voorbeeldtopic Canon EF 200mm f/2.8 L II USM

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apostrof

voorbeeldtopic Canon EF 200mm f/2.8 L II USM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 00:48

Voorbeeldtopic Canon EF 200mm f/2.8 L II USM

Afbeelding
Canon EF 200mm f/2.8 L II USM (Zonder de bijgeleverde zonnekap)

Een voorbeeldtopic voor de Canon 200L! :) Ik heb 'm gisteravond meteen voor een opdracht gebruikt maar helaas was het daar nog net niet aardedonker en ik heb dus geen flitsende shots kunnen maken (ISO 6400, 1/80 sec. sluitertijd, f/2.8.. dat soort dingen).

Vanavond heeft "avensis" 'm even aan een uitgebreide test onderworpen. We hebben even een strobe setup gebouwd met de 580EXII als master en een 420EX backupflitser op een statiefje. Ons hondje wil graag model zitten dus van die gelegenheid flink gebruik gemaakt :) Tot op heden vooral even (te) gretig gebruik gemaakt van het grote diafragma en dat resulteert in het volgende:

Afbeelding
Luca (Jack Russell)
ISO ??200??, 1/30, f/2.8, 200mm
Canon EOS 30D

Nog niet meer voorbeeldfoto's dus, wel even wat info: Het is dus een 200mm prime, je kan dus NIET zoomen. Ik herhaal: Je kan NIET zoomen. Dit is heerlijk wanneer je ongeveer 50~60 meter afstand tot je onderwerp kan hebben en houden (als je een paard+ruiter op de foto wil hebben), sta je langs een rijbak dan wil het nog weleens lastig zijn.

Wat een reden kan zijn om tóch een 200L aan te schaffen is bijvoorbeeld:
- de prijs (700,- ipv dik 1000,- voor een 70-200 2.8 of 1500,- voor een 70-200 2.8IS)
- het gewicht (hij is niet lomp zwaar, al is het ook geen lichtgewicht)
- de kleur (ik vind dat zwart véél mooier dan het wit van de langere teles... Canon heeft er een hele goede reden voor, maar waarom zijn alle Nikon-teles dan wel zwart...?), of:
- de rauwe kwaliteit. Je kan veel zeggen over de 70-200 2.8IS (vooral z'n eigenaars zullen 'm keihard verdedigen), maar foutloos is ie zeker niet. De 70-200 4.0IS is dat mijns inziens wel zo'n beetje, maar die is niet zo lichtsterk. Een Canon 200L 2.8 prime is compromisloos! Ik heb 'm ooit eerder geprobeerd en toen beweerde ik anders, misschien heb ik een slecht exemplaar getest... Deze is ontzettend scherp, heeft een prachtige bokeh, en een waanzinnig snelle AF (ja, voor het gevoel nog sneller dan die van de 400 2.8).

Genoeg gebanketstaafd, jullie willen meer foto's zien!
Morgen heb ik overdag helaas weer een opdracht, ik ga maandag even kijken of ik een halfuurtje heb om de wei in te springen en dan vul ik dit topic aan :)