[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 09:58

o0Bianca0o, jou beide tekeningen zou ik schatten op zo'n 15 - 20 euri.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:20

@ Renz; bedankt . Ik vind het wel grappig eigenlijk, dat mensen mijn tekeningen hoger schatten dan ik zelf. Deze tekeningen zouden bij mij gewoon gratis weg gaan (of alleen verzend- en materiaalkosten )

Anoniem

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:14

Jennietje; rond de 10 euro, ziet er al goed uit

AngelsDitch; Ik denk 10-15 euro Misschien had je toch nog z'n manen wat beter uit kunnen werken

Mik_; 20-30 euro. Het lijkt misschien wat raar (wit?) door het scannen. Maar het ziet er in het echt vast beter uit . Jammer dat er weinig diepte in de bitring lijkt te zitten. (er zit een 'rand' omheen) Misschien dat dat ook door het scannen komt??

En nu ben ik eigenlijk ook wel benieuwd wat jullie voor deze aquarel zouden geven (wordt niet verkocht o.i.d.) *excuses voor de copyright *

Afbeelding

Er lijkt een donkere vlek te zitten rechtsonderin, maar dat is in het echt niet zo. (daar is het heel lichtgroen ). Dat komt door de foto, ik krijg binnenkort een nieuwe digitale camera .

edit; het formaat is 26x36 cm

CaPrIoLe`79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:33

Bianca, die heb ik ook al op je site gezien. Heel mooi!! Als hij 4x zo groot was was hij minimaal 200 euro waard.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:38

oneilltje79 schreef:
[naam], die heb ik ook al op je site gezien. Heel mooi!! Als hij 4x zo groot was was hij minimaal 200 euro waard.

Dat meen je niet
Okee bedankt (ook voor je reactie in het gastenboek )

Lessien_2810

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:05

wat denken jullie hiervan?
Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:56

Lessien; ik heb het idee dat de verhoudingen niet helemaal kloppen. Z'n oren zien der wat raar uit en ook zit het sperriempje en de bitring een beetje vreemd. Hoe precies kan ik niet uitleggen. Verder vind ik z'n hals een beetje krasserig ingekleurd. Ik zou hier rond de 5 euro voor geven .

goechi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 14:25

ja je sperriem gaat nu dooor je bitriem in plaats van er voor en ik vind zijn nek ook een beetje vreemt als je zo kijkt naar die kaak maar verder wel moooi geprobeerd hoor!

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:32

_mik: heel erg mooi hoor allebei!

ik heb ook een aantal dingen gemaakt,

het lukt mij alleen nooit om er mooie fotos van te makne, dus beetje vage foto...:

Afbeelding

nog een veulentje

Afbeelding

ook getekend:

Afbeelding

en voor mijn moeder voor meoderdag:

Afbeelding

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:22

Zo, weer even taxeren (jah ik blijf vervelend ) Vanaf midden pagina..(uit mijn hoofd) 59.

Freefly: Mooi over het hele papier, alleen had ik liever een groter deel van de nek gezien, want nu ziet het er onwerkelijk uit, alsof het een enorm hoofd heeft Ook vind ik het er onverzorgd, en krasserig uitzien. Helaas. Het bit is enorm groot, wat in werkelijkheid natuurlijk niet zo is Ik zou er gewoon verzendkosten voor vragen. En lekker dooroefenen!!

Mijntjuh: Ik vind het een leuke indeling, Ik weet niet of hij erop lijkt, maar vind het er heel onwerkelijk uitzien, bijvoorbeeld bij het hoofd zit 1 oog lager dan bij de andere. Ook zou er meer structuur (vacht) in mogen, en niet teveel vegen, dat maakt een honden tekening juist een hond, door de vacht! Ik denk dat je voor a3 formaat een goede 10,- zou kunnen vragen. Behoorlijk wat werk zit erin zo te zien.

Nevony: Wat ga jij vooruit zeg Met sprongen! Heel mooi gemaakt, al(natuurlijk)vind ik het oortje té licht, onwerkelijk, als je dat zou veranderen zou het helemaal af zijn! Ik denk dat je voor dit formaat zeker 15,- zou kunnen vragen.

oneiltje79: Ik blijf altijd fan van jouw werken, op de een of de andere manier straalt jouw creativiteit en jouw kleurgebruik zo mijn kamer in. Heel mooi bewegelijk. Ik denk dat je voor jouw werken (orgineel) echt wel richting de 100,- tot 150,- zou kunnen denken.

oObiancaOo: Heel mooi gedaan, allebei, heel werkelijk, ook mooi het lichte over de donkere huid van de jonge(of meisje )
Ik denk dat je voor dit soort (a4?) werkjes wel richting de 15,- kunt gaan!

Jennietje: Jou naam ken ik nog niet, maar je stijl zal ik waarschijnlijk onthouden Heel mooi gedaan met die jukbeenderen(als dat zo heet bij een paard ) Voor jouw werk zou je écht wel richting de 40,- kunnen gaan!

_Evelijn_: Ik vind hem enorm mooi, ook weet ik welke foto je hebt gebruikt, alleen zou ik hem véééél donkerder maken, dit is bijna een licht paardje, maar het is toch echt een vos! Dat kan je er helaas niet vanaf zien. Als je dat zou veranderen, zou je er veel meer voor kunnen vragen. Nu denk ik zo'n 10,-.
PS: Is er iets fout gegaan bij zijn lip?

Jennietje(alweer): Weer zo'n geweldig werkje van jouw, maar wat me wel opvalt, dat alle paarden(die 2) die je tekent, heel dof uit hun ogen kijken, misschien iets aan veranderen? Want je hebt een hele leuke stijl, ook vind ik de manen heel mooi gemaakt!
Weer 40,-

Angelditch: Heel mooi, ik hou wel van dat wir war met manen, zelf ben ik er heel anders mee, meer structuur, maar dit vind ik wel heel mooi! Ik denk dat je er ongeveer 10,- voor zou kunnen vragen.

_Mik_: Heel mooi, die hond Heel sprekend koppie. Wel moeilijk kijken met die enorme foto's. Maar soms vind ik het er iets wat korrelig uitzien, helaas kan natuurlijk aan de scan liggen. Ook vind ik de manen van het paard een beetje"Afgeraffeld".
Ondanks al dat commetaar zou je er een goede 45,- voor kunnen vragen.

oObiancaOo: Zo zo, jij kan mooi aquarellen, heel knap! Voor zo'n werk zou je een goede 20,- kunnen vragen! Is het niet meer! Heel knap! Succes.

Lessien_2810: Heel mooi gedaan, heel warm, alleen kloppen de verhoudingen van geen kant, helaas! Ik denk dat je voor zoiets een goede 10,- kan vragen.

MlieZ88: Mooie paint, ook heb je dat oogje heel mooi gedaan, maar vind de kleuren niet zo mooi vloeiend! daar zou je ongeveer 7,50 voor kunnen vragen.
Lief veulentje Al vind ik de verhoudingen niet zo heel mooi, maar goed, je kan niet alles hebben Leuk kleurgebruik, daar hou ik wel van! Ik denk dat je hier (a3 of groter?) 20,- voor zou kunnen vragen.
De zonnebloemen zijn helemaal té gek geworden, was je moeder er blij mee? Hier zou je écht wel 40,- voor kunnen vragen, enorm strak en geweldig gewoon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 17:20

@ Nikki_jimmy; bedankt

Mliez88;
de eerste tekening - Ik vind de vacht een beetje krasserig lijken, en ook zit z'n neus nogal wat raar.. Zoals nikki_jimmy al heeft gezegd verlopen de grijstinten niet mooi vloeiend. Het lijkt hierdoor een beetje 'hard'. Persoonlijk zou ik hier niks voor geven.

veulentje (schilderij) - Ik weet niet op wat voor formaat je dit hebt gemaakt, maar voor A3 vind ik dit 10 euro waard. De verhoudingen lijken niet te loppen, en het paard lijkt een beetje 'hoekig'. Het was misschien mooier geweest als de kleuren wat meer in elkaar overliepen..

Veulentje (tekening) - Deze vind ik veel mooier dan je schilderij. Alleen de onderkant van de beentjes hadden misschien iets meer in detail gekund. Voor deze zou ik (op A4) 7,50 - 10 euro geven. Hij heeft een heel mooi sprekend koppie

De zonnebloemen; heel mooi! Er zit een mooie diepte in, gedetailleerd, goed schaduwgebruik. Wat voor formaat is dit? Op A3 is het zeker wel 30 euro waard

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 22:40

Weer een rondje van mij ... Loop mega ver achter! Wat gaan jullie snel!!! ik begin waar ik geeindigd was op pagina 55

@ xantoslover: leuke tekening, door de scheve foto vind ik het moeilijk er nu zo een waarde aan te geven. Het lijkt zo meer een schets dan een gedetaileerde tekening.

@ babe: in de hals heb je al mooi de diepte te pakken, het halster, de manen, het oog en de neus zouden naar mijn smaak nog wat meer uitgewerkt mogen worden. Ik zou alleen materiaalkosten vragen.

@ Roane: leuk die tekening!! Beetje een karikatuur van een paard Ben benieuwd wat je van die Shet van mij zou maken
Moeilijk om een waarde te geven... 7,50?

@ alena: heel lief die tekening van het kitten! Mooi gedaan ook.. ik denk een 15 a 20 euro.

@ Teuntje111: Het paard vind ik mooi gedaan, de achtergrond minder, te streperig. 10 euro

@ Nevony: ook goed lijkend getekend (ja ik ken de foto hihi), het had wat meer uitgewerkt mogen worden (meer detail). Ik denk 7,50 voor deze.

@ Lessien_2810: blz. 56 vind deze wat 'ruw' uitgewerkt, ook het oog had wat sprekender gemogen. Moet bekennen dat ik betere tekeningen gezien heb van je.

door naar blz. 57:

@ JoSav: digitale werk vind ik heel moeilijk op waarde te schatten. de andere daarentege ik denk dat daar zo een 200 voor gevraagd en gekregen kan worden!

@ oneilltje79: ik denk dat je voor je posters toch gauw een 30 a 40 euro kan vragen alhoewel dat waarschijnlijk al te goedkoop is. De vraag is hoeveel wil je ervan verkopen en welk publiek wil je ermee bereiken. Ik zou ze in ieder geval niet met lijst verkopen om praktische redenen als smaak van de koper en verzenden.

@ Fantine: het 'hart' gewaagde compositie ik denk 15 euro?

@ Nevony: vind het lastig een waarde te bepalen, ik denk eigenlijk ook niet dat dit 'verkoopbaar' is.

@ Coentjuh: ik zou wat al gezegd is nog even lekker door oefenen en als je zoiets maakt voor iemand anders vind ik dat je in ieder geval de materiaalkosten moet vragen.

@ Mizora: ze zijn leuk die postkaarten maar ik denk niet dat ze verkoopbaar zijn. Ik zou nog even lekker door oefenen.

blz. 58

@ _Evelijn_: ik zou als je mensen gaat tekenen nog lekker even door oefenen.

@ melisje999: aan deze kan ik geen prijsje hangen. Hij lijkt niet af, niet ingekleurd, niet gedetailleerd. Nog even oefenen.

@ Purmerburger: een mooie tekening, ik denk alleen dat het niet verkoopbaar is. Je zou het oog gedetailleerder kunnen doen evenals de haren eromheen.

@ Cyntje: materiaalkosten zowie zo en .. uhm nog 10 euro er bovenop voor het tekenen. Persoonlijk vind ik dat deze wat stripachtig aan doet, niet realistisch bedoel ik dus. Je zou van de strepen meer schaduwen kunnen maken (minder harde overgangen).

blz. 59

@ babe: mooi gedaan! mooie schaduw en nou ja.. gewoon mooi! jammer dat de oren er niet helemaal op staan. hmmm 50 a 60 euro!

@ sanne_shelly: ik zou nog even lekker oefenen.

@ gekkesies: heel erg mooi, allemaal... Ik denk dat een liefhebber voor je schilderijen en je inkttekeningen toch gauw een 50-100 euro over zal hebben. Ook de potloodtekening is mooi gedaan.

@ Lessien_2810: de hond A4 10 a 15 euro

@ FreeFly: gaat zeker de goede kant op. probeer wel als je een tekening wilt laten zien de foto recht van voren te maken waardoor wij het geheel beter kunnen zien en beoordelen. Ik zou nog geen geld vragen ervoor maar het is geen slechte tekening.

@ mijntjuhh: leuke compositie zo, ik zou alleen voor je echt in opdracht gaat werken proberen om het geheel wat meer gedetailleerd uit te werken. 5 euro voor A4 1 dier.

pfff... een uur later..
ik ga van de week verder en begin dan bij blz. 60

Gr. Lon

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 22:41

Bedankt voor je taxatie
Der wordt erg weinig gepost hier he? Terwijl het weer er zo mooi voor is

_joellover_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 08:21

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 10:00

Bedankt voor de taxaties

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:23

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:51

Idd, niet te zien.. En er wordt inderdaad weinig gepost, ik ben nu bezig met een beetje fantasie tekeningetjes.. Maar ik ga over 4 dagen op vakantie naar Barcelona, en dan ga ik lekker tekenen. Daarna zullen juilie genoeg van mij horen!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 12:42

weinig nieuwe dingen bedoelen jullie... tja.. wij hebben net een verhuizing achter de rug waarbij ik bijna een hele maand geen toegang had tot internet (vandaar dat ik schitterde in afwezigheid ) en nu ja... ben wel heel erg druk met tekenen maar is nog niet af... nog ff geduld en dan heb ik er ook weer 1 om te taxeren

blz. 60

@ Nevony: heel mooi, vooral degene met het hoofd naar beneden.. 17 euro.

@ oneilltje79: weer zo'n hele mooie... 150 euro minimaal

@ o0Bianca0o: merrie met veulen vind ik mooi gedaan, enige wat ik jammer vind is dat de tekening onderaan tegen de rand van het blad eindigd. Ik zou hem zelf wat meer in het midden gezet hebben. 15 euro. Tim, van deze is het net of hij met de neus in de modder gevallen is verder wel goed gedaan ongeveer 10 euro.

@ Jennietje: als je vorige op niets getaxeerd was ben je zeker vooruit gegaan! Ik vind deze heel erg mooi gedaan, mooie blik in de ogen, het hoofd lijkt iets puntig maar dat kan ook zo horen. 20 euro voor deze

@ _Evelijn_: de tekening zou nog wat meer uitgewerkt kunnen worden, wel al heel mooi gedaan. De lijn bij het oor vind ik vrij hard, die overgang had wat zachter gemogen. Ik denk zo'n 7 euro zoals hij nu is, als hij meer uitgewerkt zou worden dan kom je hoger uit.

@ Jennietje: mooi gedaan ook! A4 20 euro

@ AngelsDitch: mooie ruige tekening, de manen hadden wat meer in detail afgewerkt kunnen worden maar verder ziet het er goed uit. 15 euro.

@ Mik_: A4 25 a 30 euro ze zijn en blijven mooi!

blz. 61

@ o0Bianca0o: aquarel daar zou ik alleen nog materiaalkosten voor vragen en ongeveer 20 euro erboven op. Er zit wel 'vaart/beweging' in de aquarel en ik heb het vermoeden dat hij in het echt mooier is...

@ Lessien_2810: bij deze lijken de verhoudingen niet helemaal te kloppen, de ogen zitten wat scheef en het hoofd met wang lijkt 1 geheel te zijn. als je de wang een tikkie donkerder maakt 'valt' hij wat meer naar de achtergrond en krijg je al meer diepte in de tekening. ik denk een 7 euro voor deze.

@ MlieZ88: 1ste 7 euro, 2de materiaalkosten, je kunt goed zien dat je om het veulentje heen geschilderd hebt (achtergrond) en het borstbeen is te puntig. De tekening van het veulen vind ik veel beter 10 euro en de zonnebloemen ook heel mooi gedaan voor die kom je een stuk hoger uit vind ik zeker wel 20 a 30 euro.

@ joellover: zoals gezegd doet de link het niet. Verder zou ik als advies geven dat als je uitgebreide tips wilt over hoe en wat kun je beter een eigen topic openen. Ook vind je heel veel tips in viewtopic.php?f=68&t=517011&hilit=

ben wel benieuwd naar het plaatje achter de link die je gegeven hebt!

zo... ben bij geloof ik
Hoop dat jullie er weer wat aan hebben en tja... het blijft persoonlijke smaak en vrijblijvende taxaties geen zekerheden

Gr. Lon

*gaat nu snel tekenen*

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 12:58

Ik ben druk voor school, mijn stok achter de deur is dat ik zo ga tekenen

mijntjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:27

bedankt allemaal voor het taxeren! haha en Nikki_jimmy heb niet geveegd, lijkt dat zo dan ?

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:38

bedankt voor de taxaties Lontje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:09

Bedankt Lontje

Lontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 22:24

graag gedaan!
Leuk al die bedankjes

CaPrIoLe`79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 23:12

Ik heb vandaag mn schilderijen weggebracht voor een tentoonstelling over paarden en zag de prijzen van alle aquarellen, tekeningen, beelden en doeken met paarden daar. Heel interessant. Er zijn daar zo`n 150 dingen te zien, allemaal verschillende paardenkunstenaars, verschillende stijlen, verschillende prijzen. Zie de link in mn onderschrift.
Het wordt weer duidelijk dat de goede werken hier erg laag getaxeerd worden. En de realistische werken zijn qua kwaliteit goed onderling te vergelijken en te beoordelen. Natuurlijk ligt dat bij het meer abstracte werk moeilijker.
Mijn mening: De betere tekenaars die ik hier tegenkom werken erg goedkoop. Arbeid en materiaal kost ze meer dan de opbrengst van het eindresultaat.

_joellover_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 08:16