[foto] Take my hand!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

[foto] Take my hand!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 21:43

Afbeelding



Kom nou niet met het doet me niks, of ik vind het maar niks (als je dat nou toch zo graag wil, kom dan met goede argumenten en redelijke tips waar ik wat aan heb!)
En verder is opbouwende kritiek welkom.

Edit:
Laat ik het maar verder toelichten aangezien ik hele vage reacties kreeg waar ik geen hol van snapte, tot ik op het idee kwam dat HET idee van de foto niet eens duidelijk was met die zin.

Dus maar even opnieuw.

Met als achterliggende gedacht, pak mn hand, en ik leid je verder naar......(vul zelf in)
De hand is voor mezelf bedoelt, om me uit het dal te helpen.
Ik kan er niks aan doen hoor, maar ik rijk mezelf toch echt zo een hand, en andere mensen ook trouwens :s
Misschien komt het doordat het zwart-wit is, ik zal de kleurenversie eens onder het stof vandaan halen.
Laatst bijgewerkt door rode_kool op 30-08-04 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:44

ik vind he op zich wel mooi idee,
alleen de houding van de hamd niet zo..

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 21:45

xx_Irisje schreef:
ik vind he op zich wel mooi idee,
alleen de houding van de hamd niet zo..

Hoe zou het volgens jou dan wel moeten?

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:53

ik vind het meer een houding van...Ik zal je pakken...grr...

op zich wel een leuk idee voor een foto alleen zou ik de hand wat "zachter" over laten komen, vind hem een aanvallende uitdrukking hebben.

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:55

frostwood schreef:
Hoe zou het volgens jou dan wel moeten?


meer ontspenne
als je iemnd zijn ahdn wilt grijpe houd je je hand toch neit zo ?

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:56

ik vind die duim niet mooi op de foto.. het ziet er raar uit.. misschien inderdaad meer ontspannen...!

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 21:57

xx_Irisje schreef:
meer ontspenne
als je iemnd zijn ahdn wilt grijpe houd je je hand toch neit zo ?

Ik snap er even niks van hoor, maar als het goed is bedoel je dat de hand ontspannen moet zijn, en dat ie er zo niet ontspannen uit ziet?
Nee het ziet er vrij uit, alle vingers uit elkaar, zodat je overal je vingers in kan schuiven.
Nevermind....wat een niveau weer.

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:59

Ik vind het een enge hand zo Nagelbijten / Gniffelen

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:01

Ik vind het ook niet zo. Ik vind het idee heel goed. Alleen is de hand idd niet echt in een goede positie. Als iemand je een hand reikt (rijkt..?) dan is de arm meestal recht en komt niet van opzij. En meestal is dan inderdaad de hand iets meer ontspannen, toegankelijker.

Je kan trouwens niet altijd goede reacties op iets krijgen. Mensen geven een eigen mening en als je daar niet van gediend bent moet je zoiets ook niet op een forum zetten.

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:02

De hand is inderdaad eng. Omdat ik het niet kan uitleggen hoe ik een 'Take my hand' versie zou zien, heb ik een prentje opgezocht:

Afbeelding

Zo ongeveer.

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:03

Alleen dan van de andere kant, toch SF?

[edit] Ik bedoel daarmee dat hij 'andersom' moet als iemand jóu de hand toereikt. Als je zélf de hand toereikt dan moet hij wel zo. Vind ik. [/edit]

Miss_Cally

Berichten: 904
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:07

van wie is die hand?

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 22:10

Miss_Cally schreef:
van wie is die hand?

Van mij...en nee ik heb geen misvormde duim.

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:10

Ja Macario dat bedoel ik Knipoog

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 00:21

hihi ziet er echt grappig uit Haha!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 09:48

Ik ben het met bovenstaande reacties eens, op zich een mooi bedoelde foto, maar de houding van de hand vind ik niet mooi. Daardoor brengt de foto niet over wat jij ermee wilt zeggen. Als je iemand de hand toerijkt houd je je hand niet in deze houding, maar meer ontspannen. Dat is gewoon mijn mening, maar de achterliggende gedachte van de foto vind ik wel mooi. Lachen Wel vind ik jouw reacties op het commentaar wat jammer, als mensen een andere mening hebben dan jij, wil dat niet zeggen dat ze geen niveau hebben. Als jij daar meteen zo op reageerd, zegt dat imo meer over iemands niveau.

wenn
Berichten: 124
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:17

leuk idee en leuek foto maar ik vind die duim beetje raar naar binnen staan

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 17:13

Lindy schreef:
Ik ben het met bovenstaande reacties eens, op zich een mooi bedoelde foto, maar de houding van de hand vind ik niet mooi. Daardoor brengt de foto niet over wat jij ermee wilt zeggen. Als je iemand de hand toerijkt houd je je hand niet in deze houding, maar meer ontspannen. Dat is gewoon mijn mening, maar de achterliggende gedachte van de foto vind ik wel mooi. Lachen Wel vind ik jouw reacties op het commentaar wat jammer, als mensen een andere mening hebben dan jij, wil dat niet zeggen dat ze geen niveau hebben. Als jij daar meteen zo op reageerd, zegt dat imo meer over iemands niveau.

Dat ging over de 8 spelfouten in 1 zin.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:31

ik vind het opzich een mooie foto, de schaduwen op de muur storen mij wel een beetje.
ook ben ik het wel een beetje eens met de bovenstaande meningen, het is niet echt een hele uitnodigende hand, meer een dwingende als je begrijpt wat ik bedoel...
dus de foto is mooi, maar mijn mening is dat jouw "standpunt" er niet echt door wordt overgebracht.

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:42

frostwood schreef:
Dat ging over de 8 spelfouten in 1 zin.

Dan nog. In het eerste bericht staat er ook al iets over. Als je niet tegen kritiek kan moet je het gewoon niet plaatsen.

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:51

Bij de eerste aanblik vond ik het ook niets, was ook niet van plan te reageren. Net als de reacties hierop vond ik het er ook te gespannen en 'gevaarlijk' uitzien. Totdat ik terugscrollde. Ik keek zegmaar naar het midden van de hand en het voelde heel vreemd, alsof ik door het midden van die hand in de foto werd getrokken, alsof alles om me heen even wegvaagde en ik alleen maar nog naar die hand kon kijken en werd uitgedaagd om verder 'in' de hand te kijken (ja, i know, ik kan het niet verwoorden Knipoog ). Heel raar, maar geweldig Haha! Heb eigenlijk nooit zoiets gehad met een foto of schilderij. Mijn complimenten OK dan!

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:55

ik vind het een erg mooie foto,
de hand zou idd wat ontspannender moeten zijn, maar toch
ik vind hem wel wat hebben..

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:03

Allereerst wil ik even zeggen dat ik het beeld van de foto wel heel mooi vind. Het zwart/ wit en de scherpte maken deze foto tot iets.
Persoonlijk had ik wel voor een andere "compositie" gekozen. Hiermee doel ik op de vorm van de hand. Je hebt je eigen hand in naar je toe gedraaid, waardoor de duim ahw bovenop de hand komt te liggen. Als je iemand anders vraagt om je te helpen, dan kun je de hand een meer open karakter (vingers in halve circel naast elkaar) geven en schuin plaatsen. Nu maakt het op mij een wanhopige indruk. De hand van iemand die uit alle macht probeert iemand te vast te pakken, maar dat lukt niet. Het maakt niet de uitnodigende uitdruk van "Kom maar, ik help je hierdoorheen, we doen dit samen". En ik meen uit je commentaar op te maken, dat je deze indruk wel wilt wekken. (Of heb ik het dan mis?) Waarschijnlijk zie jij het anders, omdat je weet wat je wilt uitdrukken, maar je moet altijd proberen om een foto te bekijken alsof je helemaal niet weet wat er mee bedoeld wordt.

Tot slot nog een klein puntje: jammer van de schaduw. De hoek een klein beetje anders en het had heel anders uit gezien.

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:27

het is een mooie foto!
alleen vind ik ook de hand niet in zo'n goede positie, het ziet er nogal dreigend uit, als de hand iets meer ontspannen is denk ik dat het meer vriendschappelijk uitkomt.
Sorry als dit al gezegt is, ik heb de reacties niet gelezen

Skogsmulle

Berichten: 4077
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 18:35

Ik vind de foto bewerking zeeer tof !Maar wat ik weer minder vind is de houding van de hand .Ik neem aan dat je de foto zelf hebt genomen ?Laat anders volgende keer iemand anders de foto nemen, of iemand anderse hand .Ook zou ik de hand ook echt in het midden van de foto doen, niet zo'n groot vlak erboven .Veel succes, vind het verder ook erg mooi dat ie zwart-wit is !