[FOTO] Diamonds are forever...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

[FOTO] Diamonds are forever...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 17:54

of in ieder geval tot de zon op komt :Y) .

Even spelen met mijn nieuwe macro lens in de tuin op een heel mistige novemberdag.

(Nikon D90 met een Tokina 100 mm macro optiek f2,8, nabewerkt in photoshop naar zwart/wit)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door maaikemuis op 20-11-11 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

linnnh

Re: Diamonds are forever...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 17:55

wauw gaaaaf!! vooral de 1e

maaikemuis

Re: [FOTO] Diamonds are forever...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 17:57

Ik kan niet kiezen tussen 1 en 3. De buren stonden met de hoofden onder de gordijnen door te kijken naar wat ik nu toch aan het doen was in de tuin.... Ze zijn niet nieuwsgierig!

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:19

Wauw, supergaaf! :oo

Haha, even een printje maken met een berichtje erbij dat je DIT gisteren aan het doen was :+

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:39

Ontzettend mooi. Ben jaloers ;)
Ik ben ook bezig geweest met macro maar het lukt me gewoon niet (heb een topic). Heb je een tip voor me maaikemuis? Van welke afstand heb je dit gemaakt? Zijn dit originelen of heb je nog gecropt? Wat is het diafragma/sl.tijd/iso en heb je dit uit de hand gemaakt of vanaf statief? Ben gewoon erg benieuwd want ik krijg het gewoon niet voor elkaar een goede macrofoto te maken (Nikkor 105mm f2.8). Ik vind het zo apart dat de scherpte diagonaal loopt. Of heb je meerdere foto's over elkaar heen gelegd? Ik zou heel graag wat tips willen als je die met me zou willen delen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 20:49

Deze foto's zijn genomen met behulp van een statief (vandaar dat ik de aandacht trok). Uit de hand schieten vind ik erg moeilijk met deze lens aangezien de kleinste beweging het effect heeft van een aardverschuiving. Het kan wel, maar dan moet de sluitertijd kort zijn. Ik zie dat je schiet met een Nikkor lens, deze heeft als het goed is wel image stabilisatie, dat heeft de mijne niet. Je hebt daar wel een heel fijn voordeel mee. Met statief is het net even handiger en dat kan makkelijk bij onderwerpen als deze. Ik ben laatst ook naar een vlindertuin geweest en daar kom je niet ver met een statief. Ik had de volgende dag gewoon spierpijn in mijn armen en ribben vanwege het zo stil mogelijk houden en niet durven ademen }:0 .

Ik heb geschoten op een afstand van ongeveer 20 cm. De sluitertijd heeft rond de 1/20 gezeten met een focus van 5.0 en een ISO van 320.

Er is wel aan gewerkt. Op de originelen loopt de scherpte diepte verticaal. Ik heb in photoshop de foto gedraaid zodat deze lijn diagonaal zou komen te lopen. Daarna heb ik de foto gecropped.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:53

Heel erg bedankt voor je uitleg. Mijn lens heeft idd beeldstabilisatie, maar dan nog is het ook een aardverschuiving hoor, als ik van dichtbij foto's maak :-). Zelfs afdrukken vanaf statief gaf nog te veel beweging en ik heb het daarna met de zelfontspanner geprobeerd. Volgende keer ga ik het met de afstandsbediening proberen.
Zelfs die hele scherpte (origineel) vertikaal vindt ik knap, ik krijg alleen het centrum dan zo scherp.
Je hebt me uitdaging gegeven het weer te gaan proberen. Oefening baart kunst zullen we maar zeggen.
Hartstikke bedankt nogmaals.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:52

Mooi :j Vind de zwartwitte versies een stuk mooier, en met name 1 :) had het midden nog net een tikje meer naar rechts willen zien, dan zit je op 1/3 en dat kijkt net wat lekkerder weg. Maar verder vind ik het een erg mooie plaat :j

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 21:16

Dankjewel! Deze foto's zijn gedraaid zodat de scherpte/diepte lijn diagonaal kwam te lopen. Hierdoor heb ik ze erg bij moeten snijden en kreeg ik het middelpunt niet meer naar rechts. Het was me zelf ook al opgevallen.

Ik ben er zelf nog steeds niet uit. Zwart wit heeft iets bijzonders, maar de kleuren van de kleuren versies vind ik ook erg mooi.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:51

Wauw wat een mooie foto's!