[Verhaal]...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

[Verhaal]...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 14:51

Nerveus stapte ze het grote gebouw binnen. Dit was het dan, het Moore Lyceum, de middelbare school voor mensen met havo of vwo. Lisa keek om zich heen. Ze was in een hal, waar honderden leerlingen heen en weer liepen. Blijkbaar wisten ze allemaal waar ze heen moesten, want niemand stond stil of zag eruit alsof hij of zij verdwaald was. Waar moest ze eigenlijk heen? Ze had het vanmorgen nog opgezocht, maar door de spanning was ze het vergeten. Tevergeefs probeerde ze het aan andere leerlingen te vragen, maar die liepen haar straal voorbij.

Plotseling wist ze het weer, B15, daar moest ze heen! Maar waar was dat? Nog een keer probeerde ze het aan een andere leerling te vragen, en gelukkig, het meisje gaf antwoord! 'Je bent zeker nieuw hier, hè? Als je door die deur gaat, en helemaal aan het einde naar rechts, zie je vanzelf een bordje met B15! Ik heet trouwens Marjon, hoe heet jij?' 'Lisa', antwoorde ze. 'En bedankt he!'. Het meisje glimlachte naar Lisa, en was binnen 5 seconden weer in de stroom van leerlingen verdwenen. Wat had ze ook alweer gezegd? Door de deur, en aan het einde naar rechts. Goed, laten we daar maar eens heen gaan, dacht Lisa bij zichzelf.

Ze had het lokaal snel gevonden. Gelukkig, ze was niet te laat. Bij het lokaal stonden al mensen te wachten, waarschijnlijk klasgenootjes. Lisa ging naast een meisje staan. Het meisje begon tegen haar te praten. Ze bleek Diane te heten, en ze was erg aardig. Net toen Lisa wilde vertellen waar ze woonde, kwam er een man aan. Hij deed hun lokaal open, en ze gingen naar binnen. Sommige mensen gingen gelijk naast elkaar zitten, maar Lisa kende niemand naast wie ze kon zitten, behalve Diane. Maar Diane was al naast een meisje met rood, krullend haar gaan zitten. 'Jij, ga daar maar zitten!' zei de man tegen Lisa. En dus plofte ze neer naast een klein en blond meisje, met een vriendelijk gezicht. 'Hoi! Ik ben Sabine, ik kom uit Nootdorp. En jij?' 'Uit Leidschendam... Owja, mijn naam is trouwens Lisa.' Lisa was opgelucht. Ze zat tenminste naast een aardig meisje.

Nu had ze pas tijd om haar klas goed te bekijken. Er zaten ongeveer evenveel meisjes als jongens in, en de meisjes leken haar erg aardig. Toen viel haar oog op een jongen, en het was liefde op het eerste gezicht. Hij was iets groter dan Lisa, had bruin haar, bruine ogen, en een geweldige lach. Hij leek heel ontspannen, en praatte met een aantal jongens. Ooh, als hij toch eens haar vriendje zou zijn! Lisa's gedachten werden ruw verstoord door de stem van de leraar. 'Ik ga nu jullie namen oplezen, als je je naam hoort, steek dan even je hand op, of zeg 'Ja'...' Hij wachtte even tot het stil was, en begon toen: 'Marleen Akkers'....
---------
Nouja, zeg maar wat je ervan vind. Dit is de eerste keer dat ik een verhaal schrijf, dus tips e.d. zijn welkom

(Ik kan geen tabs doen Scheve mond Dus heb maar even enters ertussen gedaan )

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 15:37

Niemand?

Annash
Blogger

Berichten: 26510
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:47

Enters vind ik zelf mooier en overzichtelijker dan tabs. Dat geprut met inspringen is toch niks.

Netjes geschreven, het is nu alleen 'gewoon'. Kan komen omdat het een inleiding is, dat de 'actie' nog komt. Wat is je doel? Wat gaat er gebeuren? Maak het interessant, zodat mensen verder willen lezen!

Succes Lachen *ik schrijf ook.. Knipoog*

paardensuper

Berichten: 375
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:55

Ik ben het met Shanna16 eens, maar iemand had mij als tip gegeven ooit es, om als iemand wat zegt te enteren Lachen Bv:

Lisa keek bblablabla aan. ''hoi. ik ben Lisa.''
Ze lachte.

Schijnheilig *ik schijf ook! Tong uitsteken *

Annash
Blogger

Berichten: 26510
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:09

Nadat iemand wat zegt een enter geven?

Grote onzin, dan krijg je een verhaal met:

"..."
......
"......"

Enz. Dat is toch niet te doen? Leest ook helemaal niet fijn! Dat zag ik bij iemand anders net ook, volgens mij heb ik de tip gegeven om dat niet meer te doen.. Nagelbijten / Gniffelen

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:23

Ben het helemaal met Shanna16 (17 toch? >;) maar oke Tong uitsteken) eens!

paardensuper

Berichten: 375
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:34

Shanna16 schreef:
Nadat iemand wat zegt een enter geven?

Grote onzin, dan krijg je een verhaal met:

"..."
......
"......"

Enz. Dat is toch niet te doen? Leest ook helemaal niet fijn! Dat zag ik bij iemand anders net ook, volgens mij heb ik de tip gegeven om dat niet meer te doen.. Nagelbijten / Gniffelen


Maar als je bv een gesprek tussen twee hebt toch wel?? Verward Tong uitsteken Naja, ik zal dat dan ook maar niet doen.. Tong uitsteken

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:51

Ik vind het een superleuk verhaal!! Ben benieuwd hoe het afloopt Lachen

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 18:16

Dank jullie Lachen Shanna, het is een groot compliment dat jij reageert, want ik weet hoe goed je verhalen kan schrijven Bloos

Ik weet nog niet hoe ik het verder wil gaan maken, maar er gaat zeker wat gebeuren Knipoog In ieder geval iets met die jongen... En voor de rest zie ik nog wel

Annash
Blogger

Berichten: 26510
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:24

paardensuper schreef:
Maar als je bv een gesprek tussen twee hebt toch wel?? Verward Tong uitsteken Naja, ik zal dat dan ook maar niet doen.. Tong uitsteken


Hehe.. Haha! Klopt.. maar als ik me naam verander weet niemand meer wie ik ben Clown

Citaat:
Dank jullie Shanna, het is een groot compliment dat jij reageert, want ik weet hoe goed je verhalen kan schrijven

Ik weet nog niet hoe ik het verder wil gaan maken, maar er gaat zeker wat gebeuren In ieder geval iets met die jongen... En voor de rest zie ik nog wel


Nagelbijten / Gniffelen Bloos!

Zeg doe ff normaal joh Bloos

Dat valt allemaal best mee, ik mag soms ook veel te veel fouten. Als ik Maya niet had.. Bloos
En verder ben ik ook maar een mens hoor... Cool Haha!

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 18:56

*LOL* Nee serieus! Je mag toch nu ook je boek naar de uitgever sturen?
Nog meer mensen opmerkingen of aanmerkingen?

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:15

Je begint leuk moet ik zeggen, maar het is idd nog niet echt spannend. Ik denk dat dat stukje over die jongen die haar opvalt iets anders moet zijn, niet in de trant van liefde op het 1e gezicht, dan denk ik dat ik al weet welke kant het opgaat. Meer een jongen die haar opviel omdat hij er zo leuk uitzag ofzo. Ik zou zeggen, schrijf door, wie weet komt er nog een leuke wending! Knipoog

Annash
Blogger

Berichten: 26510
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:38

Tanya schreef:
:)) Nee serieus! Je mag toch nu ook je boek naar de uitgever sturen?
Nog meer mensen opmerkingen of aanmerkingen?


Uhm, maar dat wil absoluut niks zeggen hoor. Ze lezen zoveel, zoveel mensen sturen op. Zie er maar eens door te komen.. Nagelbijten / Gniffelen

Er zijn echt wel mensen die beter schrijven dan mij, dus mijn hoop is dat ik tips krijg waar ik wat mee kan Lachen

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 20:27

Shanna16 schreef:
Uhm, maar dat wil absoluut niks zeggen hoor. Ze lezen zoveel, zoveel mensen sturen op. Zie er maar eens door te komen.. Nagelbijten / Gniffelen

Er zijn echt wel mensen die beter schrijven dan mij, dus mijn hoop is dat ik tips krijg waar ik wat mee kan Lachen

Ach zeur niet! Je kan goed schrijven, klaar Tong uitsteken