[verhaal] liefde en paarden...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

alies

Re: [verhaal] liefde en paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:07

jaah leuk weer! meer meer meer Tong uitsteken

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 22:43

jaa kOmt er nOu nOg meer Bloos

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 00:53

Goed idee... kom maar op met dat vervolg Ja

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 15:45

haha.. Tong uitsteken jullie zitten hier gewoon nog tot de volgende dag.. Tong uitsteken
Ik moet nu even huiswerk maken.. dan komt er weer een stkuje.. Knipoog

alies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 15:48

okej tot zo dan Tong uitsteken

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 17:06

Het is niet zo lang maar dan hebben jullie toch even wat te lezen.. Vork

Dan zet ze de computer weer uit en pakt wat huiswerk. Ze kijkt in haar agenda en ziet dat ze alleen Engels hoeft te maken. Snel maakt ze de 3 opdrachtjes en legt haar boeken weg.
Dan springt ze op haar bed en pakt een papiertje. Dan begint ze tekenen. Het wordt niks dus ze houdt maar op. “Marleen, eten!” “Ja mam, ik kom!” Marleen loopt naar beneden. De heerlijk geur van het eten loopt haar neus binnen. Wat heeft ze een honger! Snel gaat ze aan tafel zitten. “Hoi pap, hoe ging het op het werk?” “Niet zo goed, er word een deel van het bedrijf geschrapt.” “Maar toch niet jou deel? Of wel soms?” “Dat is het juist, mijn deel wel. Ik zal dus snel opzoek moeten naar een nieuwe baan. Anders kun je paardrijden wel vergeten.” Marleen is stil en er wordt niets gezegd. Met paardrijden stoppen? Dat kan niet, dat mag niet! Snel gaat ze eten. Ze wil alleen zijn, niemand om haar heen.

0riantje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 17:06

aaaah wat zielig..... Ach gut

alies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:56

aah!

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 23:38

Och.. da's oneerlijk! die vent moet nieuwe baan krijgen Vork anders mag ie hier wel ehmmm grasmaaien Haha!

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 17:05

nou het werd ook wel weer eens tijd dat er een stukje kwam hea.. Vork haha.. het is wel wat langer hoor.. Knipoog Dan hebben jullie weer wat te lezen.. Knipoog

Hoeveel tranen heeft ze in deze week nu al verspilt. Er is bijna geen dag geweest dat Marleen niet heeft gehuild. Ze voelt zich rot en denkt dat dit niet meer verandert. Het slechte weer maakt het alleen maar erger. Misschien moet ze er maar een einde aan maken. Dat is dan maar het beste. Marleen schrikt van haar gedachten.
Is zij dat nou echt? Ze rent naar beneden en scheurt haar jas van de kapstok. Ze wil naar Achi toe. Even alleen zijn met Achi.

Als ze bij Achi aankomt ziet ze dat er wel een stuk of 5 mensen om zijn box staan.
Wat is er aan de hand? Er is toch niet iets ergs gebeurt? Snel rent Marleen naar de box:
“Wat is er aan de hand?” “Kijk maar, Achi kan weer goed lopen.” “Het is een wonder,” schreeuwt Marleen uit. Snel rent ze de box in en omhelst Achi. Ze belt de arts om te kijken of hij er weer helemaal bovenop is. Binnen een kwartier is de arts er. “Dat ziet er goed uit hoor. Hij is weer helemaal genezen. Ik weet niet wat je hebt gedaan, maar hij is er weer helemaal klaar voor.” Marleen bedankt de arts en haalt Achi uit zijn box. Ze zet hem vast en pakt haar zadel. Ze vindt dat Achi nu ook wel weer eens lekker mag bewegen. Ze pakt het halster en doet het bit in. Achi moet er wel even aan wennen. Dat heeft hij een tijdje niet in gehad.
Marleen neemt Achi mee naar buiten en klimt op het paard. Rustig stappen ze naar de weg, op weg naar het bos.

Als ze bij het bos aankomen is de lucht aardig open getrokken. Gelukkig is het bos droog, dan kunnen ze tenminste ook nog wat doen. Opeens moet Marleen weer denken aan wat ze vanmorgen dacht: Er een einde aan maken. Ze voelt zich naar bij de gedachte. Ze heeft het gevoel alsof ze uit twee persoonlijkheden bestaat. En de slechte wil over haar heersen.
Nu snapt ze ook waarom ze steeds van die verschillende humeuren heeft. Op het ene moment is ze blij en daarna kan ze wel janken. Marleen laat Achi aandraven, maar ze vindt dat het niet snel genoeg gaat. Ze geeft hem een tik met haar zweep en Achi versnelt. “Achi, *klak klak* galop!” Achi gaat over in galop en Marleen laat zich helemaal gaan. De woede neem haar over en ze kan zich niet meer beheersen. Sneller wil ze, alleen maar sneller.
Ze verliest een beugel maar dat heeft ze niet eens door. Dan verliest ze nog een beugel maar ze blijft even goed in het zadel.

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 18:03

hooi:) leuk verhaal ik irriteer me alleen aan die korte stukjes:P maar je zet soms 2x per dag een berichtje erop kan je dan niet wat langer doortypen en dan een groter stuk erop zetten:P(A)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 18:19

Ik heb even alles gelezen. Clown

Erg leuk verhaal hoor. Ja
Vind het wel spannend.
Vind wel dat je heel snel wisselt van momenten.
Veel ups en downs, Je laat alles maar een beetje op de achtergrond
Beetje meer diepte in zon diepte of hoogte punt zou niet verkeerd zijn. Knipoog

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 19:15

oke.. Knipoog thanx.. maar dat komt ook door die 2 persoonlijkheden hea.. Knipoog mja.. ik zal proberen langere stukken te maken.. Knipoog

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 19:58

is dit lang genoeg.. Knipoog
Ineens moet ze gemeen lachen: “HAHAaaHAHAaaAHAa!!!”
Achi schrikt en stopt. Marleen houdt zich aan zijn manen vast en kan rustig landen.
Wat is er net gebeurt? Waarom stopte Achi ineens? Wat heeft ze gedaan? Ze weet niets meer.
Ze geeft Achi een klopje op zijn hals en praat geruststellend. Ze merkt dat hij erg is geschrokken, maar ze weet niet waarvan. Voorzichtig stapt ze weer op en laat Achi rustig door stappen. Af en toe zegt ze: “Rustig maar jongen, stil maar. Er is niets aan de hand, Ssss.”
Langzaam aan kalmeert Achi en krijgt hij zin om zich lekker uit te leven. Marleen laat hem aandraven en moedigt hem aan. Achi doet het erg goed. Zijn draf is goed regelmatig en hij loopt goed aan de teugel. Na een tijdje besluit Marleen om maar weer terug te gaan.

Als ze bij de stal aankomen is Achi aardig bezweet en Marleen is dood op. Ze pakt een zweetdeken en legt het over Achi. Ze zet hem vast en gaat de stal uitmesten. Als ze klaar is haalt ze het zweetdeken weg en zet Achi in zijn box. Dood op pakt ze haar fiets en stapt op. Als ze halverwege is vallen haar ogen bijna dicht. Thuis gekomen gaat Marleen eerst naar haar kamer. Ze ploft op het bed en trekt de deken over haar heen. Binnen 5 minuten slaapt ze.

“AAAAAAAH!” Marleen zit rechtop in bed. Ze is helemaal bezweet. Ze heeft zo raar gedroomd. Ze was met Achi aan het rijden en ze gingen over het spoor. Er brandden geen lampen, maar plots kwam er een trein aan. Marleen kon nog van Achi afspringen, maar voor Achi was het te laat. Marleen loopt naar beneden en pakt een glas warme melk. Ze is erg geschrokken, maar verder is er niets aan de hand. Ze gaat op de bank zitten en probeert rustig adem te halen. Na 5 minuutjes loopt Marleen weer naar boven. De beelden van Achi blijven maar door haar hoofd spoken. Ze probeer aan iets anders te denken. Dat had haar moeder haar vroeger geleerd. Opeens moet ze lachen. Wat is ze toch ook dom! Het was maar een droom hoor. Opgelucht gaat Marleen in bed liggen. Ze valt weer snel in slaap en droomt gelukkig nergens over.

De volgende morgen gaat Marleen haar wekker om 7 uur. Ze is helemaal hyper. Ondanks de droom heeft ze goed en lang geslapen. Ze heeft vreselijke honger omdat ze gister niet heeft gegeten. Ze loopt naar beneden en smeert twee boterhammen. Ze gaat aan de keukentafel zitten en leest de krant:

Fjord gered uit sloot

Haarlem – Gistermiddag om 14.00 kwam er een melding van geluidsoverlast binnen. De politie ging naar de plaats die was beschreven. Daar troffen zij een hysterisch hinnikende Fjord aan. Ze hebben de brandweer erbij gehaald en een veearts. Het bleek een merrie van 3 jaar te zijn. Het beestje was een beetje vals maar verder was er niets aan de hand. De politie heeft een onderzoek gestart.
“Er is waarschijnlijk sprake van dumping. Een eigenaar die genoeg van het paard had,” aldus de politie.
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn, de fjord staat te koop op de Stang 4.
Het beestje moet €1000,- gaan kosten omdat er anders kans is dat hij niet word verkocht.

Marleen snelt naar boven met de krant in haar hand. “Mam, kom eens!” “Ja schat, wat is er?”
“Kijk er staat een fjord te koop voor €1000,-!” “Ja maar meisje, die is vals.” “Een beetje maar, dat kan ik heus wel aan. Please mam!” “Maar je vader heeft momenteel geen baan, dus geld over is er niet.” Dat was Marleen helemaal vergeten. “En als ik nou zelf ga werken?” “Maar dan is hij waarschijnlijk al verkocht hoor.” “Ja maar kunnen jullie het dan niet voorschieten?”
“Ik zal het er vandaag even met pappa over hebben. Ga je nou maar aankleden.” Tevreden loopt Marleen naar de badkamer. Er is dus nog kans dat ze haar krijgt. Hoe zou ze haar noemen?
Linda, Marie, Sjanna, Vlek, Mishka. Ja, dat is het! Mishka! Zingend stapt Marleen onder de douche. Haar dag kan niet meer stuk! Ze kleed zich aan en doet haar haar. Ze pakt haar tas en loopt naar beneden. Ze geeft haar moeder een kus. “Doei mam, tot straks. Misschien ga ik nog even naar Mickey!” “Oké, dag schat.” “Niet vergeten aan papa te vragen hè, doei!”

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 20:46

Jaaaa, lang genoeg.. Haha! super!! Lachen
Toch wil ik nog meer lezen... -nieuwsgierig Schijnheilig-

VliendertjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 09:11

ikke ook.. Knipoog

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 10:31

komt vandaag nog wel hoor.. Knipoog

VliendertjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:02

gelukkig.. Lachen

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:23

Ik lees hem vandaag voor het eerst, en ik vind het een erg leuk verhaal! Ga zo door! Haha!

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 11:34

mooizo.. Haha! Ik ben alweer met het nieuwe stukje bezig.. Knipoog

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:54

Dit stuk vind ik beter ja. Ja
Leuk gedaan hoor. Lachen

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 12:07

hier weer een stuk.. Knipoog

Marleen pakt haar fiets en fietst naar school. Op het plein ziet ze Mickey staan tegenover Sander. Sander en Mickey zijn niet bepaald de beste vrienden. Marleen vindt ook niet dat ze echt blij lijken. Snel zet ze haar fiets in het rek en loopt naar Mickey. “Wat is er aan de hand Mick?” “O, niks. Gewoon een mening verschil.” “Een mening verschil,” roept Sander. En Mickey krijgt een harde mep in zijn gezicht. Marleen schrikt en doet een stap achteruit. KLETS!! Mickey mept Sander terug. Marleen wordt flink pissig en gaat tussen beide staan. “Kappen jullie! Doe niet zo kinderachtig zeg!” BOEM!! Marleen krijgt een stomp in haar maag van Sander. Dat pikt ze niet! Ze draait zich om, balt haar vuist en geeft Sander een flinke mep op in zijn gezicht. Die grijpt naar zijn wang en draait zich om.
Iedereen moet juichen maar dat heeft Marleen niet door. Tot dat Jessy haar vriendin, naar haar toe komt. “Goedzo meid! Dat was een rake!” Marleen moet lachen en ze ziet dat Sander kreunend weg loopt. “Haha, sorry hoor. Ik kon er even niet meer tegen.” Met een big smile op hun gezichten lopen Marleen en Jessy naar de school toe. “Hé Jessy, ik moet je iets vertellen. Ik krijg misschien een eigen fjord!” “Wat gaaf zeg! Hoe dat zo?” “Ik weet niet of je dat stukje in de krant hebt gelezen? Over die merrie van 3 jaar.” “Ja dat heb ik gelezen! Maar die is toch vals?” “Dat kan ik heus wel veranderen. En ‘jij’ gaat me daar dan mee helpen!” “O, wat gaaf!
Je bent echt de beste vriendin!” “Weet ik toch,” zegt Marleen lachend. Als ze de school binnen lopen ziet Marleen Mickey staan. “Haha, goed zo meid!” En Mickey geeft haar een zoen. Marleen groet Jessy en loopt met Mickey naar Economie. “Ik heb helemaal geen zin in economie,” zegt Marleen tegen Mickey. “Ik ook niet. Zullen we weg gaan.” “Krijgen we daar geen problemen mee dan?” “Je meld je gewoon ziek en dan ga je naar huis.” “Maar dat is toch verdacht? Als ze we allebei plots ziek zijn.” “Dan blijf ik 10 minuutjes een kwartiertje bij economie. En dan ga ‘ik’ dan weg.” “Dus ik moet me nu ziek gaan melden?” “Als je weg wilt wel ja. Zullen we bij het station afspreken om 10 voor negen?” “Ja is goed. Doeg!” Marleen geeft Mickey een kus en loopt opgewonden de trap af. Ze probeert een ziekelijk gezicht te trekken en loopt naar de conciërge. “Meneer, mag ik naar huis? Ik ben misselijk en heb hoofdpijn.” “Natuurlijk, maar je ouders moeten morgen wel even een briefje mee geven.”
“Is goed hoor,” zegt Marleen geschrokken. Ze pakt haar jas en loopt naar buiten. Een briefje geven? Dat doen haar ouders toch nooit? Wat maakt ze er toch ook weer een zootje van. Ze pakt haar fiets en fietst eerst richting huis. Anders moet ze toch nog 20 minuten op Mickey staan wachten. Als ze binnenkomt is haar moeder nog binnen. “Wat doe jij zo vroeg thuis?”
“Ik voel me niet lekker. Je moet morgen even een briefje mee geven.” “Is goed, kruip maar snel in bed.” Marleen gaat naar boven en gooit haar tas in de hoek van de kamer. Hoe kan ze haar moeder zo voor liegen! Haar moeder moet straks naar het werk, dus dan kan ze mooi weg. Als ze hoort dat iemand de trap op komt lopen, gaat ze snel onder de dekens liggen.
Haar moeder komt binnen: “Ik heb het werk afgebeld. Dan kan ik hier mooi bij jou blijven.”
Marleen kan wel janken. Hoe kan iets nou zo fout gaan. “Is goed hoor mam.” Haar moeder gaat weer weg en Marleen grijpt naar haar mobiel. Ze moet Mickey smsen dat ze niet het huis uit kan:

Sorry Mickey. Maar mijn moeder is zo slim geweest om thuis te blijven om mij.
Waarom ben ik ook naar huis toe gegaan? Sorry schat, het spijt me.

Ik hou van je!

Kusjes Marleen

Ze legt de mobiel op haar nachtkastje en gaat in bed liggen. Eigenlijk vindt ze het helemaal niet zo erg. Kan ze mooi even uitrusten. Na 2 minuutjes krijgt ze een smsje terug:

Lieve MarleenHet geeft niet want de conciërge liet me niet gaan.
Ik schoot namelijk in de lach!Haha, nou veel plezier met je vrije dag!

Ik hou ook van jou

Kusjes Mickey

VliendertjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:47

mooi stukje! wanneer meer? Bloos

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 13:00

vanmiddag ofzo.. Vork

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:38

Het nieuwe stukje is ook weer mooi. Ik ga dit topic héél vaak controleren. Ik denk dat ik alleen niet zo vaak iets post, dat doe ik eigenlijk maar heel soms. Ik lees het in ieder geval graag! Tong uitsteken