[knutsel] diorama in aanbouw, deel weet-ik-veel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NotNice

Berichten: 1231
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Rotterdam e.o.

[knutsel] diorama in aanbouw, deel weet-ik-veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 09:33

ik had al eerder mijn diorama-in-aanbouw hier gezet, maar het is nu al een stukje mooier aan het worden. De rotsen zijn rotsiger, het gras is hier en daar al grassig, dus ik laat nog maar even wat zien!

Afbeelding
het hele plaatje (met toekomstige bewoners)
Afbeelding
de waterval in wording, ik ben al aan het oefenen met water, het resultaat is nog niet om aan te zien, maar dat is een kwestie van nog meer oefenen!
Afbeelding
moeder & kind

ik heb ook nog konijnen voor in het hol onder de boom, achter de boom in het heuveltje is nog een konijnenhol waar hele kleine konijnen in komen (playmobil). De meeste eenhoorns hebben nog geen vaste plaats hoor, ik heb alles er nu in gezet voor de foto, dan is het niet zo leeg. De rosten krijgen nog grasjes, struiken, mosjes, zand, enzovoorts als aankleding, ik heb ook miniatuur-bloemen voor erbij. Ook komt er rond het water riet te staan (dat kan je dus ook kant & klaar kopen, maar het wordt wel een gepiel met pincet om het erin te zetten). Voor in de sloot heb ik ook nog kikkertjes, en voor aan de voet van de boom mini-paddestoeltjes.

Eigenlijk wil ik ook echte fladderende mini-mini-vlindertjes, maar dat schijnt niet te kunnen Knipoog

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Re: [knutsel] diorama in aanbouw, deel weet-ik-veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 16:26

Ziet er wel geinig uit!
*weet verder niet wat ze erover moet zeggen*

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Re: [knutsel] diorama in aanbouw, deel weet-ik-veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 16:48

Heb je dit gewoon in je huis staan? Haha! Ik vind t wel heel creatief, zal wel een hoop tijd in gaan zitten.
succes nog!

NotNice

Berichten: 1231
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Rotterdam e.o.

Re: [knutsel] diorama in aanbouw, deel weet-ik-veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 20:15

ja, dit staat in een kast, als hij wat meer klaar is (en er niet meer uit hoeft voor verven en gras plakken enzo) gaan er glazen deurtjes voor.

er gaat idd een hoop tijd in zitten, ik werk er af en toe 's avonds aan. Het is een soort 5-jaren plan geworden. Ik heb gemerkt dat als ik er vaak aan werk ik erg gefrustreerd raak om alles wat ik lelijk geworden vind (en niemand anders opvalt)

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: [knutsel] diorama in aanbouw, deel weet-ik-veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 20:26

Heel leuk dit Lachen
Ben benieuwd hoe het gaat worden als het af is!

visitor1
Berichten: 840
Geregistreerd: 15-12-04

Re: [knutsel] diorama in aanbouw, deel weet-ik-veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 20:45

leuk id hoor maar wel een vraagje laat je de paardjes zo? of ga je die ook nog aanpassen aan de omgeving?... ik denk namelijk dat als je ze zo laat dat je zo'n rommelig effect krijgt, ze zijn allemaal zo verschillend.. (ook qua mat en glans bijv.) niet echt een eenheid...

NotNice

Berichten: 1231
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Rotterdam e.o.

Re: [knutsel] diorama in aanbouw, deel weet-ik-veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 20:50

de paardjes laat ik zeker niet zo! de helft krijgt (denk ik) een plaats in een volgen diorama (over 10 jaar??)

In dit diorama wil ik zowiezo alleen witte eenhoorns (en playmobiel konijnen...), van het model zoals moeder & kind in de achtergrond en de steigerende in het midden. Dat betekend erg veel bezoekjes aan de efteling, daar hebben ze die, bij de droomvlucht.

Ik heb nog een vitrinekast van dit formaat, en een die half zo breed is, dus de komende 30 jaar heb ik nog wat te knutselen Haha!

vigel1

Berichten: 703
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: Heijningen

Re: [knutsel] diorama in aanbouw, deel weet-ik-veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 00:24

Ik kan jullie verzekeren dat hij er in het echt nog mooier uit ziet door die flits wordt het geheel een beetje overbelicht

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Re: [knutsel] diorama in aanbouw, deel weet-ik-veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 00:27

Heee dit vind ik enorm leuk Haha!

Doe je dit alles uit je hoofd?

Jettie

Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Re: [knutsel] diorama in aanbouw, deel weet-ik-veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 11:39

Leuk idee!
Laat je het ook even zien als het af is? Lachen

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Re: [knutsel] diorama in aanbouw, deel weet-ik-veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 19:47

Wat wordt ´ie leuk! Zijn die rotsen van piepschuim of is het een soort papier-maché?
(Was dit niet dat dat ding waar je een héle tijd geleden over dacht om hem weg te gooien omdat je er zo gek van werd Knipoog )

Anoniem

Re: [knutsel] diorama in aanbouw, deel weet-ik-veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 22:33

Woow echt heel leuk zeg!
Daar gaat vast enorm veel tijd in zitten alleen Tong uitsteken

NotNice

Berichten: 1231
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Rotterdam e.o.

Re: [knutsel] diorama in aanbouw, deel weet-ik-veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 14:38

elanor schreef:
Wat wordt ´ie leuk! Zijn die rotsen van piepschuim of is het een soort papier-maché?
(Was dit niet dat dat ding waar je een héle tijd geleden over dacht om hem weg te gooien omdat je er zo gek van werd Knipoog )


ja, dat is hem! ik denk er nog steeds erg vaak aan om hem weg te gooien, als je dan met je neus op 3 cm afstand van dat ding werkt dan zie je dus echt alles wat niet geworden is zoals ik dat wilde, en lijkt het helemaal nergens naar... Bloos

die rotsen zijn gemaakt van: piepschuim, pur-schuim, DAS-klei en muurvuller. Gewone verf glansde, dus de verf is klei vermengt met verf.