[FOTO] Eerste foto's met mijn NikonD80!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

123468086

[FOTO] Eerste foto's met mijn NikonD80!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 09:42

Hallo bokkers,

Gisteren heb ik mijn Nikon D80 opgehaald.
Ben er super trots op! :D

5 juni heb ik een toelatingsdag op de HKU in Utrecht, ik wil daar namelijk de photography opleiding gaan doen.
Ik ben al aardig bezig om foto's in te zamelen voor mijn portofolio.
Vandaag was mijn kat het slachtoffer.
Het was vandaag voor het eerst dat ik er serieus mee fotograveerde, hou hier een beetje rekening mee :Y)

Puntje van mij:

- Er op letten dat ik alles er op zet, dus geen afgeknipte oortjes.
- Geupload met mijnalbum. (Scherpte, kwaliteit word minder).
- Belichting! De laatste foto vind ik qua belichting echt onder de maat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Is dit goed te gebruiken voor mijn portofolio?
Graag onderbouwend commentaar en tips!

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:46

eerlijk gezegd zou ik deze fotos niet gebruiken .
of je wordt zoiezo al aangenomen maar als ze gaan kijken of je creatief genoeg bent enz..zou ik andere fotos meegeven
daarnaast kan je ook het best niet aleen van je kat fotos maken maar dat zal je ook wel niet doen.
iniedergeval vind ikze niet speciaal..
daarnaast lijkt het of ik wat scherpte mis maar dat zal wel komen door mijnalbum
probeer ook om geen storende elementen op de foto te krijgen zoals bij foto 1 en de laatste
vind het leuke plaatjes hoor dat wel.
maar zou ze neit gebruiken voor een toelating, ik zou dan creatiefere fotos laten zien, en dan hoefen de fotos niet eens helemaaal perfect te zijn qua licht scherpte enz omdat je dat op de school wel leert maar creatiefitei moet van je zelf komen en ik denk dat dat belangrijk is aangezien ik dat ook had met mijn toelating.(heb ook een fotografie opleiding gedaan)

123468086

Re: [FOTO] Eerste foto's met mijn NikonD80!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 13:24

Ja daar heb je helemaal gelijk in!
Voor mijn portofolio gebruik ik ook meer mensen foto's.
Ik ga mijn best doen, bedankt voor je bericht!

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:51

okee sucses :)
ben even nieuwschierig.
wordt je zoiezo toegelaten of moet je echt worden uitgekozen?

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 14:58

Nee je wordt echt uitgekozen.
De dag verloopt in 2 delen.

Eerst portofolio en gesprek. Als je daarin word toegelaten moet je in het middag onderdeel een groeps opdracht doen, maak je die goed dan pas word je toegelaten!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:45

Even off-topic; ga je dan nu nog beginnen om voor 5 juni een portfolio bij elkaar te krijgen met een camera die je nog moet leren kennen?? Zware opgave.... Succes in ieder geval.

Zoals hierboven al gezegd, deze niet gebruiken. Geinige foto's maar ze ogen niet helemaal scherp, de belichting kan beter zoals je zelf zei (op alle foto's) en ze zijn niet heel creatief.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:48

Goof schreef:
Even off-topic; ga je dan nu nog beginnen om voor 5 juni een portfolio bij elkaar te krijgen met een camera die je nog moet leren kennen?? Zware opgave.... Succes in ieder geval.

Zoals hierboven al gezegd, deze niet gebruiken. Geinige foto's maar ze ogen niet helemaal scherp, de belichting kan beter zoals je zelf zei (op alle foto's) en ze zijn niet heel creatief.

dat was ook mijn idee, deze foto's zijn leuke htk kiekjes maar niet goed genoeg om toegelaten te worden ben ik bang

succes

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 18:07

eh ik kan je zeggen dat je echt modelen werk moet kunnen laten zien. of jah dat willen ze zien. ze willen je creativiteit zien.
dat heb je met deze foto`s jammer genoeg nog niet.
ik zou zeggen probeer iets aparts te fotograferen. dit kun je ook met mensen bijv. extreme make up.
denk aan dat je van alle soorten iets meeneemt zo als dieren, mensen, natuur, kunst. en probeer ok misschien een foto van nachtfotografie of zo.

ow en neem niet te veel foto`s mee je kunt beter 1 goede foto mee nemen dan 10 net niet foto`s.
wens je veel succes en zet hem ook :D
wil graag horen of je aangenomen bent :P

andreaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 19:51

Ik denk dat je eerst véél meer moet oefenen met je camera voordat je echt goede foto's kan maken voor een portfolio voor die opleiding. Heb je je al verdiept in diafragma sluitertijd etc?? :)

Zorg ervoor dat de foto's niet overbelicht worden. Bij bijna alle foto's is dit het geval. Ook een rustige achtergrond is heel belangrijk.

Veel oefenen! ;)

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:13

ANDREAA
dat leert ze toch ook op de opleiding ;)
die mensen verwachten heus niet dat ze dat allemaal perfect kan en als ze zien dat zij creatief is dan weet ik haast wel zeker dat ze wordt aangenomen ze gaan heu sniet letten op zulk soort dingen, nja ze gaan er wel op letten het is mooi meegenomen als je er al veel van af weet maar hun oordeling zal daar niet opvallen

ik zou ook idd van alles fotograveren maar dat sprekt voor zich lijkt mij

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 07:24

Ja dat ik zo laat ben begonnen is inderdaad mijn risicio dit komt meerendeel door verbindingsproblemen, Maargoed Ik zal volgende week mijn portofolio hier neer zetten en dan hoop ik op jullie oordeel! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:03

Leuke camera, kan je leuke dingen mee doen! Ook leuk dat je door middel van scholing zo veel mogelijk uit dit leuke dingetje gaat halen. Mag ik vragen waarom je nu nog voor de D80 hebt gekozen en niet voor bijvoorbeeld de D90 of de D5000? :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:29

ah een poezel, doe het opnieuw en probeer het op deze manier:
[BB-ITP] Tips; Beestenboel op de foto

verder raad ik je aan om even op photobucket een album te maken, is zo gepiept en de kwaliteit van je foto's blijven netjes.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:16

_Charlotte_ schreef:
ANDREAA
die mensen verwachten heus niet dat ze dat allemaal perfect kan en als ze zien dat zij creatief is dan weet ik haast wel zeker dat ze wordt aangenomen ze gaan heu sniet letten op zulk soort dingen, nja ze gaan er wel op letten het is mooi meegenomen als je er al veel van af weet maar hun oordeling zal daar niet opvallen

nee het hoeft niet perfect te zijn natuurlijk. maar ze letten wel op zulke dingen.
en de opleiding is super zwaar. toevallig ken ik iemand die ook zo opleiding doet. je moet veel modellen op de foto zetten. en ze verwachten veel van je op zo opleiding. dus je moet je camera echt kennen. dat wordt daar niet verteld hoor.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 14:46

pinkie87 schreef:
_Charlotte_ schreef:
ANDREAA

nee het hoeft niet perfect te zijn natuurlijk. maar ze letten wel op zulke dingen.
en de opleiding is super zwaar. toevallig ken ik iemand die ook zo opleiding doet. je moet veel modellen op de foto zetten. en ze verwachten veel van je op zo opleiding. dus je moet je camera echt kennen. dat wordt daar niet verteld hoor.

een school is om te leren, of je je camera nou wel of niet kent... het is handig ja als je dingen weet maar niets MOET. er staat nergens enige ervaring vereist..

andreaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:18

Tuurlijk als je creatief bent is het kennen van de camera geen pre. Maar ze letten er wel op bij toelating. Als ze iemand hebben die al goed bekend is met een camera en een mooi/technish portfolio heeft en iemand die net begonnen is zullen ze denk ik wel eerder kiezen voor een wat gevorderde.

Niet verkeerd bedoeld hoor :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:21

andreaaa schreef:
Tuurlijk als je creatief bent is het kennen van de camera geen pre. Maar ze letten er wel op bij toelating. Als ze iemand hebben die al goed bekend is met een camera en een mooi/technish portfolio heeft en iemand die net begonnen is zullen ze denk ik wel eerder kiezen voor een wat gevorderde.

Niet verkeerd bedoeld hoor :)

doelde meer op pinkie :) ik quote "je moet veel modellen op de foto zetten. en ze verwachten veel van je op zo opleiding. dus je moet je camera echt kennen. dat wordt daar niet verteld hoor"

andreaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:37

Oke, sorry ;)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:39

geen probleem :D

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 21:08

Tinkelbell schreef:
Leuke camera, kan je leuke dingen mee doen! Ook leuk dat je door middel van scholing zo veel mogelijk uit dit leuke dingetje gaat halen. Mag ik vragen waarom je nu nog voor de D80 hebt gekozen en niet voor bijvoorbeeld de D90 of de D5000? :)

De D80 is mij aangeraden door mensen uit mijn omgeving die ook fotograveren.
Bovendien lijkt met mij een geschikte camera om mee te beginnen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:18

heb niet alles gelezen, maar ik ben zelf naar de opendag op het HKU geweest en zij focussen zich alleen op reportage fotografie! En dit valt daar egt volledig buiten, ook naast dat ze fototechnies niet helemaal uitblinken.

Ik ga ook niet naar het HKU omdat het dus reportage is, en ga et over 2 jaar in denhaag proberen

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 22:50