[FOTO] Het Zwanenmeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

[FOTO] Het Zwanenmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 16:53

Toch de camera maar een keertje meegenomen naar m'n werk, er zwemt namelijk een prachtig koppel zwanen in de slotgracht. Tijdens het voeren in mijn lunchpauze wilden ze gelukkig in ruil voor een paar stukjes brood best even poseren. :)

Afbeelding

En in de tuin bij onze vijver heb ik een tijdje achter deze mooie libelle aangezeten, want hij bleef maar van stengel wisselen. Gelukkig bleef hij dat toch even een paar tellen zitten, wat een ogen heeft hij hé? Prima egale achtergrond waardoor zijn kleuren goed naar voren komen denk ik.

Afbeelding

En deze wil ik gewoon graag even posten, het is een smerige modder-pony maar de focus van haar oog door de takken vind ik zo gaaf gelukt. :D Ik was afgelopen winter het bos in geweest om wat foto's te maken, en toen ik terug kwam lopen kwam Lo meteen inspecteren wie daar aankwam door de bosjes. De onderkant van haar neus heb ik er bewust niet opgezet, haar tong hangt altijd een stukje tussen haar lippen door en dat wilde ik bij dít plaatje even niet op hebben. ;)

Afbeelding

Captain_

Re: [FOTO] Het Zwanenmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:58

Erg mooie foto's! Vooral die van die libelle vind ik erg goed gelukt!
En die laatste is ook een super leuk sfeer plaatje!! :)

Melanievs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 11:47

Die libelle, met wat voor lens heb je die gemaakt?
Mooie foto vind ik dat!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 11:58

Foto twee springt er helemaal uit en doet de andere twee eigenlijk een beetje verbleken.....

Vind hem erg mooi, en het commentaar heb je zelf al gegeven :D

De laatste foto vind ik wat rommelig. Ondanks het sfeertje wat er in zit.

andreaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 17:45

Wauw ik vind die libelle foto echt ontzettend mooi.
Prachtige kleuren. :j

Jammer van de drukke achtergrond op de laatste foto. Ik vind 'm wel heel mooi scherpgesteld en het is toch een leuk plaatje om naar te kijken!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:34

Die Libelle, jeetje wat is die mooi gemaakt zeg, zo dicht bij en zo scherp is het mij nog niet gelukt :o

Mag ik vragen wat voor een toestel, lens en instellingen je daarvoor gebruikt hebt?

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 01:29

F1: Zwaan heb je mooie weerspiegeling te pakken. Of boven wat te krap of onder wat te ruim. Boven meer ruimte dan verdwijnt de zwaan in de ruimte denk ik. Misschien onder iets eraf en een iets minder kader en denk dat de zwaan dan meer toto zijn recht komt. :o. Maar goed niet dat ik er nou zoveel verstand van heb haha :')
F2: Mooi mooi mooi! :D Jammer hier en daar van de onscherpte maar desondanks gewoon een schitterende plaat :D.
F3: Mooi sfeerplaatje. Maar vind hem wat wegvallen (zoals This_is_me al zei. )

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 13:23

Dank jullie voor jullie commentaar! Mijn camera is een Pentax *isDL, de eerste foto is gemaakt met een Pentax 18-55 mm f3.5-5.6 lens, de laatste twee met een Sigma 70-300 mm f4-5.6. :)

De laatste steekt inderdaad wat af omdat hij zo anders is dan de eerste twee, misschien had ik hem er daarom beter niet bij kunnen zetten.

Maysie, de eeste foto heb ik expres niet krapper genomen. Ik heb liever iets meer dan ruimte. Zeker bij één statisch onderwerp vind ik het anders zo snel te veel 'in your face' worden.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 13:46

Ok, na je uitleg bij de foto, kan ik de compositie ook al beter waarderen. En kijk ik er anders tegen aan :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 15:47

Bedankt elanor! Ik heb zelf een 55-200 lens en daar heb ik libelles (en vele andere insecten) nog niet zo scherp/dichtbij gekregen.