Nikon AF Nikkor 85mm f/1.8D

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaa_

Nikon AF Nikkor 85mm f/1.8D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 14:39

Let op, dit is een voorbeeldtopic!

Lens: Nikon AF Nikkor 85mm f/1.8D
Prijs: vanaf ongeveer €339,-
Specificaties: http://nikon.nl/nl_NL/product/nikkor-le ... -af-nikkor

Afbeelding

Info:
De 85mm is een vast brandpunt objectief, wat inhoudt dat je niet kunt zoomen. Hier moet je even aan wennen, maar is daarna prima te doen.
Het is een fijn lensje, handzaam, niet zwaar (380 gram). En het grote diafragma is een voordeel. Hierdoor kun je wanneer het vrij donker is nog redelijke foto's schieten zonder te flitsen. Op f/1.8 is de scherptediepte soms zo klein, dat hij dan wat onscherp lijkt/is. Vaak gebruik ik hem tussen de f/2.2 en f/3.2.

Deze lens gebruik ik voor verschillende doeleinden. Bijvoorbeeld voor portretten, maar ook voor paardenfotografie. Ik heb erg tevreden over de scherpte, de snelheid van de autofocus en de kleuren. Ook ben ik fan van de bokeh die er gecreëerd wordt. Hier en daar heeft hij wel wat last van chromatische aberatie (paarse randen bij groot contrast).

De onderstaande foto's zijn in JPEG gemaakt en nabewerkt, maar niet verscherpt. Door het verkleinen zijn ze wel wat onscherp geworden. Ik heb de lens gebruikt op de Nikon D90.

Paarden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dieren
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Portret
Afbeelding

Afbeelding

Onderstaande foto's zijn gemaakt op een hele donkere dag. Op de onderste liep het al tegen het einde van de middag.

Afbeelding

Afbeelding

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:40