Scoubidou touwtje bevat chemische stoffen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:00

om iets binnen te krijgen hoef je er niet perse op te kauwen. Jacobskruiskruid plukken met blote handen kan op lange termijn ook gevaarlijk zijn omdat de gifstoffen door de huid naar binen dringen. En qua onvruchtbaarheid... zal ik ook maar eens gaan scoubidouen dan Haha! . Ik ben 31 en wil geen kidz maar de artsen vinden je dan nog te jong voor sterilisatie Schijnheilig

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:01

Weekmakers wat in het product zit, is om te zorgen dat de touwtjes dus soepel zijn. De meeste weekmakers zijn onschadelijk voor de gezondheid. Ik weer niet wat voor type weekmaker in deze touwtjes zijn gebruikt. Ik werk voor een bedrijf welke weekmakers maakt, en onze weekmaker is goedgekeurd om ook voor baby speelgoed te gebruiken. Dit is juist getest omdat babies altijd speelgoed in hun mond nemen en er op sabbelen. Maar, dit verhaal geldt alleen voor weekmakers. De touwtjes worden gemaakt van veel meer grondstoffen dan weekmakers, zo ook wordt verf gebruikt en de basis kunststoffen. Wat je ruikt zijn niet de weekmakers (heb net nog aan de tank geroken, en echt, reukloos), maar kan best de verf zijn. Gewoon rustig afwachten wat het resultaat wordt van het onderzoek in duitsland.

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:22

:S Ik bijt altijd in die dingen. Maar ik heb wel niet de echte touwtjes

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:22

http://www.vwu.nl



Scoubidou-touwtjes zijn bij normaal gebruik (met handen figuren knopen) niet gevaarlijk. In de plastic touwtjes zijn bepaalde weekmakers (ftalaten) gebruikt om de touwtjes slap te houden. Deze weekmakers komen mogelijk in geringe hoeveelheden vrij als de touwtjes in de mond worden genomen. Wanneer kinderen gewoon met de touwtjes spelen, is er geen gevaar voor de gezondheid. De VWA onderzoekt welke hoeveelheid weekmakers vrijkomt als langere tijd op de touwtjes wordt gesabbeld. Dit is een langdurig onderzoek. De resultaten van dit onderzoek zullen pas over enkele weken bekend zijn.

paardjuhsz

Berichten: 3136
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: Barneveld (:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:45

grr ik zit altijd met die dingen in mn mond

Patricia20
Berichten: 1389
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:55

volgens mij zit iedereen met die toutjes in ze mond alsi k het zo lees en hoor Tong uitsteken
waaronder ik ook :S
vaag verhaal weer ..
lekker de helft van nederland eo onvruchtbaar :S Tong uitsteken

en heb net weer een zooi ingeslagen :S