[TEK] Paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steef

[TEK] Paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 18:16

Hallo allemaal Doei!

Ik ben voor het eerst is serieus een paard aan het tekenen. Ik ben begonnen met het natekenen van een foto, maar qua schaduwen ben ik daarvan afgeweken, omdat die met flits is gemaakt en daar geen schaduwen in staan. Ik ben nog niet zo ver en zou graag tips hebben! Natuurlijk laat ik regelmatig zien wat er is veranderd of of ik al verder ben Lachen
Ik heb erg veel moeite met de ogen en de neus, die heb ik ook uitgegumd.
Nouja nu heb ik dit(hij is iets fletser geworden door het scannen, een lijn in de hals zie je ook niet.

Afbeelding

Diaz

Re: [TEK] Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:52

Er staan altijd overal schaduwen op, en anders is het echt een heeeele slechte foto, en zou er niets op te zien zijn.

Iniedergeval succes met je tekening, er valt nu nog niets over te zeggen Lachen

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:10

idd er valt weinig over te zeggen, toch zal ik pproberen je iets verder te helpen..
ten eerste. plaats ook een foto vanwaar je natekend, zo is het voor ons makkelijker om te beoordelen(of het is juist de bedoeling dat hij er niet oplijkt, en dat we daar geen comm. op geven,)

Maar over de schaduwen.. Die zijn er altijd wel idd
zelfs mét flits..
tga eens goed kijken naar de haren van de pony,
die zitten niet zoals jij ze getekend hebt,
zet allemaal streepes in dezelfde richting, zo krijg je een beter resultaat!

xXx- Leonie

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 22:06

Het is niet echt een goede foto Knipoog maar dit is hem :
Afbeelding

Verder krijg ik de ogen nu echt niet goed getekend gewoon Tong uitsteken Echt heel moeilijk is dat Scheve mond

Is mijn omtrek zo wel goed? Want als er nu al dingen niet kloppen wordt het volgens mij helemaal niks Scheve mond

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:36

Duidelijk zat schaduw! kijk bijvoorbeeld maar eens boven en onder het oog. onder de nek, en naar achtere toe.
Succes!

Verder kwa omtrek. Ik snap ook niet zo heel goed jullie tussefases van tekeningen, want een tekening kun je blijven aanpassen tot het eind.

Ga gewoon lekker verder, en je gaat vanzelf zien wat er goed zit, en wat niet.

Ook een tip: ga eens met je tekening voor de spiegel staan Lachen

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 16:31

Klijntjuh schreef:
Duidelijk zat schaduw! kijk bijvoorbeeld maar eens boven en onder het oog. onder de nek, en naar achtere toe.
Succes!

Verder kwa omtrek. Ik snap ook niet zo heel goed jullie tussefases van tekeningen, want een tekening kun je blijven aanpassen tot het eind.

Ga gewoon lekker verder, en je gaat vanzelf zien wat er goed zit, en wat niet.

Ook een tip: ga eens met je tekening voor de spiegel staan Lachen

Over die tussenfases. Ik heb zegmaar gevraagd om dat boek hoe teken je paarden te kopieren, gedaan kopien mee naar huis Knipoog En nu dus proberen Knipoog Ik kan dus wel bij beeldende vorming ook om hulp vragen enzo Knipoog Alleen maak ik hem thuis (snap je het nog Tong uitsteken) Alleen viel beeldende vorming deze week uit Scheve mond