[Verhaal] Linda's probleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

[Verhaal] Linda's probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 16:23

Ik heb echt al tijden geen verhaal meer geschreven. De laatste die ik schreef was ergens in groep7 ofzo.

'Zo, iedereen binnen? Dan begin ik met de les!' Fiona keek de klas rond. 'Hm, is Linda nog steeds ziek?'vroeg ze aan een leerling. 'Ja, ze heeft erg last van haar keel,'antwoordde hij. Daar geloofde ze niet veel van, Linda was al een behoorlijk aantal lessen afwezig geweest. Twee jaar terug had ze Linda ook in haar klas, ze was bijna nooit ziek geweest. Maar goed, ze besloot zich er niet mee te bemoeien.
'Doe jullie boeken maar dicht, ik ga een overhoring geven. Patrick, wat is het Engelse woord voor "opklaren"?'
Na de les was het pauze, ze kon het verhaal van Linda maar niet uit haar hoofd krijgen. Iedereen had eens last van zijn keel, dan blijf je niet zo drie lessen weg. 'Misschien weet haar mentor het,'dacht ze.
Ze ging naar de lerarenkamer, een grote kamer helemaal achter in het schoolgebouw. Er stonden leraren met elkaar te praten, en overal aan de muren hingen foto's van leerlingen die geslaagd waren. Ook hingen er schilderijen. Eén foto was voor haar heel speciaal, een foto van een blonde jongen met blauwe ogen: Jarno.
Hij had er alles voor gedaan om zijn diploma te halen, ook met al zijn problemen thuis. Uren had ze hem geholpen, en uiteindelijk was het hem gelukt. Jarno was een echt voorbeeld voor haar.
Nadat ze wat leraren had gesproken, zag ze dan eindelijk meneer Oosten, de mentor van Linda. 'Hé Henk, heb je even?'vroeg ze. 'Ja, tuurlijk. Wat is er? Heeft een leerling van je weer een vraag gesteld, waarop je zelf het antwoord niet wist?' lachte hij. 'Nee, en ik hoop dat het nooit meer gebeurt. Ik probeer het te vergeten! Ik wilde je wat vragen over Linda, ze is nu al een tijdje ziek. Zo mist ze echt te veel van haar lessen,'zei ik.
'Ja, ik weet het. Ik weet ook niet wat ze heeft, hoe lang is ze dan al ziek?' 'Een week of twee, maar ze had altijd al een achterstand.'


Beetje vaag verhaal volgens mij Scheve mond Ben niet tevreden, maar ben zelf wel benieuwd naar wat ik er verder van ga maken Vork



Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 18:24

Bedankt Lachen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 bezoekers