[FOTO] Just some pic's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jasia

[FOTO] Just some pic's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 20:20

Hoi,

Sinds een tijdje ben ik een beetje bezig met fotograferen, gewoon voor de "fun".. Maar toch vind ik het stiekem wel leuk als er weer een paar mooie, scherpe plaatjes tussen zitten.
De meeste foto's die ik maak zijn van paarden, maar soms zijn mijn katten en de hond ook de sigaar :j

Dit zijn zomaar wat foto's van bloemen, plantjes, dingen.. Om te oefenen met de scherpte en compositie van de foto's..

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en wil graag tips :D

Omdat het regende zijn het (helaas?) veel foto's van binnen, hierbij stond de flits aan..

Hond speelt verstoppertje:
Afbeelding

(zonder flash)
Afbeelding

& met flits (hoe voorkom ik die weerspiegeling?)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt voor het kijken! Tips zijn altijd welkom! :)

Groetjes Jacyntha.

hafjelinger

Re: [FOTO] Just some pic's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:23

Mooie foto's!!
Misschien kun je wat beter in detail gaan, maar ik heb daar zelf ook geen ervaring mee :P

PonyPower_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:59

De foto's vind ik helaas niks...

foto1; het idee is leuk, maar fototechnisch stelt hij helaas niet veel voor. Dit is eerder een foto voor in ITP. Niet voor in FK.

foto2; De kleuren zijn flets (dit kan je bewerken met photoshop: http://i606.photobucket.com/albums/tt14 ... 709182.jpg), De bloemen zijn onscherp en de grote groene bladeren die ervoor zitten storen erg.

foto3; Die weerspiegeling kan je voorkomen met o.m. een externe flitser. De foto zelf vind ik dan weer niet erg creatief, meer saai zelfs. Ook weer door de groene bladeren ervoor.

foto4; Hier kan ik iig niet veel uit opmaken.

foto5; Als ik eerlijk mag zijn, krijg ik hoofdpijn als ik ernaar kijk. Niet persoonlijk bedoeld! Ik wil zeggen dat het lijkt of ik in een tunnel oid aan het kijken ben door de opstaande bladeren. Daarkrijg ik dus hoofdpijn van :P Maar dat ligt aan mij :')

foto5; Vind ik erg slordig. Ga eens wat meer in detail op de grote bloem bijvoorbeeld.

foto6; Ook deze vind ik erg slordig gefotografeerd.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 22:52

Ik probeerde ook "zomaar" wat.. Paarden/dieren fotograferen gaat mij beter af :')
Maar hier in huis hebben we nou niet van die bijzonder bloemen.. (die ik kan verzetten en alles..) denk niet dat m'n moeder het leuk vind als ik wat bladeren uit de planten trek :')

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 00:14

heey jas! nou ik vind het wel leuk hoor lekker blijven oefenen en dan leer je het vanzelf wel! iedereen moet altijd ergens beginnen en idd net zoals je zegt je kan niet zo maar ff het huis gaan verbouwen haha! ik vind foto 4 leuk!

@PonyPower_x ik vind jou comentaar wel een beetje overdreven deprimerend voor TS ... iedereen moet ergens beginnen en het leren. Je kan beter wat tips en info geven om iemand te motiveren zo DEmotiveer je alleen iemand en dat vind ik erg zonde....

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 01:04

Ik ben het met PPx eens hoor. Tuurlijk, iedereen moet ergens beginnen. Maar ze plaatst toch geen foto's op FK om de hemel in geprezen te worden, maar juist om te leren? Er zouden juist meer mensen moeten zijn die commentaar geven, ipv. alleen te posten 'mooie foto's'. Heeft de TS niks aan namelijk, en zal ze ook geen aandachtspunten hebben voor de volgende keer.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 01:06

daar heb je zeker gelijk in maar het kan wel wat aardig gebracht worden :)

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 10:13

Dankjewel :)

Ik heb wel een foto die wat meer is ingezoomd op de witte bloem:
Afbeelding

Dierenfoto's gaan mij vaak wel wat beter af, kan het nu niet laten zien, Photobucket heeft besloten er even mee te stoppen _O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:37

ik moet eerlijk zijn, ik ga met ponypower mee. Ik vind de foto's niks, helemaal niet interesant om naar te kijken. Maar TS kan JUIST iets met het commentaar van Ponypower doen, namelijk eraan werken :D dus TS, niet opgeven of whatever, gewoon doorgaan en probeer telkens iets met commentaar te doen :P

PonyPower_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:44

Bedankt Renee :)
Jasia: ik vind deze inderdaad een pak minder rommelig om naar te kijken als de witte bloem wat meer centraal staat.
Probeer ook wat meer te werken met scherpte-diepte ;)
Want ik heb de indruk dat er bij deze foto's niet veel mee is gewerkt :)
Maar alleszinds: Blijven oefenen! Mooie foto's komen nooit vanzelf ;)

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:57

ik ben niet goed in uitleg geven, vind ze niet allemaal even scherp, maar het is een begin, je moet ergens beginnen ;)

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 14:19

Afbeelding

Paarden/dieren
/mensen foto's gaan mij beter af := Dit was de eerste keer dat ik iets anders fotografeerde :))
Mijn paard is dan ook mijn favoriete model :j (al is zij het niet altijd met mij eens daarover :? )

Maar iig bedankt voor de uitleg! :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:23

ik moet yhelaas zeggen dat ook je paardenfoto een kiekje is in mijn ogen, maar het is misschien wel het begin ;)