[FOTO] Zelfportret

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes0508

[FOTO] Zelfportret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 17:00

Vandaag een zelfportretje gemaakt, ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!

Afbeelding

Grotere versie: http://fc08.deviantart.net/fs71/i/2010/ ... ebruin.jpg

Model: Canon EOS 300D DIGITAL
Shutter Speed: 1/60 second
Aperture: F/4.0
Focal Length: 35 mm
ISO Speed: 100

Objectief: Canon EF 28-90mm 1:4-5.6

_danieke_

Re: [FOTO] Zelfportret

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:01

wauw ik vind het een mooie foto, niet dat ik er veel verstand van heb, maar k vind je wel knap :)

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:01

Gewaagd maar goed aangesneden. Goeie blik, het juiste rommelige haar er bij en basis belichting is ook prima. Maar wat ik mis is een mooie retouch. De basis van de foto is prima hoor, maar hij mist net even dat beetje extra. Ondanks dat de basis belichting prima is, komt hij toch vrij plat en vlak over. Door middel van contrasten, en dan met name hoog lichten in het gezicht kun je een foto heel anders over laten komen. Ook de structuur in je haar bijvoorbeeld heel mooi uit komen door daar wat contrast in te zetten en wat te verscherpen. Wat oneffenheden mag je ook best weg werken ogen mag je best wat meer aanzetten, als dat met make-up niet te bereiken is. Dan ben je toch jezelf, maar spreekt de foto net even wat meer.

Een voorbeeldje van wat ik bedoel (hopelijk vind je het niet erg dat ik aan je foto geknutseld heb)
Afbeelding
Afbeelding

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 19:41

Wauw Mireille, dan bereik je inderdaad nog heel veel meer! Doe je dit in photoshop? Ik heb 't programma wel, maar kan het niet zo goed. Kun je me uitleggen hoe je bij een deel van een foto het contrast verhoogt? En hoe zet je de ogen aan? Oneffenheden wegwerken heb je gewoon met de brush gedaan neem ik aan?

Als je evt. de grote versie voor me zou willen bewerken op deze manier, zou ik 'm je graag even toe mailen :D

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 22:00

Mooie foto.
Ik vind je alleen wel een beetje moeilijk kijken.
De allerlaatse foto is heel erg mooi. Die had je beter als eerst kunnen posten :)

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 16:43

Marloes0508 schreef:
Wauw Mireille, dan bereik je inderdaad nog heel veel meer! Doe je dit in photoshop? Ik heb 't programma wel, maar kan het niet zo goed. Kun je me uitleggen hoe je bij een deel van een foto het contrast verhoogt? En hoe zet je de ogen aan? Oneffenheden wegwerken heb je gewoon met de brush gedaan neem ik aan?

Als je evt. de grote versie voor me zou willen bewerken op deze manier, zou ik 'm je graag even toe mailen :D

Dat is inderdaad met Photoshop gedaan. Een combinatie van technieken en losse lagen. Er is ook niet één methode voor. Het kan op diverse manieren en is ook sterk afhankelijk van wat je prettig vind werken. Photoshop krijg je het aller beste onder controle door gewoon eens te gaan proberen. Dan zie je wat diverse tools doen en hoe je die goed kunt gebruiken. Ik pak de grote versie uit de link nog eens, dan zal ik daar een tutorial bij schrijven, zoals ik nu deze foto heb bewerkt. Dat is voor andere bokkers dan misschien ook leuk. :)

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 17:15

Mireille schreef:
Marloes0508 schreef:

Dat is inderdaad met Photoshop gedaan. Een combinatie van technieken en losse lagen. Er is ook niet één methode voor. Het kan op diverse manieren en is ook sterk afhankelijk van wat je prettig vind werken. Photoshop krijg je het aller beste onder controle door gewoon eens te gaan proberen. Dan zie je wat diverse tools doen en hoe je die goed kunt gebruiken. Ik pak de grote versie uit de link nog eens, dan zal ik daar een tutorial bij schrijven, zoals ik nu deze foto heb bewerkt. Dat is voor andere bokkers dan misschien ook leuk. :)

Dat zou helemaal top zijn! Ik ben benieuwd :D