[FOTO] Resultaten van de laatste weken!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avalon_

[FOTO] Resultaten van de laatste weken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 15:52

Nummer 1
Nummer 2
Nummer 3
En nu nummertje 4, hopelijk weer met een stuk vooruitgang ! Vanaf Oktober lekker enthousiast foto's aan het schieten.
Nu nog lekker prutsen, oefenen met instellingen en composities. Heden fotografeer ik met mijn Fujifilm Finepix S2000HD, nog geen officiële spiegelreflex. Al ben ik daar stiekem toch wel naar aan het uitkijken. We zullen zien hoe het verder loopt.

Afbeelding
1.

Afbeelding
2.

Afbeelding
3.

Afbeelding
4.

Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Afbeelding
7.

Tips en commentaar zijn van harte welkom. Schroom niet om de slechte punten te benoemen en te vertellen hoe het beter kan.

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:21

Leuke foto's Avalon! :) Volgende keer misschien iets meer aan de paarden doen, dat het er echt allemaal goed verzorgd uitziet (dan bedoel ik wat olie op je hoofdstel, halster even goed, hangt er nu maar een beetje bij, manen mooi los of in nette hengstenvlecht). Anders zien de foto's er een beetje rommelig uit... Vind ik tenminste :o
Vind die foto's van die katten wel heel mooi! :j Alleen lijkt de laatste iets onscherp?
Eerste foto vind ik ook erg mooi

Abercrombie

Re: [FOTO] Resultaten van de laatste weken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:35

Foto 7 is onscherp, verder vind ik dat je goed je best doet met een niet spiegelreflex camera :)

Ben je al aan het sparen voor een spiegelreflex? Ik heb toen een sony gekocht in de aanbieding, was echt niet zo gek duur :D

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:41

Avalon, ik ga mee met melody93.
Verder vind ik dat je leuk met licht gaat 'spelen'!
En het lijkt mij of er wat veel contrast in de foto's zit, misschien kan dat wat minder?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:26

Mooie foto's, zal eens kijken of ik je wat tips/commentaar kan geven:

1. Op zich een mooie foto, alleen zie ik iets wits in het oog, en dit stoort mij enorm. Waarschijnlijk ben jij dat ;) Let erop dat je jezelf niet terugziet in het oog ;)

2. Vind ik niets. Paard kijkt moe, mond is half open en de foto lijkt onscherp. Ook is de compo niet heel erg uitdagend.

3. Wat mij betreft te donker, en je mag hem nog iets meer croppen. Denk dat je een oogfoto wilde?? nog dichterbij, en de stukjes hoofdstel storen mij ook, probeer de foto zo te croppen dat je alleen het oog ziet.

4. Heel apart, maar wel mooi! Wel jammer dat het halster onderaan uitsteekt, misschien kun je dit wegwerken? Verder een supermooie geslaagde foto!

5. Mooi, kat kijkt heel mooi en alert. Fijn plaatje om naar te kijken. Ik had alleen graag wat meer ruimte gezien rechts.

6. Mooie foto, lijkt alsof er wat ruis in zit? En als je een crop gebruikt, doe het dan wat meer, want nu staat de bloem er net niet helemaal op ;)

7. Vind ik meer een kiekje. Kat is bewogen, foto is onscherp. Dat hij zwart wit is, is al wel een grote verbetering ;)

Succes :)

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:51

Ga helemaal met Marjolein mee.
Maar je gaat wel super vooruit :D!

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 16:16

Bedankt voor de reacties, hier kan ik zeker wat mee!

@Abercrombie: Ik ben zeker bezig met een spiegelreflex. De Sony Alpha 230 spreekt mij ook er aan. Vooral als ik de resultaten van jouw en Hipar mag zien, ook is hij te doen qua prijs.
@Marjoow: Bij foto 3 was het niet echt een oogfoto. Ik wilde een stukje paard vastleggen, een beetje anders dan anders. Dit is voor mij het mooiste deel, het middenstuk naar de hals toe.
Foto 1, zie je mij in staan inderdaad! Was me nog niet eens erg opgevallen, bedankt, zal er aan denken!
@Natalie: Leuk om te horen, bedankt! :D
@Pansy: Zal er eens wat meer uithalen wbt. bewerken. Mijn camera maakt er amper contrast in, die ik dan weer, iets te, enthousiast toevoeg. :)