Ik vindt foto 3 & 4 erg mooi. Probeer er bij foto 1& 2 erop te letten dat je het hele dier op de foto zet. Zo mist de kat op foto 1 een stukje van z'n voorpoten en een stukje van z'n oor, en de hond op foto 3 een stukje van z'n oor. Verder erg leuke foto's.
Limoen
Geplaatst: 10-01-10 14:14
Ziet er al erg leuk uit maar let op je composities, oortjes er niet half af enz
Je kunt er best bewust voor kiezen een aantal delen 'te croppen', maar dit kun je in dat geval beter duidelijk maken door er dan ook wat meer mee te doen, dus bijv aan meerdere zijden van het kader. Bij het afsnijden van 1 klein stukje denken mensen vaak dat het per ongeluk is gebeurd. Vaak is dit ook zo, maar het kan ook zijn dat iemand er wel over nagedacht heeft maar op die manier niet die indruk wekt. Krappere kaders kunnen heel interessant zijn! Zolang je maar duidelijk bent in je handelingen
Belangrijker vind ik in dit geval de belichting. En dan met name op de ogen. Dit zijn namelijk de delen die de aandacht van de kijkers vast moet houden. De ogen zijn het contactdeel van je foto, van je onderwerp, dus is het van belang dat deze goed tot hun recht komen. Handig is bijvoorbeeld het histogram op je camera. Voor meer uitleg hierover kun je een kijkje nemen in de volgende link: http://www.digitalefotografietips.nl/ba ... histogram/
Veel succes!
chip
Geplaatst: 11-01-10 22:41
Ik vind het mooie foto's, wel jammer dat oren en pootjes er niet helemaal op staan.