[FOTO] Oefenen, oefenen, Wie helpt me verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avalon_

[FOTO] Oefenen, oefenen, Wie helpt me verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 17:18

Al heel lang werd ik enthousiast van alle prachtige foto-uitspattingen hier. Laatste de knoop doorgehakt, en gekozen voor een tussencamera. Veel mogelijkheden, zelf alles kunnen instellen en genoeg megapixels om een nette foto neer te zetten; Fujifilm Finepix S2000HD.
Wat hierop volgt is natuurlijk ontzettend veel oefenen en proberen iets speciaals neer te zetten. Hierbij mijn eerste 'oefenshoot' met een goede vriendin als slachtoffer. De foto's halen lang niet een behoorlijk niveau, daarom wil ik jullie om tips & trucs vragen en om een boel commentaar!

Want hiermee hoop ik verder te kunnen oefenen, alvast bedankt!
Afbeelding
Er toch maar bijgezet, hij is overbelicht maar vond hem opzich wel pakkend..

Afbeelding

Afbeelding

Goof

Re: [FOTO] Oefenen, oefenen, Wie helpt me verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 18:37

De tweede vind ik erg gaaf.

De eerste vind ik niet mooi, de kleuren spreken me niet aan en ik vind hem vrij druk.
de derde vind ik ook niets, vind hem niet fijn scherp gesteld.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:19

Jammer dat haar haar zo vettig/nat is. Vind ik er niet mooi uitzien voor op de foto.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 08:35

@Goof: Bedankt voor je reactie! Ik vond de tweede persoonlijk ook de beste van deze serie. Maar ik vond de derde juist wel leuk om het aparte karakter daarvan. Hoe zou jij die foto liever zien?

@Zusjacobs: Ik ken haar niet anders dan dat ze het haar zo draagt. Ik zie nu ook dat het inderdaad een storend element is, vooral op foto nummer 1. Maar heb er eerlijk gezegd niet bij stilgestaan, tot nu. Bedankt voor je reactie!

andreaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:10

De 1e foto is inderdaad overbelicht, vind 'm niet fijn wegkijken. De tweede is al een stuk beter maar vind hem toch te krap gekaderd, haar oog komt ook niet goed uit in deze foto omdat haar haar voor haar oog zit, het totaalplaatje word hierdoor erg storend.
Bij de 3e foto vind ik de afsnijding niet mooi & ook weer dat haar.
Veel blijven oefenen, succes! :)

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 15:34

Andreaa: Bedankt voor je commentaar, het waaide erg hard waardoor haar haar in haar gezicht blies. Bij de 2e foto is het inderdaad juist het plukje door haar oog wat het geheel rommelig maakt. Ik oefen lekker door, hier kan ik weer wat mee!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:18

Ik vind de eerste ook te druk, en 1e wel oke, alleen stoor ik me aan je lippenstift/lipglos. De 3e is denk ik mooier als je hem bij snijd naar het dichtsbijzijnde oog, want de linker helft van de foto vind ik super, alleen de andere helft niet zo.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:24

Avalon_ schreef:
@Goof: Bedankt voor je reactie! Ik vond de tweede persoonlijk ook de beste van deze serie. Maar ik vond de derde juist wel leuk om het aparte karakter daarvan. Hoe zou jij die foto liever zien?

In dat geval zou ik de foto liever zien met de ogen als scherptepunt.

andreaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:30

HorsesWoman schreef:
De 3e is denk ik mooier als je hem bij snijd naar het dichtsbijzijnde oog, want de linker helft van de foto vind ik super, alleen de andere helft niet zo.

Nee dat verstoort het plaatje alleen maar in mijn ogen, als hij nog krapper wordt ;).

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 07:20

HorsesWoman schreef:
Ik vind de eerste ook te druk, en 1e wel oke, alleen stoor ik me aan je lippenstift/lipglos. De 3e is denk ik mooier als je hem bij snijd naar het dichtsbijzijnde oog, want de linker helft van de foto vind ik super, alleen de andere helft niet zo.

Bedankt voor je commentaar, ik zal eens met de laatste gaan spelen wbt. bijsnijden en dergelijk.

Evelien14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 07:50

ik vind foto 1 niet mooi. ik vind altijd het mooiste hoe dichterbij hoe beter.smaken verschillen.
2 vind ik wel heel mooi.
3 vind ik ook wel mooi alleeen jammer van dat rechtse oog. die is een soort wazig.