sony cybershot, geen scherpe foto's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ArianneF

Berichten: 334
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Grijpskerke

sony cybershot, geen scherpe foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 12:32

Ik weet echt niet of het hier hoort, anders verplaats het maar

Ik krijg het maar niet voor elkaar om scherpe foto's te maken met een sony cybershot 5.1 MP.
we hebben al vanalles geprobeert tijdens de springles, maar we krijgen het echt niet voor elkaar...
welke instelingen moet ik gebruiken? en hoe moet ik de foto maken?

ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik weet dat je er hele scherpe foto's mee kan maken

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:46

Snelle sluitertijd gebruiken, verder moet je eerst scherp stellen voor je trekt, dat doe je door je knopje half in te drukken. Je moet ook proberen om het onderwerp te volgen (met half ingedrukte knop) en pas volledig in te drukken wanneer het onderwerp de gewenste beweging maakt.

Ik weet niet of je manueel kunt instellen op die digi maar anders zou je op bvb 1/2000 (het "gaatje" van je camera gaat 1/2000 van een seconde open, dat is dus snel) en F8.0 (diafragma, hoe lager het getal hoe meer licht er binnen komt en dus des te ongeschikter om snel bewegende beelden te maken, je kan echter niet op 1/2000 trekken met een diafragma van bvb 4.9)
Komt er dus op neer dat sluitertijd en diafragma op elkaar dienen afgestemd te worden, groot diafragma laat je toe om bij minder licht toch zonder flits te trekken maar omdat het diafragma dan langer open blijft komt er meer licht binnen en zal je foto bewogen zijn als het onderwerp of jijzelf dus zelfs minimaal beweegt. (afhankelijk van je diafragma hoor, maar daar ga ik nou niet over uitweiden)
Voor bewegende onderwerpen kun je dus best een snelle sluitertijd en klein diafragma gebruiken naast het half indrukken van je knopje zodat je camera kan scherp stellen.

Meestal staat deze functie voor geprogrammeerd in een beetje goeie digi maar dan moet je de handleiding er wel bij nemen. (daar staat het allemaal in)

Als dit allemaal niet kan moet je gewoon eerst de knop half indrukken zodat de cam zich kan scherp stellen vooraleer je deze volledig indrukt.

meisje333

Berichten: 662
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:46

je moet niet meteen het knopje helemaal indrukken, eerst half, dan stelt ie in en dan in z'n geheel indrukken.
Het beste kan je voor de instellingen de gebruiksaanwijzing doornemen.
De foto's die ik in mijn profiel heb staan zijn gemaakt met een cybershot 3.2, dus die van jouw moet nog scherper kunnen fotograferen.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:21

VMR -> CB

ArianneF

Berichten: 334
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Grijpskerke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 16:46


Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:17

idd scherp!
ik heb er ook soms met mijn camera last van, heb in de instellingen zitten klooien, heb nu bijna nooit meer niet-scherpe fotos Knipoog