[FOTO] Verschillende foto's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Aniek

[FOTO] Verschillende foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 21:25

Sorry voor de stomme titel. Ik kon niet echt iets beters verzinnen :P

Hallo :)
Sinds juni heb ik een spiegelreflexcamera. Ik vind het echt superleuk om foto's te maken maar kan wel wat tips gebruiken volgens mij :o Daarom plaats ik hier wat foto's in de hoop op kritiek en tips. Dus barst los zou ik zeggen :D

1 Afbeelding
2 Afbeelding
3 Afbeelding
4 Afbeelding
Volgens mij niet helemaal scherp..
5 Afbeelding
Beetje saai?
6 Afbeelding
7 Afbeelding

Ik heb de foto's gemaakt met een Canon eos 1000D. Bedankt voor het kijken! :wave:

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:24

Ik vind het er al goed uitzien :)

1. Mooi gezien, waterdruppels doen het altijd goed ;) Redelijk goed scherpgesteld. Had het iets mooier gevonden als ook het stukje bloem achter het grootste blad scherp was geweest. Verder mooie scherptediepte.
2. Érg mooie sfeerfoto! Mooie zachte kleuren en goed gebruik van scherptediepte. Jammer dat de bloem helemaal niks er net niet helemaal opstaat, maar verder een prima plaat.
3. Ook leuk gedaan. Probeer wel het deel waarop je scherpsteld er goed op te krijgen. Je hebt nu scherpgesteld op de bloem linksonder. Ik had het mooier gevonden als die er helemaal op stond, of juist echt half. Dit is een beetje ertussenin zegmaar.
4. Deze is inderdaad niet helemaal scherp. Verder is het ook niet zo'n hele interessante foto omdat de kleuren en de compositie nogal saai zijn.
5. Ook niet helemaal scherp! Zelfde commentaar als hierboven. Compositie is hier al wel wat interessanter, doordat je het blaadje open ziet vallen. Misschien had je hem van de hoek moeten nemen waardoor je ín de bloem keek, over het hangende blaadje. Dat had de foto interessanter gemaakt. :)
6. Ik kan niet echt een punt vinden waar hij echt scherp is. Verder ook niet zo'n hele mooie/interessante foto.
7. Mooi scherp, en leuk dat je de lucht en een boom kan zien in het oog. Ik had hem persoonlijk van íets hoger gemaakt.

Vind dat je al erg knap gebruik maakt van scherpte diepte voor deze korte tijd :D

_Aniek

Re: [FOTO] Verschillende foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 16:51

Bedankt voor de tips! Daar heb ik echt wat aan :D
Moet je als je zegmaar een groter oppervlakte scherp wil een groter diafragma instellen?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:07

Ja, hoe hoger het 'f' getal, hoe meer er scherp in beeld zal zijn. :)

Edit; Ik had het een beetje spastisch neergezet :')
Laatst bijgewerkt door Marit op 11-11-10 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

_Aniek

Re: [FOTO] Verschillende foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 18:12

Oke bedankt! :)