig gekozen is.

Je kunt immers vragen voor je foto's wat je wil.
Of er iemand is die dat er voor wil betalen, dat is weer heel wat anders.

En ik ben ook erg verbaasd hoe makkelijk mensen een prijs aan andermans foto's hangen als advies prijs voor een fotoshoot.
Ik ben erg benieuwd waar dat op gebaseerd is... Alleen foto kwaliteit?


Het is niet alleen de kwaliteit die de waarde van een shoot bepaald.
Je complete manier van werken is hetgene waar de totaalprijs van je shoot vanaf hangt.
En iemand die 4 of 5 foto's van jou op internet ziet, kan onmogelijk bepalen wat de waarde van zo'n hele shoot moet zijn op basis van die plaatjes.

Ja, je kunt een schatting geven van wat je er zelf voor zou willen betalen.
Maar dat is niet waar dit topic over gaat... Anders zou de topic titel zijn: "wat zou jij voor mijn fotoshoot willen betalen?".


Kijk, een hobby 'mag' natuurlijk geld kosten.
Maar als je jezelf serieus wil nemen en de markt niet te veel wil verstoren... Dan is het toch verstandig om eens goed na te denken over je prijzen.
Want als jij jezelf niet serieus neemt, doet je klant dat zéker niet.

Mijn eigen ervaring is ook, dat hoe duurder mijn shoots werden, hoe fijner mijn klanten.
En dat ik vaak bij gratis shoots de meeste problemen ervaar met klanten.


__________________________________

Hoe bouw je nou zo'n prijs op?
Hieronder een lijstje met punten waar je rekening mee moet/kunt houden (in willekeurige volgorde)

- Fotokwaliteit.
Natuurlijk een hele belangrijke. Je kunt best waardeloze foto's leveren en 1.000,- euro voor een shoot vragen. Maar er moet natuurlijk een markt voor zijn. Aan de andere kant; als je voor 1 shoot veel geld krijgt, hoef je minder shoots te doen dan wanneer je heel weinig geld vraagt voor een shoot en er dus heel erg veel moet doen om aan het zelfde eindbedrag te komen.

- Foto Apparatuur.
Je fotospullen... Ze verslijten, dus ze moeten afgeschreven worden en eens in de .... jaar moeten ze vervangen worden.
Je kunt je voorstellen dat iemand met een dure middenformaat Hasselblad van 40.000 euro of een high-end fullframe spiegelreflex van 6.000 euro wat hogere kosten heeft, dan iemand die voor 399,- euro een instap spiegelreflex cameraatje koopt. Hetzelfde geldt voor lenzen.
Als je een camera hebt van 6.000 euro en die wil je iedere 6 jaar opnieuw kopen, dan moet je dus zorgen dat je jaarlijks 1.000 euro opzij legt voor die nieuwe camera. Heb je een camera van 399,- euro die je iedere 6 jaar opnieuw zou willen kopen, dan hoef je maar 67,- euro per jaar opzij te leggen voor die nieuwe camera.
Dat geld moet wel verdient worden... Dus daar zit al flink wat verschil in.

- Verzekeringen.
Misschien heb je die wel niet. Dan kost het 0,- euro. Tenzij je camera of lens kapot gaat... Dan moet je van ander geld nieuw zien te kopen, want je kunt geen shoots doen als je apparatuur kapot is en je hebt geen verzekering.
Heb je wel een verzekering, dan moet je geld voor de premie opzij leggen.
Niet alleen voor de camera apparatuur. Maar professionals moeten ook bijv. een zakelijke reisverzekering afsluiten, de camera verzekering is voor professionals duurder, en je hebt een bedrijfs aansprakelijkheids verzekering nodig. En bijv. een arbeidsongeschiktheidsverzekering.

- Computer, beeldscherm, etc.
Begin je net met fotograferen op jonge leeftijd, dan gebruik je misschien de computer van je ouders... Kosten: 0,- euro.
Ben je serieus bezig met fotografie, dan wil je een pc die snel genoeg is, een goede monitor (met juiste kleurweergave), kalibratie apparatuur, etc.
Kost al snel duizenden euro's en die pc moet ook iedere paar jaar vervangen worden. Dus daar moet je jaarlijks ook weer geld voor opzij leggen.

- Software.
Genoeg mensen die illegaal een versie van photoshop ofzo downloaden.
Dat kun je eigenlijk niet maken... Maar een losse versie kost ongeveer rond de 1.000,- euro (last time i checked).
Je kunt natuurlijk ook van goedkopere programma's gebruik maken... Maar zorg wel dat je het legaal doet. En dat is in veel gevallen niet gratis. En ook software moet regelmatig geupgrade worden. = extra kosten.

- Website/design/promotie materiaal
Een eigen domein. Eigenlijk een must.
Als je zelf kunt ontwerpen, heb je behalve de domein + hosting kosten geen extra kosten voor een website designer.
Maar kun je dat niet, dan moet je dat uitbesteden. En dat kan afhankelijk van je wensen enkele honderden tot meerdere duizenden euro's kosten. In principe is dat maar eenmalig, en eventueel wat onderhoud. Maar toch, weer een extra kostenpost die je moet berekenen.
Daarnaast heb je een huisstijl nodig. En moet je natuurlijk visitekaartjes drukken, flyers maken, en ander promotie materiaal (hoogwaardige kwaliteit portfolio bijvoorbeeld).
Eventueel wat opzij leggen als je een stand wil op beurzen, evenementen, of in bladen wil adverteren.

- Locatie.
Je hebt een plaats nodig waar je kunt werken.
Thuis bij je ouders is dat waarschijnlijk gratis... Maar als je een kantoortje wil huren, of een studio nodig hebt... Dan zijn dat ook weer maandelijkse extra kosten.
En vergeet natuurlijk het stroomverbruik niet om al je apparatuur te laten draaien en jezelf warm te houden.

- Vervoer.
Je hebt meestal ook een vervoermiddel nodig.
Als je een OV studentenkaart hebt, is dat handig en gratis...
Anders moet je betalen voor openbaar vervoer of een auto...
Ook die kosten moeten weer in je prijs terug komen.

- Scholing.
Om fotograaf te worden in Nederland heb je niet perse een opleiding nodig.
Doe je die wel, dan moet je al die jaren en de kosten natuurlijk uiteindelijk weer terug verdienen met je reportages. Dat moet je ook in je prijs doorberekenen.
En natuurlijk wil je je technieken up to date houden. Volg je af en toe een cursus, of zoek je inspiratie van collega's op internet... Ook dat is allemaal tijd die je in jezelf en je werk stopt, die uiteindelijk door je klanten betaald moet worden.

- Tijd.
Een hele belangrijke.
Want het kost tijd om met een fotoshoot bezig te zijn.
Voorbereidend werk (je klant werven, emailen, voorbereiden op de shoot) - je reistijd (een en terug) - even koffie drinken - de shoot zelf - op de pc zetten van de foto's - uitzoeken en online zetten voor je klant - evt. zelf nog wat bewerken/uitzoeken voor je eigen portfolio of op social media - de nabestelling van je klant opnemen - foto's bewerken en naar afdrukcentrale verzenden - controleren of de bestelling goed is aangekomen en je klant tevreden is.

Reken voor de grap maar eens uit hoe veel tijd dat kost per shoot. Zoals Nikki hierboven al aan gaf.
Heel simpel voorbeeldje?
Voorbereiding: 1 uur (en dat is weinig...)
Reistijd: 2 uur (totaal voor heen en terugreis)
Koffie drinken, wachten tot het paard echt klaar is en afscheid: 30 minuten.
De shoot: 1,5 uur (natuurlijk afhankelijk van wat je allemaal gaat doen)
Tas uitpakken, accu aan de lader, kaartje met foto's op de pc zetten: 10 minuten
Foto's uitzoeken en online zetten: 1 uur
Nabestelling verwerken (hele proces): 2 uur

Totaal: ongeveer 8 uur werk.
Voor 1 shoot.

En dat is alleen de shoot.
Niet eens de tijd die je kwijt bent voor het promoten van je fotografie, kennis up to date houden, website up to date houden, boekhouding, etc. etc.

Want dat komt er óók nog bij natuurlijk.


- Belastingen
Ja... belastingen horen er ook bij.
Voor de professional betekend dat een complete btw boekhouding en inkomstenbelasting.
Voor de amateur/hobbyist is het een simpele boekhouding en natuurlijk het opgeven van je inkomsten onder "werk uit overige inkomsten" bij je jaarlijkse belastingopgave.

Voor de prof is het zo'n 20% aan btw over alle diensten, dat ze gelijk moeten inleveren...
Plus natuurlijk inkomstenbelastingen van zo'n 45%.

Voor de hobbyist zijn het alleen de inkomsten belastingen van zo'n 45%.


Wat betekend dat als een prof 100,- euro voor een shoot vraagt?
Daar gaat zo'n 20% btw vanaf.
Dus blijft er 80,- euro over.

Als dat pure winst is (en dat is natuurlijk niet zo, want al die kosten die ik hierboven heb opgeschreven moeten daar nog vanaf), dan moeten daar nog inkomstenbelastingen over betaald worden van zo'n 45%.
Dan blijft er nog ongeveer 45,- euro over als "winst" op die fotoshoot.

Maar goed... 45 euro voor 1 shoot van 8 uur werk...
Dat is 5,60 euro per uur.

De hobbyist die ook 100,- euro vraagt, heeft natuurlijk niet te maken met btw.
Dus die komt er wat dat betreft wat beter vanaf qua inkomsten (maar let wel op, btw mag dan dus ook niet afgetrokken worden over aankopen).
De hobbyist zal dus na de inkomsten belastingen ongeveer 55,- euro over houden.

En nogmaals, daar moeten alle kosten/afschrijvingen/premies/etc. ook eigenlijk nog vanaf (maar dat geeft nu een iets te ingewikkeld reken voorbeeld).





Hoeveel kun je vragen voor je foto's?
Reken het eens terug: Wat WIL je verdienen met je foto's.
Welke kosten heb je?
En wat moet je dus gaan vragen om aan dat tarief te komen?


De meeste klanten zullen er ook zeker niet bij stilstaan dat er zó veel werk en kosten bij een simpele fotoshoot komen kijken.
Een opmerking als: "Goh, da's makkelijk geld verdienen voor een uurtje werk" hoor ik ook regelmatig.
Pas als je uitlegt wat er bij komt kijken, is er (meestal) begrip voor de hoge prijs.

Rennie89
Berichten: 37268
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 11:52

er word hier overigens gevraagt wat je kan vragen voor een shoot, sommige moeten gewoon nog oefenen, máár dat betekent niet dat je de foto's gratis moet geven. Ben dat vergeten te vermelden :P Ik zou ten alle tijden wel wat geld vragen, sowieso voor hoge resolutie. Geef nooit iets compleet gratis weg :n

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 11:54

lifaya - je maakt echt prachtige foto's, kan ik nog heel wat van leren _O_ Zou er iig wel meer dan 100 euro voor vragen.
kani_ejj - Ik ga met renee mee :j

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 11:56

lifaya schreef:
er word hier overigens gevraagt wat je kan vragen voor een shoot, sommige moeten gewoon nog oefenen, máár dat betekent niet dat je de foto's gratis moet geven. Ben dat vergeten te vermelden :P Ik zou ten alle tijden wel wat geld vragen, sowieso voor hoge resolutie. Geef nooit iets compleet gratis weg :n


Ik geef ook geen hoge resolutie foto's gratis weg, maar ik durf nog geen geld te vragen voor mijn shoots, omdat ik bang ben dat als het een keer helemaal mislukt, dat de 'klant' dan boos wordt. :=
Ik kan vaak wel een paar redelijke foto's schieten, ook met slecht weer, maar soms heb ik dagen dat het echt niet lukt, dus dan vind ik het ook niet reëel om geld te vragen..

Piepiekuiken
Berichten: 240
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:34

My_Little_P Ik vind jouw foto's erg leuk!! Vind dat jij wel rond de 50,00 euro zou kunnen vragen. :)

Lifaya Haha, nou, ik moet zeggen dat ik altijd een zwak heb voor jouw foto's! Zou er sowieso wel minstens 90,00 euro voor over hebben!

Kani_ejj Jouw foto's spreken mij niet zo aan. Ik denk dat ik jou tussen de 10 en 15 euro schat.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


* oops. Ik vraag er nu max 15,00 euro voor omdat succes bij mij bijna nooit gegarandeerd is. Maar ze mogen bij mij zelf uit kiezen welke foto's ze willen, maakt niet uit hoeveel. En die krijgen ze ook in origineel bestand zodat ze er zelf iets mee kunnen doen. :)
Ben benieuwd :D

SternPhoto

Berichten: 6078
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:46

Mag ik vragen wat je er niet van aanspreekt ?
Ik probeer juist een beetje andere foto's te maken.
Tips kan ik altijd gebruiken

Piepiekuiken
Berichten: 240
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:57

kani_ejj schreef:
Mag ik vragen wat je er niet van aanspreekt ?
Ik probeer juist een beetje andere foto's te maken.
Tips kan ik altijd gebruiken


Hm. :) Lastig uitleggen. Of een foto me aanspreekt ligt meer aan wat de foto uitstraalt zegmaar. Mijn eigen foto's spreken mij ook niet aan. Misschien was het wel een beetje stom commentaar op jouw foto's. Moet je maar even in het topic Lapaz en Junior kijken bij fotokunst. Die foto, die spreekt mij echt wel aan! Prachtig. Daar krijg ik gewoon een bepaald gevoel bij. Dat kreeg ik bij jouw foto's niet.
Ik mis gewoon iets in jouw foto's, maar kan er niet echt mijn vinger op leggen wát ik nou precies mis...

Sorry...

Leonyr

Berichten: 2558
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 15:48

Pag 5

KirstenVosje: Wellicht zou je kunnen oefenen met compositie, licht en kleur. Zo vind ik de eerste foto zeer geslaagd, maar daar kan je eventueel het touw wegwerken.
Op dit punt zou ik nog niet betalen.
Machie: Nette foto's! Wellicht kun je de kleuren en belichting nog wat spannender maken.
Rond de € 20,-
Gianti: Prachtige foto's!
€ 40,- / € 50,-?
lifaya: Ga je dat serieus nog vragen? >;)
€ 100,- / € 120,-
My_Little_P: Leuke foto's, vooral degene die uit de studio komen.
€ 30,-
kani_ejj: Nog niets sorry. Vooral vanwege onscherpte, de kleuren en compositie's.
Annelinde: Mooie scherpte, maar ik heb ergens het idee dat je resultaten nog niet zo constant zijn?

Wat foto's van mijn kant. :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 15:50

Leonyr, bedankt! Ik zal er zeker mee aan de slag gaan! :)

Leonyr

Berichten: 2558
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 15:57

KirstenVosje schreef:
Leonyr, bedankt! Ik zal er zeker mee aan de slag gaan! :)

Dan ben ik benieuwd naar de vorderingen. Vaak heb je maar een klein zetje nodig, en dat gaat alles ineens vele malen beter! :)