Ik heb geprobeerd per beeld wat uitleg te geven, als je meer wilt weten, vraag gerust

1 - I do

Samen met m'n vriend bezoek ik soms verlaten gebouwen. Deze foto is gemaakt in de kerk van een oud klooster/kostschool in Duitsland. Een statief + afstandsbediening waren hierbij absoluut noodzakelijk

2 - In a dream...

Met Nadja heb ik een korte serie beelden gemaakt die een nachtmerrie afbeelden. Dit is uit de serie m'n favoriet omdat ie - vind ik - eigenlijk al het hele verhaal verteld. Qua camera en techniek een vreemde eet in de bijt: de foto is met een analoge middenformaatcamera gemaakt, de Mamiya 645, op zwart-wit film. Leuk om eens mee te experimenten

3 - Nazgûl

Behalve m'n eigen Oki heb ik dit jaar erg weinig paarden voor de lens gehad. Een uitzondering was dit paard wat samen met ruiter op de ElfFantasyFair aanwezig was. In PSP heb ik hem daarna nog flink aangepast - in het echt was ie stukken liever

4 - Tiamat

5 -

Tiamat is een oude Sumerische godin, en één van mijn favoriete bands. Flink wat tijd gestoken in precies uitdenken hoe deze beelden eruit moesten zien. Samen met mijn vriend (die heeft gezorgd dat de enorme hoorns draagbaar waren) een goede visagiste en een topmodel moest het lukken

Daarna het halve land nog doorgeweest op zoek naar een slang die model voor me wilde staan, en véél tijd achter de pc doorgebracht om één en ander in elkaar te bewerken.
6 - Little White Lie

Karima heeft meegeholpen aan een serie, maar had in overleg een tweede set kleding meegenomen. Na 3, 4 keer klikken stond dit beeld op de camera, precies zoals ie - in mijn ogen- moest zijn. Blijft één van m'n absolute favorieten van dit jaar.
7 - Memento Mori

In Oktober ben ik weer met m'n vriend naar een verlaten locatie geweest, dit keer met twee modellen en zoveel spullen dat zijn arme Alfa zelfs een dakkoffer opmoest

8 - Sleutels

9 -

Een sleutel opent een slot, een deur, een weg. Welke sleutel, welke deur: dat is vaak aan jou. Maar niet altijd, en zelfs dan, wie zegt dat je uitkomt waar je eigenlijk zou willen zijn?
Twee tweeluiken uit een serie van 7 waar ik (met tussenpozen) meer dan een jaar mee bezig geweest ben. De hele serie staat weer op m'n website. Ik heb met 7 Lolita modellen (een Japanse kledingsstijl) 7 verschillende 'mogelijkheden die sleutels kunnen geven' neergezet.
10 - Wintertijd

Officieel is het al te laat om mensen een goed nieuwjaar te wensen geloof ik, maar ik plaats deze foto toch maar mét wens, het jaar heeft nog genoeg dagen over om er wat van te maken