[FOTO]Kerstig...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO]Kerstig...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 19:33

Even een paar dagen kerst gevierd bij kennisen... hier een paar mooie sfeerfoto's...

(ook de 1e keer dat ik wat op fotokunst zet... vroeger was dat toch UK???)

Afbeelding - 1

Afbeelding - 2

Afbeelding - 3
Vindt vooral deze heel erg sfeervol met die weerkaatsing van de lamp tegen het raam aan.

detour

Re: [FOTO]Kerstig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:35

Sorry, ik vind het mega oubollig, en saai qua compositie. Bloos Wel ben je consequent in die zin van onderwerp. Knipoog

Maar blijven oefenen, hoor!!! Cool Ik denk zelfs dat je in die zin ies heel grappigs kunt maken, met wat ouderwetse onderwerpen mbt kerst, ouwe mutsen die saai gourmetten, etc, het ís tóch een inspiratiebron! Haha!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:42

Foto 1 vind ik niet echt uit de verf komen. Het onderwerp glittert alle kanten uit en daardoor is het, volgens mij heel moeilijk om goed scherp te stellen.

Foto 2 is niet echt mijn ding. Ik vind de compositie rommelig doordat je ook de twee kerstballen erbij op de foto hebt gezet. Als je dan het engeltje wilt fotograferen, dan had ik de kerstballen weg gepakt en de foto uit een iets andere hoek genomen. De kunst van fotograferen is vaak de goede hoek te zoeken, dat maakt een wereld van verschil.

Foto 3: inderdaad sfeervol wat kleur betreft. De weerkaatsing van de lamp vind ik ook jammer, maar daar heb je fotobewerkingsprogramma's voor. Je zou er dus voor kunnen kiezen om die weerkaatsing weg te halen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:47

Sorry, ik vind ze niet mooi. 1 stoor ik me aan de achtergronden. 2 vind ik de kleuren te fel en bij 3 stoor ik me ook aan de achtegrond. Jammer, want ik heb veel mooiere foto's van je gezien!
(UK&CB = nu UK&FB, dus niet precies zoals je zei, maar bijna Knipoog )

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:53

Foto 1: Ik snap niet precies wat het is, zou het liever van iets meer afstand hebben gezien dat tie er helemaal op staat Ja.
Foto 2: Wat rommelig, spreekt me niet aan.
Foto 3: Vind ik dan wel weer sfeervol, maar zou liever nog meer iets op de lamp gericht willen zien, achtergrond beetje storend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:06

Je zegt "mooie sfeerfoto's" te willen maken. Belangrijkste tip voor "mooie sfeerfoto's" die ik je kan geven is om in dat geval níet de flitser te gebruiken die op je camera zit. Daarmee flits je juist alle sfeer er uit. Zet bij weinig licht liever je camera op een statief of leg hem ergens anders op en gebruik een langere sluitertijd.