Verhaaltje 3,4,5,6

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat vinden jullie ervan?

Leuk
Geen stemmen
Stom
Geen stemmen
Gaat wel
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0


El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Verhaaltje 3,4,5,6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 13:25

Hoi uhm ik ga effen mijn verhaaltje plaatsen,is misschien een beetje lang dus doe hem niet allemaal op deze topic.
Misschien dat iemand er een keertje naar zou willen kijken. Haha! (oke dit zijn bladzijde 3,4,5 en 6

Als ze alle spullen uit de auto hebben gehaald en weggebracht lopen ze met zijn vieren door naar de trailer.
Samuel trekt de klemmen open en haalt de laatklep naar beneden.
Lotte en Jeroen glippen door het kleine kiertje wat Sam heeft gemaakt en klimmen naar binnen.
Dan lopen ze langs het middenschot naar achteren en Lotte klimt over het achterschot heen.
Ik geef alles wel aan.
Ze gooit alles tassen een voor een over het schot heen terwijl Jeroen ze allemaal naar de klep toebrengt en ze daar aan Lisanne geeft,die ze dan weer op de grond een eindje verderop legt.
Als ze allemaal buiten liggen klimt Lotte Jeroen achterna de trailer uit.
Sam,doe jij effen de trailer dicht dan brengen wij dit vast weg.
Alledrie proppen ze hun handen en armen vol met tassen en lopen weer naar het schuurtje.
Dan komt Sam aanlopen.
Wat nu?
Als we nou eens effen naar de winkel gaan en wat spul kopen om de boel hier een beetje op te knappen?
Is goed.
Ze stappen allemaal in de truck en rijden het lange zandpad af naar de weg.

Even later komen ze weer over hetzelfde pad aangereden en parkeren de pick-up tussen de boerderij en het schuurtje,zo voorzichtig mogelijk zodat de trailer niet te veel schommelt.
Dan stappen ze allemaal uit en lopen naar de achterklep.
Ze halen drie grote houten kisten met lijm,spijkers,hamers,kleine plankjes,verf enzovoorts eruit en lopen dan door naar de eerste stal,die naast het schuurtje staat.
Ik kan niet echt goed zien wat voor kleur dit krot ooit gehad heeft hoor?
Ik ook niet,maar het ziet er toch zo vaag uit dus maakt het niet uit.
Wat voor kleur geven we het?
Wit.
Ja dat vind ik ook wel een goed idee.
Maar eerst even checken of er niet nog iets getimmerd moet worden.
Ze zetten de kisten op de grond en met zijn vieren lopen ze een rondje om de stal en stappen elke box binnen.
Alleen in de derde box zit een gat in de muur.
Sam?
I get the point.
Samuel haalt een paar plankjes een paar spijkers en een hamer uit een van de kisten en loopt naar de achterkant van de stal.
Dan kunnen wij hier vast beginnen.
Zullen we hem eerst even wit maken,en dan kunnen we hem daarna altijd nog een goede beschermlaag geven.
Is goed.
Jeroen en Lisanne pakken alle twee een grote pot witte verf en Lotte pakt de kwasten en de babydoekjes die ze gebruiken om het een beetje af te vegen bij plaatsen waar het niet hoort.
Oh,wacht even!
Wat?
Ook stom,we gaan het verven maar het is nog niet schoon.
En we hadden net een mooie hogedrukspuit gekocht.
Lotte legt de kwasten en de doekjes op de grond en rent naar de pick-up,ze opent de achterklep en haalt daar een grote spuit vandaan.
In het schuurtje is een stopcontact!
Oke.
Ze loopt met de grote spuit het schuurtje binnen en steekt de stekker aan de rechterkant van de deur in het stopcontact waarna ze met de spuit weer terug loopt naar haar broer en zus.
Ik doe dit wel,ik roep wel als het klaar is,gaan jullie even wat anders doen.
Jeroen?!
Ja wat is er Sam?!
Ga effen die andere stallen checken!
Oke.
Jeroen rent naar de overkant en verdwijnt in een van de boxen.
Ik ga wel even Dizzy op haar gemak stellen.
Is goed.
Lotte loopt op een drafje naar de trailer en opent het zijdeurtje.
Dan klimt ze naar binnen en grabbelt een grote rood met witte poetsdoos onder de spullen vandaan.
Ze legt hem bovenop de andere spullen en opent hem.
Dan haalt ze er een wat kleiner doosje uit en maakt hem open waarna ze er een paar ponykoekjes uithaalt.
Dan stopt de koekjes in haar broekzak,en klimt over het schot heen.
Hey meid.
De gestipte Appaloosa merrie kijkt haar rustig aan.
Ik heb wat lekkers voor je,maar misschien moet ik het wel niet geven,want je bent al zo dik!
De merrie komt nu dichterbij en begint aan haar broekzakken te snuffelen.
Oke,oke ik maak ook maar een geintje,ik weet wel dat je daar een kleintje in hebt zitten hoor.
Ze haalt twee kleine appelkoekjes uit haar zak en houd ze met een platte hand voor de snuit van de merrie die ze voorzichtig er vanaf pakt.
Lekker he.
Dan loopt ze rustig naar de pony toe.
Nou maar even ontspannen he,na die reis.
Ze legt voorzichtig haar hand op de rug van de pony en begint dan met haar handen kleine rondjes te maken over het hele lichaam van achterhand tot aan haar snuit.
Net als ze twintig minuutjes later klaar is,hoort ze Lisanne haar naam roepen.
Lot?!
Ik kom al!
Ze geeft de merrie een kus op haar snuit en gooit de koekjes in haar voerbak waarna ze over het schot heen klimt en de trailer uitspringt en terugrent naar de stallen.
Ik ben er.
Ik zie het.
Nou ik heb het helemaal afgespoten en het heeft zelfs al vijf minuutjes gedroogd dus nu kunnen we wel gaan schilderen.
En wat heb jij in die tijd gedaan?
Sam geholpen met timmeren,alle stallen zijn nu weer in orde.
Nou dat zou ik nog maar niet te hard zeggen als ik jou was,ze wijst naar de vieze plekken op het vaag gekleurde hout.
Ja,nou en dat gaan we nu toch verbeteren.
He L.
Ja?
Ja?
Zeggen ze allebei tegelijk.
Ze kijken Sam geïrriteerd aan.
Sorry,maar dat vind ik nog steeds altijd zo leuk.
Nee,oke maar ik bedoel Lisanne.
Als jij nou effen de andere stallen afsproeit dan kunnen wij hier met zijn drieën vast gaan schilderen.
Is goed.
Lis loopt naar de overkant met de spuit in haar handen en begint te spuiten tegen het hout.
Nou begin maar zou ik zeggen.
Sam en Jeroen pakken allebei een grote pot verf en Lisanne draagt voor alledrie nog een kwast en een paar doekjes aan.
Dan gaat ze zelf bij Jeroen staan schilderen.
Op zich is dit wel leuk he?
Ja,ik vind het in elk geval geen vreselijk werk.
Ik ook niet.
Sam kijkt hun met een glimlach aan.
Als ze na een paar uurtjes alle stallen hebben gespoten en de eerste stal helemaal wit hebben geschilderd komt Lisanne ook bij het groepje van drie staan.
Nou,hoe vind je het geworden?
Mooi jongens.
Hey.
En meisje.
Nou zullen we dan nu maar even gaan pauzeren?
Goed idee.
Ze lopen met zijn vieren naar de pick-up en Lisanne haalt uit een paar vakjes en hoekjes twee grote witte pizzadozen tevoorschijn.
Ik doe samen met Lis!
Nou,dan neem ik aan dat wij dan maar samen moeten doen,of niet.
De meisjes gaan naast elkaar op de grond zitten en nemen allebei een grote hap uit een stuk pizza.
Lets eat!
De jongens beginnen dan ook aan hun grote rode met kaas besmeerde pizza.
Lekker ofnie?
Yip.
Zekers.
Nog wat nieuws?
Ik wel!
Nou of eigenlijk,wil ik effen wat zeggen.
Morgen komt Joshua langs om te helpen.
Ohhhhhhh,Joshua.
Ach houd je kop man!
We zijn alleen maar vrienden hoor!
Rustig,rustig jongens!
Jeroen,kop dicht!
Niks meer erover hoor.
En jij ook,niks meer!
Alle twee steken ze hun tong naar elkaar uit.
Als ze een half uurtje zo gezeten hebben staan ze weer op.
Kom,dan maken we vast een box klaar voor Dizzy,zodat die tenminste vannacht goed kan slapen.
Oh,ik zoek wel vast alle spullen voor haar op oke, je weet wel stro en hooi en brokken enzo.
Is goed.
Terwijl de andere drie weer naar de stallen lopen klimt Lotte weer de trailer in en begint met dekens en pakken voer te rommelen.
Eerst sleept ze een groot pak stro naar de stallen,dan een flinke plak hooi en daarna nog een volle schep merrie-veulen brokken.
Daarna gooit ze een halve schep brokken in de voerbak in de trailer waar de merrie gelijk aan begint te knabbelen.
En nou nog jou klaarmaken he.
Ze zoekt onder alle andere spullen en haalt daar een dunne deken onderuit waarmee ze over het schot heen klimt en hem over de merrie heen gooit.
Dan loopt ze een heel rondje om de pony heen en maakt alle gespen vast waarna ze een hoevekrabber van een haakje afhaalt en een voor een de hoeven van de merrie optilt en uitkrabt.
Nou dat was het dan.
Ze hangt de krabber weer terug en als de pony haar brokjes opheeft knoopt ze het halstertouw los oh nee oliebol.
Lis!
Ja,ik kom al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 13:36

Waarom zet je niet alles in één topic. Scheve mond

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 13:43

Sammm schreef:
Waarom zet je niet alles in één topic. Scheve mond


Ja idd, dit leest ook zo raar.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 14:05