[FOTO] Portfolio

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lisann__

[FOTO] Portfolio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 20:11

Beste bokkers :wave:

Ik heb 03'04'09 een intake gesprek voor een grafische opleiding. (wil verder gaan met fotografie) :D
Ik heb een brief ontvangen waarin staat dat ik mijn portfolio mee moet nemen.
Dus nu ben ik bezig om een portfolio in elkaar te zetten! :j

Graag jullie meningen en tips over de volgende foto's ! :D
kwaliteit is door mijnalbum iets achteruit gegaan.

*ik fotografeer met de Nikon Coolpix p80*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:evaw:

Mireille

Re: [FOTO] Portfolio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:18

Dat ziet er uit als een leuk begin, maar waarom alleen foto's in een portfolio wanneer je voor een grafische opleiding wilt gaan?
Fotografie kies je waarschijnlijk later toch pas als extra vak, of als specifieke (vervolg) opleiding. De basis is echt gericht op (grafisch) vormgeven. Daarom lijkt het me beter om ook wat handmatig werk in de zin van tekeningen en ontwerpen toe te voegen. Ook kun je van te voren eens kijken of je wat leuke opdrachten kunt bedenken. Bijvoorbeeld het maken van een uitnodiging voor de open dag van de school. Zo kun je al een beetje je inzicht en interesse voor grafisch vormgeven laten zien. Dat doet veel meer dan een portfolio met enkel foto's. :)

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 20:23

Mireille schreef:
Dat ziet er uit als een leuk begin, maar waarom alleen foto's in een portfolio wanneer je voor een grafische opleiding wilt gaan?
Fotografie kies je waarschijnlijk later toch pas als extra vak, of als specifieke (vervolg) opleiding. De basis is echt gericht op (grafisch) vormgeven. Daarom lijkt het me beter om ook wat handmatig werk in de zin van tekeningen en ontwerpen toe te voegen. Ook kun je van te voren eens kijken of je wat leuke opdrachten kunt bedenken. Bijvoorbeeld het maken van een uitnodiging voor de open dag van de school. Zo kun je al een beetje je inzicht en interesse voor grafisch vormgeven laten zien. Dat doet veel meer dan een portfolio met enkel foto's. :)

Ja dat klopt! ik heb (met de sims 2) ook een huis gebouwd en ingericht en daar foto's van! ;)
En ik heb een tekenopdracht van die school gekregen om een storyboard te maken met daarin: een herdershond,een zitmeubel met een speciale funtie,een brug,een fabeldier en een bekende persoonlijkheid. En het moet een merk hondenkrachtvoer vertegenwoordigen. :o ik kan absoluut niet mooi tekenen maar ik doe mijn best! :D

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:05

Een huisbouwen en inrichten met de Sims 2 zal denk ik voor veel docenten niet vallen onder je grafische inzicht.
Grafisch is echt bedoeld voor drukwerk. Flyers, folders, posters, uitnodigingen en huissstijlen vallen daar onder andere onder. Net zo als de opdracht die je gekregen hebt. Misschien is het slim om juist dát soort werk ook voor je zelf te maken en in je portfolio te doen. :)

Ik ben bekend met de nieuwe toelingsopdracht van De Eindhovense School. De opdracht is apart en ruim geformulierd, maar als je hem volledig uitwerkt en er net wat meer aan doet dan dat ze van je verlangen, is het een zeer uitgebreide opdracht. :) Succes!

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 21:18

Mireille schreef:
Ik ben bekend met de nieuwe toelingsopdracht van De Eindhovense School. De opdracht is apart en ruim geformulierd, maar als je hem volledig uitwerkt en er net wat meer aan doet dan dat ze van je verlangen, is het een zeer uitgebreide opdracht. :) Succes!

Maar ik kan helemaal niet mooi tekenen (bassischool niveau :+ )
Is de kans dat ik daardoor niet aangenomen word groter?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:24

Je hoeft niet mooi te kunnen tekenen om aangenomen te worden. Wel zien ze graag dat je er mee bezig kunt zijn om je ideeen over te brengen op papier. Daar in laat je zien wat je kunt bereiken met kleur, vorm, compositie en letter's. Dat is het belangrijkste. :)

Je hoeft een eigen opdracht of werkje natuurlijk ook helemaal niet persee te tekenen (wel doen wanneer een opdracht dat verlangt natuurlijk ;)). Je kunt ook een stapel tijdschriften er bij pakken en met behulp van knippen, scheuren en plakken iets nieuws in elkaar zetten (ook wel de collage techniek). Daarnaast kun je op de computer alvast proberen wat de mogelijkheden zijn. En je kunt bestaande foto's bijvoorbeeld uitbreiden met eigen illustraties, of hand ontworpen letters. Er is heel veel mogelijk en het belangrijkste is om te laten zien dat jij die mogelijkheden kunt en wilt verkennen. :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:07

ik vind alle foto's een beetje rommelig en slordig.. Daarbij biedt het geen goed totaal beeld van wat je kan en wat jou styl is.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:34

Ik vind eigenlijk alleen de laatste mooi.
Verder kan ik weinig "lijn" ontdekken in je foto's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:16

Ik denk dat deze foto's nog een erg hoog hobbygehalte hebben. Probeer eens wat meer documentair werk te maken voor je toelating. Ga eens met je camera taferelen in je wijk of stad fotograferen en daarbij proberen aansprekende beelden vast te leggen. Probeer een verhaal te vertellen met je foto's in plaats van willekeurige nietszeggende onderwerpen te fotograferen.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 17:54

Nouks schreef:
Ik denk dat deze foto's nog een erg hoog hobbygehalte hebben. Probeer eens wat meer documentair werk te maken voor je toelating. Ga eens met je camera taferelen in je wijk of stad fotograferen en daarbij proberen aansprekende beelden vast te leggen. Probeer een verhaal te vertellen met je foto's in plaats van willekeurige nietszeggende onderwerpen te fotograferen.

bedankt voor de tip! nu je het zegt vind ik eigenlijk wel dat je gelijk hebt!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:21

Lies_Tijger schreef:
Mireille schreef:

Maar ik kan helemaal niet mooi tekenen (bassischool niveau :+ )
Is de kans dat ik daardoor niet aangenomen word groter?

om daar even op te reageren nog: nee :D ik kan totáál niet tekenen maar doe het in de grafische industrie prima +:)+
verder ga ik mee met romyv, durf meer :j