[FOTO] Verder geoefend, wie heeft nog tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avalon_

[FOTO] Verder geoefend, wie heeft nog tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 10:59

nav. vorige topic ben ik lekker verder bezig gegaan met mijn camera. Beetje met de instellingen prutsen en kijken hoe de personen of dieren het best tot zijn recht komen.
Weer hoop ik op fijne reacties met tips die mij weer een duw in de goede richting geven om straks weer lekker verder te gaan!

Mijn fotocamera is de tussenstap van een digitale naar een spiegelreflex; Fujifilm Finepix S2000HD. De laatstgenoemde koop ik wanneer ik nog steeds zin heb om aan de slag te gaan en het inmiddels onder de knie heb. Ben nu nog lekker aan het grasduinen met alle mogelijkheden, heb er voornamelijk veel plezier aan.

Afbeelding
1.

Afbeelding
2.

Afbeelding
3.

Afbeelding
4.

Blablabla11

Re: [FOTO] Verder geoefend, wie heeft nog tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:17

Voor de eerste keren ziet het er netjes uit..
foto1 vind ik wat te donker
Foto 2 vind ik erg netjes
foto 3 vind ik weinig aan, net of het lichaam van het paard is afgehakt, wel een lekkere frisse blauwe lucht..
foto 4 is na mijn idee niet helemaal scherp..

Welkom in ons topic en veel oefen plezier

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 08:55

Sluit me bij je commentaar aan. De eerste foto had ik ook al iets opgelicht, maar wanneer ik hem nog lichter maak wordt de foto een stuk minder.

Foto 3 heb ik bijgesneden, omdat dit eerst nog erger leek. Ik vond het qua kleuren van het veulen, gras en vnml. de lucht wel een opvallende foto.

Bedankt voor je reactie! :D

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 09:12

foto 1: foto heeft veel zwart-wit contrast waardoor het wit er erg uitspringt en donkere stukken erg veel in elkaar overlopen. Wel erg mooie spiegeling in het water.
foto 2: technisch mooie foto, scherp, goed op kleur, maar qua compositie wat rommelig: grote oorbel ligt op haar schouder terwijl de andere hangt, rommelig decolleté (kettinkje, bandjes), als ze iets meer richting camera gedraaid zou zijn, zoals op foto 1, wordt het meer 1 geheel. Links onderin is alleen jas en haar te zien, terwijl de andere 3/4 van de foto veel gevarieerder is.
foto 3: qua kleur/contrast erg leuk, maar het is inderdaad of de pony in 2 is geknipt. Door de scherpe schaduw tussen hoofd en schouder wordt dit nog eens versterkt.
foto 4: iets teveel schaduw onder de ogen en de wangen, en als je zorgt dat er wat meer licht op het hele gezicht valt i.p.v. alleen natuurlijk licht van boven, zie de daardoor ook de rimpeltjes wat minder.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 08:51

Ik vind foto 3 juist lekker brutaal, de frisse kleuren versterken dat.
De schaduw op het paard is wel erg aanwezig, misschien kan je dat in
de nabewerking nog iets verminderen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:25

ikzelf vind alleen foto 2 iets hebben, foto 1 is in mijn ogen meer een kiekje, zelfde geld voor de rest, maar die portret vind ik dus wel erg goed gelukt!

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 10:58

@Lifaya: En dat is juist waar ik van af wil, bedankt voor je commentaar, hier kan ik weer verder mee.

@Kanzi: Ik wist zelf niet zo goed wat ik met foto 3 aanmoest, aan de ene kant vond ik hem fijn maar aan de andere kant ook weer 'afgesneden' en idd met hare schaduw. Deze heb ik er ook nog een stuk uitgehaald, maar hij blijft hard.

Bedankt !