[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 15:50

Ik kom mij hier sinds lange tijd (lees: een jaar) ook weer melden. Ik zal ook even een aantal pagina's beoordelen voordat ik mijn eigen foto's plaats. Ik geef bewust geen prijzen omdat ik van mening ben dat je uit mijn commentaar wel zou kunnen opmaken wat ik er van vind. Zelf hoef ik dan ook geen prijs erbij als je mijn foto's taxeert. Mochten mensen dit echt niet fijn vinden dan wil ik het alsnog wel doen:

Pagina 94:
Naomi_King: Je eerste foto vind ik heel mooi vastgelegd ondanks de iets mindere scherpte maar dat past bij de foto vind ik. De anderen vind ik ook zeker mooie foto's mooie scherpte diepte.
Murosch: ik vind je dierentuin foto's heel mooi gelukt, de eerste foto vind ik wat ongelukkig qua positie en scherpte.
Hes_Han: wauw! Ik vind je foto's echt heel gaaf, en dan nog niet eens qua bewerking maar ook qua compositie. Bij die laatste had ik echt even een wauw momentje.
xRiiannex: Je kan je prijs 5 euro omhoog doen en dan bij de prijs in een foto (of meerdere zonder logo doen. Of mensen inderdaad er van tevoren op wijzen.
LisannePruts: Voor een 3e keer vind ik het al aardige foto's. Je kan nog kijken naar compositie zodat het onderwerp van je foto nog beter uitkomt.
sunnybellami: Ik vind de bewerking vooral gaaf die je doet. Over de composities ben ik wat minder enthousiast, misschien dat de paarse bloemen te veel op de voorgrond zitten ondanks dat ze onscherp zijn. De actiefoto vind ik wel heel gaaf.
xElmoni: Ik vind dat je een goed begin maakt. Je eerste foto vind ik heel leuk, de 2e wat minder maar dat is omdat die vooral ook heel gewoon is denk ik. Lekker door blijven oefenen.
Joy_Mennings: Ik vind ze wel mooi gelukt maar iets minder vervaagde achtergrond spreekt misschien iets meer aan. Soms vind ik het wel mooi maar niet altijd.
Phiep: Ik vind je foto's heel gaaf, vooral de dalmatiër vind ik heel mooi ook qua licht.
Piecon: Leuke foto's maar toch spreken ze mij niet zo aan. Misschien te veel geel/rood in de foto's.
Ushanka: Gave foto's. Hele mooie kleuren ook, spreekt mij wel aan. Je composities zijn ook mooi en passen binnen het beeld.
Rena100: Je denkt goed na over je compositie dat is een goed begin. Dat vind ik belangrijk voor een foto. Qua bewerking komt dat helemaal goed denk ik. Lekker dooroefenen.
mie123gie: Ik vind je foto's wel mooi maar ze zijn niet helemaal mijn ding. De donkere stijl past dan wel weer bij de foto's maar soms zijn ze nogal onduidelijk/ruis.
Believe: Ik vind je foto's wel een fijne sfeer hebben maar ik ben niet zo'n fan van de compositie van de eerste 2. Je hebt ze van onderen gefotografeerd waardoor er een wat vreemd beeld ontstaat. Iets meer rechtop zou mooier zijn denk ik. Ook qua nabewerking kan het nog wel iets mooier denk ik om de foto er echt uit te laten springen. Je laatste vind ik dan zeker weer beter.
Murosch: wat een verbetering met de eerder geposte foto's op deze pagina! Je laatste foto springt er echt uit. Die is heel mooi gelukt.

pagina 95:
GerdjeHoran: je tweede foto vind ik echt heel mooi. Prachtig licht en mooie bewerking.
Marjoow: Ik vind je eerste twee foto's echt prachtig vooral die tweede knalt eruit. Die zonnestralen die je heel licht ziet vind ik prachtig. De rest vind ik wat 'gewoontjes' in verhouding tot die andere twee.
Lindeeee: Ik vind je foto's nog een beetje gewoontjes. Geen spannende composities. Ik zou lekker dooroefenen!
Keell94: Gave platen! Die eerste knalt eruit. Heel gaaf (heb je daar bewust geen watermerk op?)
Borstnoot: Allereerst: leuk dat je het opschrijft, weer eens wat anders haha. Ik vind je foto's gave platen. De laatsten vind ik heel gaaf. Mooie bewerking en mooie stijl. Ik kan ook wel degelijk een eigen stijl ontdekken dat vind ik leuk.
xGjilke: Je laatste foto's vind ik mooier dan de eerste. Toch mist er iets maar kan ik niet goed benoemen wat.

Pagina 96:
Sunnybellami: Ik ben ineens meer fan van jou sinds pagina 94. Ik vind deze wel echt heel gaaf geworden. Gave bewerking ook.

Pagina 97:
Brenda_85: Leuke foto's! De tweede vind ik qua kleuren heel erg mooi en de black foto is ook mooi zeker qua compositie.
Terrabeertje: je foto's vind ik nog wat gewoontjes. Je hebt er wel over nagedacht dat kan je zien maar de bewerking is wat saai en de eerste foto heeft een vrij vreemde compositie.
_Linda: Je bewerking aan de hand van blackfoto's vind ik erg goed gelukt. Het paard staat soms wel wat ongelukkig daar zou je nog aan kunnen werken (opgewekte blik bijv. dat spreekt meer aan denk ik).
mie123gie: Hmm ik blijf bij mijn vorige commentaar. Veel ruis in je foto's maar ik vind het desondanks wel gaaf dat je het doet. Sommige composities vind ik wel mooi uitgezocht.
Murosch: Elke keer als ik nieuwe foto's van je zie ga je vooruit. Je foto's spreken nu meer aan zeker die van het meisje. Daar zit ook emotie in de foto daar hou ik van.

Pagina 98:
Joy_Mennings: Ik vind je foto's wel mooi, maar wel heel dichtbij. Iets te dichtbij naar mijn idee. Ik werd er een beetje bang van eerlijk gezegd. Desondanks weet je wel de emotie erin te leggen met daarbij mooie scherpte
Billionache: Gave foto's. Ik vind je rijbak foto ook heel mooi gelukt. Hele mooie scherpte heb je in je foto's en hele fijne kleuren.
JAV: allemachtig wat maak jij een enorm gave platen zeg! Vanaf de eerste was ik meteen fan. Die kleuren in je foto's passen zo enorm mooi bij het geheel. Ze zijn echte en aanvulling op het geheel. De beste foto's die ik hier tot nu toe gezien heb verreweg!
Gabyshyy: Mooi foto's, mooie kleuren. De compositie wat minder. Het lijkt net of die hond aan het poepen is haha
Keell94: Leuke foto's! Ook de familie. Ik zou zelf nog iets lager gaan zitten zodat ze er recht voor staan. Iets te hoog genomen naar mijn idee. De rest vind ik ook erg gaaf. Vooral de zwart witte.
mariekeoo: Leuke foto's, mooie kleuren gebruikt maar wel wat doorsnee naar mijn idee. Erg leuk gedaan met de kids.
Liselot: Wauw, enorm mooi vastgelegd. Hele mooie kleuren waardoor de foto heel zacht lijkt. Ik ben er wel fan van.
Joy_Mennings: Je foto's ogen een beetje grauw. Nu ben ik opzich wel fan van hele lichte fotografie. De kleuren van de hond passen wel mooi bij de omgeving. Je zwart wit foto vind ik mooi gelukt.
Mie123gie: Ik ben er niet enorm van onder de indruk. Veel ruis (fotografeer je altijd met een hoge ISO? Ikzelf zit altijd niet hoger dan 200 en dan vind ik het zelf al veel) Ik vind ze ook heel donker wat ik jammer vind. Doe je ook nabewerking? Zo ja, dan zou ik de kleuren wat helderder maken zodat het meer spreekt.

Zo, dat was hem. Ik hoop dat mensen er vooral wat aan hebben. Mocht je echt een prijs willen weten moet je mij even mentionen. Ik zal even een aparte post maken met wat van mijn eigen foto's.


Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 16:07

Ik zal mijn foto's op chronologische volgorde neerzetten zodat je (hopelijk) een beetje progressie kan zien:

Foto van een jaar terug om te vergelijken:
Afbeelding

Een afscheidsshoot:
Afbeelding

Oostvaardersplassen:
Afbeelding

Blauwe stad:
Afbeelding

En sinds kort heb ik een nieuwe 50mm maar met werk en weer is het me nog niet helemaal goed gelukt hem uit te proberen. Dus ik heb een erfstuk uit de kamer geprobeerd:
Afbeelding

Ik heb binnenkort een voorjaarsshoot staan van een ZZL paard dus ik ben benieuwd. In de tussentijd ga ik enorm veel op mijn zusje oefenen die het enorm leuk vindt voor de camera te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 20:37

Maaike_Melis schreef:
JAV: allemachtig wat maak jij een enorm gave platen zeg! Vanaf de eerste was ik meteen fan. Die kleuren in je foto's passen zo enorm mooi bij het geheel. Ze zijn echte en aanvulling op het geheel. De beste foto's die ik hier tot nu toe gezien heb verreweg!


Hallo Maaike,

Wat een leuke reactie. Heel erg bedankt voor de complimenten!

__
De foto's op pag. 98 zijn wel gemaakt met de 7D + 70-200 F/2.8 Tamron. Ik ben nu in het bezit van de 5D Mk III & 70-200 F/2.8 II. Geen moment spijt van de aankoop, de kwaliteit is echt omhoog gegaan!

Afbeelding
Afbeelding

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 23:56

Maaike, ben het nu idd met je eens na het zien van de foto lager standpunt. Geen logo is niet bewust. Dit zijn de originele bestanden die ik heb geupload vanwege boktupload en nog een beetje kwaliteit :p die sla ik altijd op zonder logo vanwege eventueel nabestellen

PW Photographs
Voor meer informatie, zie mijn website - http://www.pwphotographs.nl

Brenda_85
Berichten: 264
Geregistreerd: 14-04-14
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:13

Mijn taxaties vanaf pagina 97 :)

terrabeertje: De middelste foto is wel leuk. De andere spreken me niet zo aan. Bij de foto met de hond valt hij niet op doordat de foto erg donker is, het idee is wel leuk. De laatste vind ik ook te donker en geen mooie compositie. Voor nu zou ik er nog niks voor vragen.

_Lina: Vind de eerste erg mooi! Het paard heeft een aparte blik in zijn ogen wat me langer naar de foto doet blijven kijken. De 2de is ook mooi maar spreekt wat minder aan. Mooie scherpte en kleuren ook.
Voor de shoot en het aantal foto's die je wilt gaan doen zou ik 15 euro vragen. Ben wel benieuwd naar foto's van een hele shoot!

mie123gie: Je bent inderdaad vooruit gegaan! Vind het licht bij de laatste apart. 30 euro
De tweede reeks die je hebt geplaatst vind ik minder. Mis er scherpte en kleur.

Murosch: De laatste foto vind ik erg mooi! De andere ook maar spreken me wat minder aan door de wat harde kleuren en schaduwen zoals bij de 2 van de honden. Van het meisje zijn ook leuk. 30 euro

Joy_Mennings: Leuk met verschillende composities gespeeld! De eerste vind ik het licht ook apart, daardoor wordt de foto wat spannender. 30 euro

billionache: Gewoon stuk voor stuk prachtige foto's! Goede kleuren en scherpte. Zou rond de 80 euro vragen voor een gemiddelde shoot.

JAV: Wauw wat een super gave foto's!! In modellen fotografie ben ik niet zo thuis maar het zijn originele composities en erg mooie kleuren zeker bij de kinderfoto's. De dierenfoto's ben ik fan van! Rond of boven de 100 euro kan je er zeker wel voor vragen.

GabyShyy: Mooie foto's! Zeker de eerste heb je heel mooi vastgelegd! 40 euro

Keell94: De eerste foto's spreken me niet erg aan. De zwart witte van het paard vind ik dan weer erg mooi!! Ook de hond in de mist is leuk. Bij sommige foto's vind ik de kleuren nog wat te geel/groenig zoals bij de blackfoto. Doordat de foto's naar mijn idee heel wisselend zijn hou ik het op 30 euro.

mariekeoo: Mooie zachte kleuren! Het zijn leuke foto's maar nog niet heel speciaal. 30 euro

Liselot: Ben totaal niet thuis in de newborn maar vind de foto's een mooie zachte uitstraling hebben en leuke composities 80 euro

Joy_mennings: Eerste 2 vind ik meer leuke kiekjes maar niet bijzonder voor een shoot. De zwart wit daarin tegen is erg mooi qua licht en zachtheid! Eerste 2 zou ik niks voor vragen. een reeks van de kwaliteit van de laatste 40-50 euro.

Maaike-Melis: Je bent erg vooruit gegaan vergeleken bij de eerste foto!! Vind degene van de afscheidshoot en van het erfstuk mooi. Ze hebben zachtheid en fijne kleuren. De andere 2 spreken me niet aan maar dat komt vooral door de compositie. Voor een gemiddelde zou ik 25 euro vragen.

JAV: Ze worden alleen maar steeds mooier! Echt gaaf. Boven de 100 euro

Nog 3 van mijn foto's van de laatste tijd. Ze zijn weer wat teveel verscherpt door Flickr.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.facebook.com/BrendaBronkhorstFotografie
http://www.brendabronkhorstfotografie.nl

matedor

Berichten: 964
Geregistreerd: 06-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:53

Ik heb een tijdje niks gepost maar ik zou ook weer eens een poging wagen!
Ik heb getaxeerd vanaf pagina 98.

@Joy_Mennings: Mooie scherpe foto's met veel detail! beetje lastig taxeren omdat ik hier geen ervaring mee heb maar ik denk dat ik er rond de 20/25 euro voor zou geven.
@Billionache: gaaf! helemaal mijn style!! mooi kleurgebruik en heldere foto's! 60 tot 70 euro.
@JAV: Mooie foto's, het laatste mensen portret en studioportret spreekt mij iets minder aan, verder niks op aan te merken! ook 60/70 euro.
@GabyShyy: die eerste foto springt er echt uit! mooi gewerkt met de kleuren, ziet er nattuurlijk uit! 50 euro.
@Keell94: leuke foto's! de eerste familiefoto vind ik niet heel speciaal, de 2e foto wel heel mooi! de actiefoto's spreken mij ook aan! maar de andere foto's vind ik net iets missen. 30 euro.
@mariekeoo: mooi zacht kleurgebruik en scherpe foto's! 50 euro.
@Liselot: mooie dierbare foto's die je op de gevoelige plaat hebt vastgelegd! ik zou er 50/60 euro voor geven.
Joy_Mennings: leuke foto's maar ik vind ze nog niet heel bijzonder. wel goed scherp! het mensenportret is mooi gelukt! 20 euro.
Mie123gie: Ik vind je foto's een beetje donker uitgevallen, probeer ze iets lichter te krijgen dan is de ruis ook minder. ik zou er nog niks tot een tientje voor vragen.
Maaike-Melis: heel goed vooruitgegaan! je hebt leuke composities maar ik mis nog net iets. 30 euro
@JAV: opnieuw heel gaaf! deze foto's vind ik nog mooier als je vorige post! 60/70 euro
@Brenda_85: Gave foto's! vind je twede foto iets minder maar die laatste is prachtig!! 60 euro.

een aantal van mijn foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

never give up on things that make your smile
Instagram fotografie: https://www.instagram.com/veerlek.fotografie/
Fotografie: http://www.bokt.nl/markt/ad/414764/sfee ... aangeboden

mie123gie
Berichten: 1319
Geregistreerd: 14-02-11

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 19:17

Bedankt voor alle adviezen! Ik fotografeer met de ISO tot max 200 dus daar kan de ruis niet aan liggen. Misschien ligt het aan de lens.

Over het donkere gesproken, tha dat is verschil in smaak. Ik vind lichte foto's ongelofelijk lelijk. Mijn klanten vinden dit ook daarom kiezen ze voor mij ;)

/\\\

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 22:38

Ik heb heel erg lang dit niet gedaan, ben ook een tijd van bokt af geweest dus ik wil binnenkort op de rest een goede taxatie gaan geven ook en , voorlopig ben ik benieuwd wat jullie voor mijn foto's zouden geven. Het zijn concert en portretfoto's, ik snap dat er misschien weinig mensen zijn die van de concertfotografie echt verstand van hebben maar een eerste indruk qua prijs ben ik zeer benieuwd naar !

Concert:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Portret:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 00:38

Leuk dit topic! Dat ik die niet eerder tegen ben gekomen! Ik ga ook even proberen te taxeren :D

Blz 98:
Joy_Mennings: Ik vind persoonlijk de kleuren niet zo mooi, een beetje flets. Maar verder vind ik de foto's prachtig! Mooie style! Ik denk dat ik er wel €45,- voor zou geven!
billionache: Wauw, práchtig! Echt heel mooi, helemaal mijn smaak! Sommige delen lijken wat overbelicht, maar ik zou er wel €65,- voor geven!
JAV: Oh my god, wat ontiegelijk mooi! Echt heel erg mooi.. Wel €90,- hoor!
GabyShyy: Leuke foto's! Vooral die van de herder spreekt mij aan! €45,-
Keell94: Persoonlijk vind ik de groepsfoto minder leuk, maar ik hou gewoon nooit zo erg van zulke foto's hihi. De rest vind ik echt heel mooi, zoals ik van je gewend ben! Ben echt fan van jouw werk haha. Je bent echt zo erg vooruit gegaan! €65,-
mariekeoo: Mooie, pakkende foto's! Ze laten je echt het moment 'voelen'. €55,-
Liselot: Heel erg mooi! Echt lief die foto's. Heel puur.. €50,-
Joy_Mennings: Leuke foto's, ik vind het portretfoto het mooist, de hond spreekt mij niet heel erg aan. €30,-
mie123gie: Foto 4 vind ik erg mooi! De belichting vind ik alleen bij de rest niet zo heel mooi, ik zou de foto's wat lichter maken. En de kleuren wat opvallender/minder flets! €30,-

Blz 99:
Maaike_Melis: De kleuren in jouw foto's vind ik voral erg mooi! En de scherpte diepte ook! €55,-
JAV: Echt, ik ben sprakeloos! PRACHTIG! Net als op de vorige pagina. Echt €99,- +!
Brenda_85: Gave foto's! €60,-
matedor: Leuke foto's! Mis af en toe wat scherpte maar kan ook aan het uploaden liggen! €40,-
YentlShots: Wauw, gaaf! Ik vind de foto's erg aansprekend! €80,-


Nou, laat ik ook maar wat foto's plaatsen dan :D Ik vind mijn foto's zelf nog niet zo gaaf en mooi als vele in dit topic, maar ben toch benieuwd wat jullie ervan vinden!
/ honden fotografeer ik al langere tijd, mensen pas sinds kort :)
Heette voorheen FaCeli Fotografie, nu niet meer. Vandaar sommige logo's.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Gaby9

Berichten: 224
Geregistreerd: 01-11-14

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 08:52

Bedankt voor alle prijzen en adviezen! Vind het altijd interessant dat iedereen een andere mening over iets heeft :D

Liselot

Berichten: 32188
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:03

Ik vind het toch wel schrikbarend dat mensen denken dat ik voor €50/60 euro een newbornshoot doe :oo
Ik ben hier incl nabewerking zo'n 6 a 7 uur mee bezig. Heb studiohuur te betalen, afschrijving van mijn apperatuur en moet ook nog eens inkomstenbelasting betalen

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Marjo

Berichten: 37202
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:18

Er word hier beoordeeld op basis van kwaliteit van je foto's niet op wat je er daarnaast nog allemaal bij moet betalen he... dat word niet doorberekend.

Liselot

Berichten: 32188
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:21

Maar dan is het toch helemaal geen waarheidsgetrouw topic?

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Marjo

Berichten: 37202
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:22

Zoek even een aantal pagina's terug want die discussie is al eens geweest :P

Marjo

Berichten: 37202
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:25

Misschien kun je trouwens ook eens anderen gaan taxeren? Er zijn al een boel mensen die jou hebben getaxeerd en of je het nou wel of niet eens bent met het commentaar er word wel tijd en moeite in gestoken. Dan is het wel zo netjes om dat even terug te doen :)

Fem

Berichten: 12497
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:26

Liselot schreef:
Maar dan is het toch helemaal geen waarheidsgetrouw topic?


Het is wel waarheidsgetrouw...
Er wordt getaxeerd maar wat de persoon het zelf waard vindt...

Overigens had ik me voorgenomen om niet te reageren... iemand die niet de moeite neemt om anderen te taxeren, daarna wel gaat 'huilen' om de taxaties die ze wel krijgt, daar wilde ik eigenlijk geen energie aan besteden..

Sometimes I'm hard on me,when dreams don't come easy.
I wanna look back and say, I did all that I could.
Yeah at the end of the day, Lord I pray, I have a life that's good.

Liselot

Berichten: 32188
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:29

Ik denk eerder dat veel mensen gaan huilen als ik wél ga taxeren :')
Maar goed het is me wel duidelijk, toedeloe!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Fem

Berichten: 12497
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:30

Liselot schreef:
Ik denk eerder dat veel mensen gaan huilen als ik wél ga taxeren :')
Maar goed het is me wel duidelijk, toedeloe!


Je komt er wel makkelijk vanaf zo hè...

Dus wat kwam je hier nou werkelijk doen?

[Edit] over het algemeen zijn het alleen de mensen die zich professioneel noemen die hier komen huilen..
Maar als je er toch gewoon je centjes voor krijgt, wat zal het jou dan aan je bips oxideren wat er hier getaxeerd wordt...
Laatst bijgewerkt door Fem op 23-02-17 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sometimes I'm hard on me,when dreams don't come easy.
I wanna look back and say, I did all that I could.
Yeah at the end of the day, Lord I pray, I have a life that's good.

Marjo

Berichten: 37202
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:31

Liselot schreef:
Ik denk eerder dat veel mensen gaan huilen als ik wél ga taxeren :')
Maar goed het is me wel duidelijk, toedeloe!

Zo maak je je er wel makkelijk van af zeg. Jammer dat je anderen wel moeite voor jou laat doen maar je die dienst niet andersom kan bewijzen.

Niemand huilt hier overigens over de taxatie... behalve jij nu.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:48

Ik volg dit topic al een flinke tijd...
Maar volgens mij is het helemaal niet bedoeld als de complete fotoshoot voor 50/60 euro.
En het is natuurlijk ook maar net of degene die jou taxeert iets heeft met de soort fotografie en hoe je de foto's nabewerkt :+

En beetje sneu om te zeggen dat mensen gaan huilen als je gaat taxeren, beetje respect zeg.

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:04

Dit topic is ook niet bedoeld voor professionele fotografen die hier hun werk van gemaakt hebben en gestart zijn met kvk. Want dan passen de taxaties inderdaad helemaal niet.

Ik denk dat dit meer een leuk topic is voor beginnende of startende fotografen die graag wat ernaast willen verdienen.

Als je het niet met de taxatie eens bent zou ik geen foto's meer plaatsen en gewoon de eer aan jezelf houden :)



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:15

Liselot schreef:
Ik denk eerder dat veel mensen gaan huilen als ik wél ga taxeren :')
Maar goed het is me wel duidelijk, toedeloe!


Maar daar gaat het toch niet om? Staat ook netjes in de OP en overal in het topic geloof ik dat het wel zo netjes is om zelf ook te taxeren als je zelf getaxeert wilt worden.

Ik zal van het weekend eens zitten voor taxaties. Ik fotografeer zelf dan niet meer (nouja alleen m'n eigen uk :+ ) maar vind het wel leuk om te kijken en te lezen (en ik heb gelijk een wishlist van bij wie ik een fotoreportage wil :+ )

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:57

Celine_Famke: Dankjewel leuk dat je dat zegt haha, ben inmiddels van camera veranderd en merk nu al zoveel verschil. De groepsfoto ja is de eerste keer dat ik daar echt een aanvraag van kreeg, zij zijn er gelukkig heel blij mee en daar doe ik het voor maar er is zeker ruimte voor verbetering :P

Bedankt voor je taxatie, ik vraag momenteel €25 voor een normale fotoshoot en €40 voor een deluxe fotoshoot

Vind je mensen foto's wat gelig ogen op de eerste op het station na, ze mogen wat spannender maar zoals je zei je begint net dus komt vanzelf :) lekker gaan oefenen. De paarden foto's van je ken ik haha, en die zijn mooi scherp, probeer alleen wel je horizon recht te houden :) op basis van je paarden €40

Liselot: Jij plaatst zelf hier je foto's en dat mensen minder taxeren dan jij vraagt tsja, wij houden inderdaad geen rekening met een pand dat je huurt of dergelijke, wij beoordelen alleen op basis van de foto's die jij plaatst, dus dat je nu gaat janken hier dat je onder wordt getaxeerd? Mensen beoordelen op wat zij het waard vinden en je wilt zelf wel taxaties ontvangen maar neemt niet de moeite de rest ook te taxeren. Ik taxeer altijd iedereen want dat is net zo eerlijk, net zoals ik willen zij ook graag feedback ontvangen

PW Photographs
Voor meer informatie, zie mijn website - http://www.pwphotographs.nl

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:30

Ik lees hier vaak mee en vind het altijd interessant om te zien. Ik fotografeer zelf al een tijd lang maar pas sinds kort eigenlijk wat serieuzer. Ik vraag geen geld voor mijn foto's en ben dit voorlopig ook nog niet van plan, alles wat ik nu schiet is puur oefenen en mezelf verbeteren.
Toch ben ik wel benieuwd naar de meningen, om te kijken waar ik nu ongeveer sta.

Taxeren zelf vind ik ontzettend lastig maar ik heb mijn best gedaan :o

Blz 95
Joy_Mennings
Mooie heldere portretfoto's! Wel had het denk ik mooier geweest om nog even een borstel door het haar te halen, het lijkt nu een beetje ongekamd. Haar ogen staan er wel heel mooi helder op. €40
billionache Mooie foto's. Ik vind de foto van de hond er het meest uitspringen, deze heeft hele fijne kleuren. De foto met de appaloosa vind ik wat contrast missen, het paard oog een beetje flets. De eerste foto vind ik erg gaaf, de houding van het paard is heel mooi. €40 maar op het niveau van de hond denk ik rond €60
JAV Wauw echt heel mooi! Overal springen de ogen er echt zonder dat het nep wordt en ook je kleurgebruik is heel fijn. Die eerste foto zou zo aan de muur kunnen <3 €130
GabyShyy De eerste foto vind ik het mooist, maar de derde foto het leukst door de houding van de hond. De kleuren zijn mooi en er zit een zachte sfeer over de foto's. €35
Keell94 Mooie heldere foto's, nog niet heel bijzonder maar we goed scherp. De foto van de hond in de mist vind ik juist erg leuk, door de ruis geeft het een apart sfeertje. €40
Mariekeoo Vind de foto van de baby heel mooi, de oogjes knallen er echt uit. De rest heeft ook een fijne sfeer! €55
mie123gie Ik vind ze vrij donker (en ruis) en vind het jammer dat je op de eerste 3 foto's helemaal niets van de gezichten van de modellen ziet. Ik snap welke sfeer je probeert te creeëren maar heb toch het gevoel dat er iets mist. De foto van de jongen met de capuchon vind ik wel mooi qua lichtinval. €15

Blz 96
Maaike_Melis
Je bent duidelijk vooruit gegaan! Vind de foto in het gras iets te groen, er lijkt een groene zweem overheen te zitten. De rest ziet er al goed uit €10
Brenda_85 Mooie foto's! Ik vind de laatste het best gelukt, de modellen staan er erg leuk op en ook de kleuren zijn mooi bijpassend. €25 - €35
Matedor Leuke foto's, je bent goed op weg :) Misschien is het bij paarden mooier als je iets verder weg gaat staan, bij de derde foto lijken de hoofden een beetje uit verhouding. €15
Yentlshots Mooi €50
Celine_Famke Leuk die eerste foto, door te spelen met de sluitertijd, geeft hem wel wat aparts. Soms lijkt het wel alsof je onderwerp niet helemaal scherp is, bvb die foto van het hondje en de uil is het hoofdje niet helemaal scherp. €10

Zo dat was het, nog best veel werk :P
Hier mijn foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:17

Wat een leuk/ leerzaam/ interessant topic is dit. Voor ik ga taxeren/ mijn werk wil laten taxeren heb ik eerst een andere vraag. Ik ben namelijk benieuwd, is er ook een soortgelijk topic voor professionele fotografie? Waarbij de hobby-prijzen dus niet mee-tellen, en waarbij mensen aangeven wat ze welke fotograaf waard zouden vinden zonder de hobby-prijzen in hun hoofd te hebben/ houden?

Ik vind het erg lastig om mijn prijzen te bepalen, en vergeleken met hobby-fotografen ben ik duur. Maar ik wil er van kunnen leven, heb te maken met de belastingdienst, aanschaf en afschrijving van professionele apparatuur e.d. waardoor ik mezelf ook niet in de vingers wil snijden.. Toch ben ik wel benieuwd wat anderen mijn foto's waard zouden vinden?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers