Joosiien schreef:Ik ben van plan om de Nikon d3000 te kopen, maar nu zag ik vandaag een aanbieding van de Olympus 420 met de ''standaard'' lens + een telelens tot 150 mm..
Iemand ervaring mee?
denk het niet, heb die vraag ook al 3 keer gesteld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nouks schreef:Een vieze spiegel is hoogstens hinderlijk, maar heeft geen enkele invloed op de foto en kan bovendien schoon worden gemaakt
Tis natuurlijk wel prettig als spiegel, matglas etc netjes schoon zijn...
In ieder geval een testfoto maken met zeer klein diafragma om te kijken of de sensor schoon en niet beschadigd is. Stofjes kun je (laten) schoonmaken, vieze vetvlekken en krassen wil je écht niet.
Inderdaad checken of alle knoppen het doen. Verder ook een focustest doen (kijken of camera geen front- of backfocus heeft).
Shivatjuh01 schreef:En verder vroeg ik me af waar precies het AF/MF knopje voor staat en dient?
yvonnepuntnl schreef:Shivatjuh01 schreef:En verder vroeg ik me af waar precies het AF/MF knopje voor staat en dient?
Zit er geen gebruiksaanwijzing bij je camera![]()
AF= autofocus, dat wil zeggen dat je camera zelf scherp stelt
MF = manual, dus handmatig scherpstellen
Ik weet niet of je die 2e lens al wel eens op je camera hebt gehad, maar als je dat doet, kun je zien dat je daar veel meer mee kunt 'inzoomen', dus je onderwerp er mee dichterbij kunt halen.