camera maakt geen foto's meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

camera maakt geen foto's meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 23:27

Ik weet niet of het hier goed staat...

Ik heb nu bijna 2 jaar de Canon EOS 40D. Nooit problemen mee gehad. Eind juni nog mee gefotografeerd, en daarna heeft hij thuis in de tas gezeten. Deze maand wilde ik hem nog even testen omdat ik hem graag mee wilde nemen op vakantie. Ik kwam erachter dat de camera geen foto's meer wil maken. Scherpstellen doet hij nog wel gewoon, maar zodra ik dan helemaal door druk om de foto te maken word alles op het lcd scherm zwart, en krijg ik de camera ook niet meer aan met de aan/uit schakelaar. Pas als ik de accu er uit haal, en weer terug doe krijg gaat ie weer aan. Ook als ik op de set-knop druk gaat de camera helemaal uit. Sensor reinigen doet hij nog wel gewoon, en ik kan alle oude foto's ook nog bekijken.

Vandaag heb ik er een nieuwe accu in gedaan, omdat de andere al bijna 2 jaar oud is. Helemaal opgeladen, en uitgeprobeerd. Helaas nog steeds dezelfde problemen. Heb ook al een andere lens erop gezet, dat hielp helaas ook niet. Weet iemand wat dit kan zijn?. Ik zit heel erg te twijfelen of ik de camera op moet laten sturen, of dat ik nu beter door kan sparen voor een nieuwer type.

Courses

Re: camera maakt geen foto's meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 11:30

Ik werk ook met een 40D, heb dit soort problemen nog niet meegemaakt [gelukkig] Mijne is een goed jaar oud maar begint nu ook error 99 als mankement aan te tonen. De camera geeft geen error code aan? Dan zou ik eerst even langs een winkel gaan / Canon opbellen om te vragen wat ze ervan denken. Ben bang dat de garantie niet meer op je body loopt dus mocht er iets echt miszijn met het binnenboard om het zo maar te zeggen [wat er wel op lijkt] word dat een enorm duur grapje ben ik bang. Dan zou ik zelf doorsparen eigenlijk voor een nieuwe, maar ik moet zeggen dat ik mijn 40D niet graag zou inruilen voor een ander type momenteel.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:29

[FK] > [TV]

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:59

Je zou eens kunnen kijken of je de laatste firmware versie op de camera hebt staan, mogelijk zit in de versie die je gebruikt een bug waardoor de camera vastloopt.
Sommige modellen hadden hier ook last van doordat de accu niet vol was of niet helemaal goed meer werkte.

bij de 30D kan je deze vinden door op de stand A-DEP te gaan staan en dan op de menu knop te drukken.
Laatst bijgewerkt door PascalB op 01-10-10 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:00

Als je hem echt ' bijna ' 2 jaar hebt, moet je hem opsturen. Ik ben mijn 40d van anderhalf jaar oud 5 weken kwijtgeweest en hij werd gratis gemaakt en schoongemaakt en al teruggestuurd :). Garantie is 2 jaar.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 21:12

Ik heb het even nagekeken, en ik heb de camera nu al 2 1/2 jaar. Nieuwste firmware heb ik er gisteren opgezet. Ik heb contact met Canon opgenomen, en ik moest de camerainstellingen resetten. Dat heb ik gisteren gedaan, zelfde de batterij van de datum&tijd eruit gehaald. Niks werkte.

De laatste keer dat ik de camera gebruikt heb, heb ik de live view functie uitgeprobeerd (eerder nooit gedaan). Daarna heb ik hem een paar weken in de tas laten zitten. Pas voor m'n vakantie kwam ik erachter dat hij geen foto's meer wil maken. Zelf dacht ik aan een fout in de software. Maar misschien kan het ook zijn dat m'n sluiter inmiddels versleten is. Hoeveel foto's ik ermee gemaakt heb weet ik niet precies.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:53

Lees wel dat meer mensen dit probleem hebben en dat bij een hoop mensen de sluiter moet vervangen worden of dat het batterij problemen zijn.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 19:02

Nogmaals, er word geen Error code aangegeven?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 19:12

Nee helemaal niks, hij gaat gewoon in een keer uit.
Voor de rest kan ik nog wel foto's terug kijken zonder problemen. Hij flitst ook nog, alleen de foto word niet meer gemaakt :\.