[FOTO] Kitten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimo_

[FOTO] Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 10:50

Foto's zijn gemaakt met een canon 1000D. Tips/commentaar zeer welkom!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Erg jammer van de krabpaal op de achtergrond..
Afbeelding

6. Grote uitdaging voor mij, fotograferen in het donker zonder rode ogen of een overbelichte foto! Gaat steeds beter :)
Afbeelding

Kady1

Re: [FOTO] Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:07

ik ben zelf heel beginnend met fotografie en kan je niet echt super tips geven... en ik wil ook totaal geen kritiek leveren maar persoonlijk zou ik graag iets meer kleur/Glans zien in de foto's zodat het poesje er echt uitspringt.

Het idee achter de eerste foto vind ik heel erg mooi.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:10

Nummer 1 en 5 zijn voor mij het sprekends, de rest heeft 'dat' niet wat nummer 1 en 5 wel hebben.

De wat rodige kleurzweem, had je die bewust toegevoegd of niet? Het maakt het plaatje in ieder geval wel heel mooi af.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:00

Wat een schatje!!!!
Ik zou er nog wel een paar lichter maken, zodat ze wat helderder wordt! Vooral 3 is een stuk donkerder als de rest van de eerste 4!
Maar verder zijn het schitterende foto's!
Misschien kun je van foto 5 wel een soort sillouet maken...

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:02

Ik vind ze schattig!
Ik vind alleen wel dat je kleuren en belichting een beetje mat zijn.. Misschien zorgen dat de foto's wat lichter worden? Het lijkt nu alsof het al wat later werd toen je de foto's ging maken..
Ik moet zeggen dat ik foto 5 geniaal vind! Alleen de paal eruit shoppen en de foto iets lichter maken en viola u heeft een super foto! :D

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 22:25

Bedankt iedereen!!
@ Kady 1 - ja dat wil ik zelf ook erg graag, en ik oefen er hard mee, lukt alleen helaas nog niet altijd!

@ Magda - nee heb niks toegevoegd/bewerkt, foto's zijn puur natuur :P

@ 11afotograaf - ja ik heb echt nog veel moeite met de juist belichting.. De ene keer teveel, dan weer te weinig, dan heb ik ineens heel veel ruis :+ Blijft lastig! Goed idee om een sillouet te maken! Ga ik zeker proberen!

@ blowdiene - klopt helemaal! Zoals ik hierboven zei, heb hier nog erg veel moeite mee. Het zit in mn hoofd, maar ben nog een beetje onhandig met het in de praktijk brengen :P
Ik zie een leuk/mooi foto moment, wil er dan natuurlijk snel een foto van maken, maar mis dan net even die handigheid om alles snel in te stellen. Denk er nog teveel bij na denk ik :P

*Edit- foto bewerkt :) Moet nog even mijn goede bewerkings programma op de computer installeren (heb een nieuwe computer :p ) maar vind hem zo al een stuk leuker! Alleen helaas.. Nogsteeds een stukje paal.. Maar dat kan ik mooi wegwerken met mijn andere programma :) Of eromheen snijden :P
Afbeelding

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:36

LuckySil schreef:
@ 11afotograaf - ja ik heb echt nog veel moeite met de juist belichting.. De ene keer teveel, dan weer te weinig, dan heb ik ineens heel veel ruis :+ Blijft lastig! Goed idee om een sillouet te maken! Ga ik zeker proberen!

Ja, dat blijft inderdaad moeilijk. Maar ze zijn absoluut niet slecht hoor!
En wil je er meer over leren kun je altijd iets van een cursus gaan volgen...

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 20:12

Bedankt! Ja ik heb eens een curcus via nti geloof ik gevolgd, maar dat was niks voor mij :p Doe het liever gewoon in de praktijk!

@ Marloes - dank je wel!! :o Ja ze is echt mooi!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:22

Hallo,
wat een scheetje van een kitten <3
Ik vind foto 5 wel heel erg leuk, en die paal stoort me absoluut niet, anders was het denk ik een saaie foto geweest. Foto 3 vind ik ook wel wat hebben vanwege de zachte achtergrond.

Veel fotografieplezier!

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 20:30

Dank je wel!! :D Ja het is echt een poepie!!