[FOTO] Dominique

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SannevdM

[FOTO] Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 08:56

Hallo bokkers! :wave:

Ben benieuwd wat jullie van onderstaande foto's vinden. Dit zijn één van mijn eerste portretfoto's. En ik moet zeggen (niet verwacht) dat ik het erg leuk vind om te doen! :j Dus vriendinnen zijn de pineut, die zal ik nu met enige regelmaat mee sleuren om te oefenen.

Tips, commentaar of gewoon een compliment ( :D ) zijn van harte welkom!

Mijn © is een beetje groot, was niet de bedoeling. :+ Maar het gaat om de foto, nietwaar. 8-)

(Deze foto's zijn praktisch onbewerkt. Dus er kan nog het één ander aan verbeterd worden. ;) )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes,
Sanne

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:10

Dat het haar op vooral de 2e foto overbelicht is stoort mij een beetje.
Verder niets op aan te merken, mooie foots :D.

Anoniem

Re: [FOTO] Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:21

Ik vind de lichaamshouding van de eerste foto erg lelijk. Meisje heeft denk ik een leuk lijf, maar dat komt er nu bepaald niet uit. Vooral de borstpartij wordt erg lelijk zo.
Technisch vind ik de foto wel mooi, met onderwerp en trappen scherp en achtergrond zeer onscherp.

Tweede foto vind ik niet mooi. Grote overbelichte vlek in het haar en die oksel zit echt heel raar. Eigenlijk vind ik alleen de positie van haar hoofd mooi, omdat haar beenderstructuur daar mooi uitkomt. Maar zowel technisch als qua compositie vind ik het geen goede foto.

De derde vind ik een mooie foto. Model komt er mooi op uit.
Enige verbeterpunt zou ik het licht in de achtergrond vinden. Die lichte vlekken tussen het boomloof door. Ik denk dat ik 'r net even anders neergezet zou hebben, zodat de achtergrond wat egaler is. Dan krijg je net even wat meer contrast tussen achtergrond en de blanke huid en lichte jurk van het meisje.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 09:29

Ben het toch niet helemaal met je eens.

Compo van de eerste foto kan misschien wat beter, maar lelijk? Nee absoluut niet. Misschien ook een kwestie van smaak.

Wat betreft de tweede foto, niks overbelichts aan. Tenminste hier op mijn pc scherm. Foto is met tegenlicht genomen, wat maakt dat haar, haar zo erop komt te staan. Ik vind het mooi & hou daar wel van. De compositie kan inderdaad beter.

Qua tips van de 3e foto, ben ik het met je eens. :j

Dank voor je kijk erop.
Laatst bijgewerkt door SannevdM op 24-06-09 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:51

Ik zit op m'n werk en de kwaliteit hier is niet denderend hoor, dus dat kan zéker z'n invloed hebben op wat ik zie.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 09:52

In ieder geval wel bedankt voor je reactie. :j Kan ik daar de volgende keer een beetje extra op letten.

badeend14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:00

Leuke foto's.
De eerste is mijn favoriet. De compo vind ik mooi daar. Het was misschien mooier geweest als je model wat rechter op had gezeten, maar ik vind het niet heel erg storend. Ook een fijne DOF.
Naar mijn idee is de tweede foto wel degelijk overbelicht. Overbelichting houdt in dat er delen in de foto zijn ''uitgebeten''. Dat er dus niets meer van de originele kleur te zien is, en dat de structuur niet (of bijna niet) meer zichtbaar is. Naar mijn idee kunnen overbelichte delen in zo'n foto wel iets toevoegen aan het sfeertje. Hier vind ik dat deel eigenlijk iets te groot, wat voor mij afbreuk aan de foto doet. Wel vind ik de mooie, zachte kleuren heel goed passen hier.
De derde foto vind ik qua compo en lichaamshouding erg goed gelukt. Ik vind alleen de blik van het model niet zo mooi. Ze heeft, zoals Sonja al zei, een mooie beenderstructuur. Dat komt niet echt uit op deze foto. Ik vind haar blik ook niet echt pakkend.
Verder kan ik alleen maar zeggen ga zo door! Een heel goed begin voor de eerste portretten :j

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:02

Met de eerste foto ga ik helemaal mee met Sonja.

Tweede foto is het haar zeker wel overbelicht ;) En dat krijg je inderdaad eigenlijk altijd met tegenlicht. Verder vind ik het een lekkere foto, oksel stoort mij eigenlijk niet :)
3e foto had ik liever ook een glimlach gezien, en hij lijkt wat blauw(zie jurkje).

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 11:18

Bedankt beide.

Qua overbelichting zal ik straks is op de andere pc kijken. Hier is het namelijk niet zo erg dat het echt uitgebeten is. Dus wellicht dat het dan aan mijn pc ligt. ;)

x_marr; toch ben ik weg van foto 1. Ondanks dat jullie haar houding slecht vinden. Ik vind dit zelf meevallen. Tuurlijk kan er nog wel het één ander veranderd worden. Maar ik blijf erbij, slecht vind ik 'm niet.

En net wat ik boven al aangaf, dit is mijn 2-3e keer dat ik portretfoto's maak. Kan nog veel aan gesleuteld worden, dat weet ik.

Bedankt weer voor de tips.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:07

erg fijne foto's en zeker voor de eerste keer!

Ik vind persoonlijk foto 1 de beste uit deze 3.
Vooral ook omdat de compositie een stuk origineler is dan op de andere 2 foto's.

op de tweede foto vind ik de uitdrukking van je model wel fijn, het tegenlicht is in principe mooi maar hier net een beetje TE, vooral boven op der hoofd is t net een tikje te overbelicht.

Foto 3 vind ik de minste, technisch gezien is ie (voor zover ik er over kan oordelen) wel oke, maar de uitdrukking van t model vind ik helemaal niet fijn kijken.